hallo wereldreizigers!
weet iemand misschien welk land in oktober het leukste en mooiste is om te bezoeken in zuid-amerika als je cultuur, zon/zee en strand, uitgaan, natuur en andere bezienswaardigheden wilt zien?
dus eigenlijk alles behalve brazilie want daar ben ik al geweest
bedankt alvast
Ik heb je bericht even verplaatst naar het Zuid-Amerika Forum. Misschien vind je hier in de andere topics ook nog het één en ander aan tips en informatie, die je helpen te oriënteren. Succes!
Hoi,
Ik ken zelf maar enkele landen in Zuid-Amerika maar Peru is en blijft toch wel mijn favoriet…
Het is een prachtig land boordevol cultuur en natuur. Ik denk dan aan de stad Cusco met Machu Picchu en de Heilige Vallei, en bovendien is Cusco erg gekend om zijn bruisende uitgaansleven! Je vindt in en om het centrum talrijke bars, restaurants en clubs. Ook de Colca Canyon (2x zo groot als de Grand Canyon in de VS) en het Titicacameer (hoogste meer ter wereld) mag je in Peru niet missen! Qua natuur is ook Huaraz een aanrader, je hebt dan ook nog Ica waar heel wat te bezoeken valt (de Ballestas eilanden, de mysterieuze Nazcalijnen, piscobrouwerijen, …). In het Noorden heb je mooie tropische stranden en ook heeft Peru een groot deel van de Amazone! Je hoort het al, een land dat erg veel te bieden heeft en is bovendien goedkoop! Ik raad het echt iedereen aan!
heel erg bedankt voor je reactie en advies!