Mooiste land in Zuid Amerika

Wat is een mooi land om op vakantie te gaan in Zuid Amerika wanneer je een combinatie wil van een strand-culturele en actieve vakantie?
Iemand suggesties?

Tsjee, beetje brede vraag,

Cultuur: Alle landen.
Traditionele cultuur: Bolivia, Peru, Ecuador, Brazilie
“moderne” cultuur (film, theather, muziek) Argentinië, Brazilië, Colombia, Venezuela
Strand: Brazilië, Peru, Ecuador, Colombia (Cartagena)
Actief: Alle landen

Dus Brazilie is je beste keus maar Brazilie is net zo groot als alle landen samen…

Groetjes vanuit Patagonië (geen strand hier, maar wel ERG mooi)
www.spanishsinfronteras.tk

Diana,

Zuid Amerika is over het algemeen een goede keuze als ik kijk waar jou interesses naar uitgaan. Maar ik heb natuurlijk mijn hart verloren in Brazilië, dus voor mij is Brazilië de max die alles biedt wat je maar denken kan. Je hebt de eindeloze stranden (8000km.), geschiedenis (kolonisatie, slavenhandel, dictatuur…) en natuurlijk de rijke cultuur in de verschillende delen van Brazilië. Bovenop heb je de vriendelijke mensen die, zelfs als ze niets bezitten, de hele dag lachen en goedgehumeurd door het leven gaan. Als je meer info wil over Brazilië, geef maar een seintje. Kijk ook eens op www.braziliereizen.be.

Groetjes Patrick,

hai.
misschien maakt de volgende link je keuze makkelijker.
een handige site. soort van lonelyplanet online>

http://dg.ian.com

groet bart

Beste land vind ik Argentinie…

Buenos Aires is het Parijs van Zuid-Amerika.
Verder in Bariloche ski oorden…
“Cataratas del Iguazu” , watervallen 4x groter dan Canadese Niagara…
Vele stranden
In het zuiden kun je Pinguins en walvissen zien…

Het is gewoon alles in een land…
Oooh en de mensen verstaan ook Spaans, een probleem in Brazilie haha

Voor mij Argentinie :smiley:

mn oom en tante hebben 3 jaar in buenos aires gewoont en vanwege de baan van mn oom waaar hij niet zoveel had te doen hadden ze nogal eens vakantie en ze zeiden dat er wel redelijkwat te doen was daar.

het is nogal verscheiden qua natuur. ik begin zelf in februari als het goed is in argentinie (B-Aires) en dan naar het zuiden, vuureiland etc. en dan links langs de andes naar Santiago de Bariloche voor spaans etc. dan verder naar het noorden (door chili) naar Santiago de Chile en dan of bolivia of peru. mogelijk naar ecuador (misschien een ideetje voor je).

groet bart

bolivia

Wat een uitstekend beargumenteerde keuze Martin…

Haha!

komt ie dan he!
De keuze is gebaseerd op gevoel, maar ik zou het uitleggen:

  • Ik vind het interessant om te zien hoe de armste mensen van Zuid Amerika leven.
  • De mijnen maken indruk.
  • De zoutvlaktes zijn ongekend.
  • La Paz is super, shoppen en stappen!
  • Huayna potosi 6088 meter beklommen, een van mijn mooiste ervaringen ooit!

Maar het is vooral gevoel.

Andere landen in het kort.
Het noorden van Peru is ook mooi, maar het zuiden is me echt te toeristisch.
Ecuador is ook top: Galapagos, de trein in riobamba. Cotapaxi etc. etc.
En in argentinie mag je een voetbal wedstrijd van Boca niet missen! Maar ook het skiën in Las lenas is top.
In Uruguay was ik in de winter, dan is er echt niets te doen.
En ook in Paraguay heb ik me goed vermaakt, weinig toeristen en aardige mensen.
De itaipu dam mag je echt niet missen!

Dit bedoelde je waarschijnlijk he :wink:

Volgend jaar ga ik naar Colombia (en misschien panama)…

1 like

Idem hier. Bolivia! Ik deel zowat dezelfde argumenten… je hebt er natuurlijk geen strand, maar je kan altijd aan het Titicacameer liggen. :slight_smile:

Panama is super, zeker doen!!

‘Redelijk wat te doen in Argentinië’, dat kan je wel zeggen ja :lol:

Je reisplan klinkt goed Bart, het is trouwens (San Carlos de) Bariloche, niet Santiago. Even ter verduidelijking, dat je niet de verkeerde bus instapt :wacko: Bariloche is geweldig, ik was er al vele malen geweest en inmiddels woon ik er. Vandaag weer een leuk stukje gefietst (gedeelte van het Circuito Chico) en voor de 5e keer dit jaar met de Aerosilla (stoeltjeslift) naar boven naar Cerro Campenario gegaan. Dit uitzicht staat in de top-10 van beste uitzichten ter wereld, volgens National Geographic en ik kan het alleen maar beamen…

Hallo Diana,

Ik kan Ecuador echt aanraden! Het is een perfect vakantieland, want het is een klein land dat alles te bieden heeft: Amazone jungle, het Andes gebergte, stranden en natuurlijk de Galapagos Eilanden! Het voordeel van vakantie in Ecuador is dat je niet zulke lange afstanden hoeft af te leggen om ergens te komen, zoals in Peru en andere Latijns Amerikaanse landen het geval is. Dus, als je maar 2 of 3 weekjes vakantie hebt, dan is Ecuador een echte aanrader - je bent weinig tijd kwijt aan lange busreizen en je kunt volop genieten van alles wat dit kleine landje te bieden heeft!

groeten!
Liesbeth

liesbeth,

klopt helemaal.

Ben ik het ook mee eens, Ecuador is top.
Volgend jaar misschien naar Bolivia, want daar hoor ik ook hele goede verhalen over :smile:.

Groetjes!

Hoi,

Hoewel ik voor Bolivia ga, moet ik wel even kwijt dat dit land veel meer is dan Titicaca, zoutvlakte, mijnen en La Paz ! Je vind er ook uitgestrekte nevelwouden, tropisch laagland en regenwoud (meer dan de helft vh land is tropisch !) en vele microklimaten. Wil je gaan waar de hele meute heen gaat, ga dan alleen naar o.a. Uyuni, La Paz en Titicaca. Wil je meer zien, ga dan naar Cochabamba, Sta Cruz, Trinidad en van alles wat daar tussen en omheen ligt !

Een goed voorbeeld van de enorme diversiteit in sommige streken, kijk dan op www.andorinasamaipata.com - Andoriña Hostal, Arte & Cultura maakt zich hard voor meer cultuur, muziek, een open-toerismebeleid en betrokkenheid onder de 44 dorpjes in de omliggende bergen. Volgende week wordt deze pagina geactualiseerd.

Andrés

Het is moeilijk kiezen tussen al dat moois, maar Equador komt volgens mij het beste bij je wensen in de buurt. Zelf zou ik kiezen voor Chili/Argentinie (Patagonie) voor de wilde natuur

kijk anders eens naar de verschillende impressies op
www.coolywooly.nl/equador.hmtl
www.coolywooly.nl/chili.html
www.coolywooly.nl/argentinie.html

mail gerust voor aanvullende vragen of routetips
www.coolywooly.nl/index_route.html

Ciao
Gerard

Colombia!!!

Niet alleen omdat ik er woon, maar omdat het een heeeeeeeeel mooi land is!!!

Oooh, de herinneringen komen naar boven nu… ongeveer een jaartje geleden was ik deze cerro aan’t ‘beklimmen’, en het was zo’n slecht weer dat ik aan de top bijna omvergeblazen werd door de hevige wind! Heb jammer genoeg niet teveel kunnen genieten van het uitzicht!!! Aaah, wat mis ik het!

niet dat ik er zelf ooit geweest ben maar hoor ook hele goede verhalen over venuzuela (nog) niet toeristisch en heel avontuurlijk vooral als je het binnenland intrekt o.a de hoogste watervallen van de wereld en natuurlijk qua strand een toppertje