Welk land in Midden of Zuid Amerika raadt jij ons aan?

Hoi,

Mijn vriend en ik willen met Kerst en Nieuwjaar zo’n 18 dagen gaan rondreizen door ‘een’ land in Midden- of Zuid Amerika. En voor dat ‘een’ land heb ik jullie hulp nodig.

Ik heb behoorlijk wat reiservaring maar mijn vriend niet. Elke dag verander ik van land waar we naar op vakantie kunnen want mij lijkt elke bestemming te gek.

Wat we willen is:

  • alles zelf boeken en plannen
  • rondreizen
  • cultuur, natuur
  • de laatste dagen aan het strand liggen met een cocktail
  • een makkelijk bereisbaar land
  • budget voor de vlucht, hotels en vervoer ongeveer 1800 euro

Heel globale wensen dus eigenlijk, maar we kunnen geen keuze maken.

Ideas please! :wereld:

x Jenny

Denk eens aan Costa Rica. Heb alleen geen idee over beste periode ivm regentijd. CR heeft mooie natuur, is makkelijk bebusbaar en je kan ook goed naar het strand en anders wel in Panama.

Wat dacht je van Suriname? Is fantastisch… :zon02:

gezien de geringe ervaring dacht ik ook aan Panama en Costa Rica. Beide zeer bijzondere landen, waar je je gewoon met engels kan redden

Is dat bedrag per persoon?
Costa Rica is misschien wat te duur. En is vooral veel natuur.

Nicaragua zou je ook kunnen overwegen. Heel veel vulkanen, afwisselende natuur, leuke mooie steden, en strand. Het is half zo goedkoop als Costa Rica (hoorden we telkens van mensen die in beide landen hebben gereisd). Prima zelf met openbaar vervoer te reizen, alleen zijn de bussen vaak wel lekker vol (dus soms moet je staan).

Peru is ook fascinerend en mooi, maar het strand is niet zo lekker warm en schoon.

Als je slechts 18 dagen gaat zou ik voor Mexico kiezen.
Vluchten zijn veel goedkoper dan andere midden- en zuid Amerikaanse landen en je kunt in 18 dagen een hele mooie route volgen (van Mexico City richting Cancun), erg veelzijdig en zeker niet duur.

Guatemala is ook een leuke optie alleen daar komen de laatste maanden wat negatieve ervaringen naar boven (ivm criminaliteit).