Hoi,
Ik denk dat jullie je het beste kunnen richten op een klein stukje van Brazilië, of een land in Midden-Amerika. Brazilië is erg geschikt voor strand, lekker eten, relaxen, maar ook voor cultuur en nieuwe ervaringen. Het is niet goedkoop dus voor wat luxe moet je wel een redelijk budget hebben. Ik kon het wel redden voor 50 dollar (ongeveer 40 euro?) per dag, in mijn eentje. Met zijn tweeën allicht ietsjes goedkoper omdat je accommodatie kunt delen. Wel had ik meestal heel basale accommodatie, wel altijd een eigen kamer, en meestal met een eigen badkamer maar niet altijd. Soms was het een leuke kamer met een balkonnetje ofzo, maar soms echt heel basaal.
Kijk ook even in een Lonely Planet reisgids in de bieb bij ‘Costs’, zij suggereren altijd diverse budgetten voor low-budget, middelmatig, of heel luxe reizen.
Landen zoals Chili, Peru, en helemaal Bolivia zijn toch minder geschikt voor strand en relaxen, daar ga je vooral heen voor natuurschoon en cultuur en geschiedenis. Her en der relaxen kan dan wel bv. in een hot spring badderen, maar tropisch strand en een cocktailtje is toch niet echt standaard daar.
Midden-Amerika ken ik niet goed genoeg.
Voor alle landen geldt dat je op de Lonely Planet website onder Destinations heel goed een eerste indruk kunt krijgen van of een land iets voor jou is. Daar staat een beschrijving van het klimaat, de belangrijkste bezienswaardigheden, de sfeer in een land, de kosten, veiligheidsaspecten, etc.
Qua veiligheid is het inderdaad in Azië wel een stuk relaxter moet ik toegeven. Ik heb zelf eerst veel gereisd in Afrika en Zuid-Amerika, en vorig jaar dan in Laos en Thailand… en dat was toch wel een verademing qua veilig gevoel en lekker eten, en massages. 
Maar ik word toch ook wel heel erg blij van de superaardige mensen in Brazilië, de prachtige natuur daar (niet alleen maar regenwoud maar ook grotten, watervallen, tafelbergen, rode riviertjes, duinen met natuurlijke meertjes, etc etc etc), alle muziek overal, de relaxte sfeer, het heerlijke fruit, de cultuur en alle overblijfselen die je ziet van Portugese, Afrikaanse, Indiaanse invloeden…
En ik heb er in mijn eentje rondgereisd zonder problemen, dus met wat ‘streetsmarts’ en geen domme dingen doen (en wat geluk) kun je er prima reizen. Het voelde ongeveer net als Italië; ook daar kun je beroofd worden en moet je oppassen dat je niet het verkeerde straatje in loopt na het donker. Maar verder waren de bussen luxe en is alles best modern, ook in het relatief arme noordoosten waar ik dus was.
Let wel op dat het een land is vrijwel zo groot als een heel continent, dus richt je echt alleen maar op een stukje in het zuiden, of een stukje in het noorden. Of gebruik een binnenlandse vlucht als je toch echt meer wilt zien. Op mijn website zie je mijn route en foto’s en kun je een indruk krijgen.
In mijn handtekening vind je nog een link naar gratis reistips; daarin staan ook wat tips over het uitkiezen van een land.
Als je nog vragen hebt, post ze maar hieronder.
Veel plezier met de voorbereidingen! (Dat hoort allemaal bij de reispret toch!)
Cécile