Welk Zuid-Amerikaans land vind jij het mooiste?

Zuid-Amerika is een continent die uit verschillende landen bestaat. Welk Zuid-Amerikaans land vind jij het mooiste?

Stem hierboven in de peiling en licht eventueel hieronder je antwoord toe.

Voor mij was deze peiling een beetje irrelevant daar ik alleen tot nu toe Argentinië Chili en Brazilië bezocht en uit die drie landen voor mij Argentinië het mooiste en het leukste was…

Ik heb vorig jaar Argentinië en Chili bezocht. Allebei mooiu, maar Chili toch even de voorkeur voornamelijk vanwege NP Las Torres en de Atacama woestijn.

Ja Atacama is heel mooi maar ik hou nog meer van de Argentijnse levensstijl en de mensen. Torre del Paine was ik niet maar wel in Ushuaia en Perito Moreno…

Leuk zoveel mensen, zoveel verschillende meningen, daarom is zo’n forum net zo gezellig

Het verbaasd mij dat het grootste zuid-amerikaanse land Brazilie niet standaard in het lijstje staat.

ik vindt Suriname een prachtig land

Het grootste land van Z-A staat er niet bij? Geef mij maar Brazilie met zijn veelzijdigheid. Amazones maar ook uitgestrekte zandvlakten, zout- maar ook genoeg zoetwaterstranden, Grand Canyon Diamantina, Pantanal, watervallen, Rio. Geen wonder dat er bijzonder veel niet-Braziliaanse Zuid-Amerikanen naar hier op vakantie komen, en slechts weinige Brazilianen verder komen dan Buenos Aires en Valparaiso.
Ikzelf ken nogal wat plekken in Zuid-Amerika die allemaal de moeite waard zijn, maar als land heeft Brazilie eenvoudigweg het meeste verscheidenheid te bieden…

Hehe, ik volg natuurlijk Brabelaut :zon02:

Hier in het NoordOosten van Brazilië vind je een ongelooflijk rijke mix van een kleurijke en intense cultuur, een soms overweldigende natuur en natuurlijk ook een vrij aparte etnische gastronomie !

Tropische groet uit Samba-Land :cheer:

Ik moet ook sterk aan Brazilië denken vanwege de verrassende landschappen (van tevoren had ik vooral regenwoud in mijn hoofd, maar er is zoveel meer!). Maar het is toch Bolivia geworden, als ik moet kiezen. Omdat die Uyuni-zoutvlakte en alles er omheen gewoon echt uniek op aarde is. Alleen IJsland komt een beetje in de buurt, maar nog nooit heb ik zo’n groot en zo’n bizar, buitenaards landschap vol verrassingen gezien als in Bolivia… En ik heb toch al aardig wat continenten en landen mogen bezoeken. Een knalrood en een knalgroen meer, een zoutvlakte zo groot als de provincie Utrecht, een hotel van zout, metershoge cactussen op een raar ‘eiland’, Dali-achtige rotsen, lama’s en vicuña’s, moddergeisers en hot springs…
Behalve die vlakte is het ook een prachtig land, van sneeuwbergen tot regenwoud, en mooie koloniale steden.

Argentina en met name Patagonia. Het land heeft veel van het schitterende imposante Tierra del Fuego (Vuurland) tot en met de Imposante Iguaçu watervallen in het noorden, De hoofdstad Buenos Aires is geweldig en ze noemen Parijs niet voor niets Buenos Aires van Europa. Maar ook het natuurbehoud en of bescherming ervan. Ook een must is het prachtige museum in La Plata.

Chili

Ofschoon wij vinden dat je een ander land te kort doet als je slechts één keuze mag maken, vinden wij toch Peru het mooiste land. Maar zoals gezegd, we waren ook in Chili, Argentinië, Paraguay, Brazilië, Bolivia en Ecuador…nou, allemaal te gek hoor !!! Wij hebben er geen enkele slechte ervaring gehad, in geen enkel land dus misschien mogen we dan geheel Zuid Amerika wel een pluim geven.

helemaal mee eens!!! Ik woon zelf (tijdelijk in santiago),en dit land heeft zoveel te bieden van woestijn tot aan gletsers!!! Wij hebben (tot nu toe) het woestijngebied gehad inc. maanvallei, san pedro de atacama, el Tatio…toen iets lager La serena, valle de elqui, Satiago en omgeving en volgende maand reizen we naar Pucon in patagonie…tja…daarna alleen nog het uiterste zuiden…het land is (vind ik) fantastisch

Voor een dierenvriend is daar maar 1 antwoord op:
Natuurlijk de GALAPAGOS EILANDEN!!!
Prijzig reisje maar ZEKER DE MOEITE WAARD!!!
Het is zo uniek in de wereld wat je daar allemaal ziet.
Wij gingen met de Aida Maria, een fantastische boot,
hele aardige bemanning en we hadden Iban als gids
deze reis. Iban is een GEWELDIGE gids!!! Het eten was
ook elke dag weer voortreffelijk!
Vaak tranen van emotie, zo geweldig mooi hoe de dieren
daar leven. Je staat echt oog in oog met de dieren.
Ga ervoor of spaar ervoor!!!
Groetjes, Jacquelien.

Galagapos Mmmm? Ik heb het gezien in het VPRO programma “In het kielzog van Darwin”. Het lijkt me enerzijds prachtig en zeer imponerend en zoals jij beschrijft. Anderzijds zie je de afbraak van zoiets unieks voort woekeren en dat is dan weer de keerzijde. LAAT HET. Moet nog veel duurder worden.
Mooi en uniek is het.

Om een goed oordeel te kunnen vellen, moet je eigenlijk alle landen bezocht hebben en dan nog weet je het niet. Ik denk dat alle landen hun bekoring hebben. Helaas heb ik niet alle landen kunnen bezoeken (wel : Brazilië beperkt, Chili en Argentinië). Ik stem daarom nogmaals, maar nu op Zuid-Amerika.

Galapagos!
Gelukkig is van die afbraak (ondanks alle berichten) tot nu toe nog helemaal niks te merken. Deze reis word idd elk jaar een stuk duurder want ze willen het toerisme daar flink gaan indammen!!! Hopelijk doen ze dat ook en ze willen de grote cruise schepen daar eigenlijk helemaal niet hebben! Maar…als je de site’s nu van deze eilanden bekijkt dan gaat dat waarschijnlijk voorlopig ook niet door want de grote schepen zijn er nog steeds!!! Toen wij er waren (mei 2010) was het gelukkig een heel rustige tijd vanwege de crisis zeiden ze daar. Ook waren we overal aan strenge regels gebonden (wat heel goed is) en dat hielden ze gelukkig HEEL goed in de gaten allemaal. Ik hoop toch zo uit de grond van mijn hart dat dit UNIEKE STUKJE WERELD VOOR ALTIJD ZO PRACHTIG MOOI MAG BLIJVEN!!! Ook hoop ik dat de mensen die op de eilanden wonen DIT OOK INZIEN en dat ze STOPPEN met hotels te bouwen op Santa Cruz!!! De laatste paar jaren zijn ze daar als een gek hotels gaan bouwen (vreselijk afschuwelijk allemaal) en het is een afschuwelijk centrum daardoor geworden!!! Hoop dat Ecuador DIT OOK HEEL SNEL ZAL BEGRIJPEN DAT DIT PURE AFBRAAK IS VAN AL DAT MOOIS!!!

Venezuela natuurlijk.

Een land met dat alles heeft dus ook helaas een corrupte president.

Heeft bergen,rivieren, watervallen(grootse ter wereld), stranden, prachtige natuurlandschappen,alle soorten dieren