Lieve mensen,
volgende maand wil ik graag op vakantie naar zuid- of midden Amerika. Deze droom heb ik al heel lang en nu ik dan eindelijk kan weet ik niet waar ik het beste naartoe kan gaan. Ik zou graag een vakantie willen waarin ik kan genieten van cultuur, natuur en architectuur en mijn grootste passie is salsadansen. Mijn ouders gaan met mij mee en aangezien zij al wat op leeftijd zijn kan ik niet gaan backpacken. Toch willen zij wel wat van het land zien met hier en daar een rustpunt om te relaxen op het strand.
Ik zat zelf te denken aan Cuba maar ik hoor dat dit een heel communistisch land is en je daar haast geen auto’s kan huren. Weet iemand of dit waar is?
Mijn wensen zijn dus opgesomd:
- zon, zee en strand
- Salsadansen
- Cultuur
- Natuur
- Architectuur
Wie weet wat voor zuid- of middenamerikaans land hier het beste bij past???
Alvast hartelijk bedankt voor jullie meedenken en ervaringen.
Groetjes,
Emmilly Ruiter
Nicaragua? Ben ik vorig jaar geweest. Als je met architectuur vooral de Spaanse koloniale architectuur bedoelt, kun je daar je hart ophalen. Ook prachtige natuur, veel vulkanen, jungle, andere soorten bos. Ook diverse stranden. En salsa dansen ze ook. En er zijn diverse musea en veel kerken. Hier kun je mijn foto’s zien.
Over Cuba… Op internet kun je toch wel wat vinden over autoverhuur in Cuba? Of in een Lonely Planet reisgids? Volgens mij biedt ook dat land alles wat je zoekt.
Wat dacht je van zuid brazilie?
Prachtige stranden, salsa overal, prachtige natuur aan de greencoast en veel wildlife in de pantanal, cultuur is misschien iets minder maar voor moderne architectuur moet je in de hoofdstad Brasillia zijn.
Het ligt wel allemaal wat verder uit elkaar als in midden amerika maar ik weet ook niet hoelang je wil gaan.
En nog een nieuwe, originele optie: Colombia. Heeft alles wat je zoekt. Cartagena (strand, salsa, cultuur, uitgaan), Bogota (cultuur, shoppen, uitgaan etc), Medellin (cultuur, natuur, uitgaan), etc.
Nicaragua en Cuba zijn overigens ook erg leuke landen.
Frank