Midden en Zuid Amerika, wat je niet mag missen!

Halle allemaal,

ik ga in oktober 2008 voor een half jaar naar midden- en zuid amerika (west gedeelte). Nu lees ik een heleboel mooie verhalen, alleen ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb een paar vraagjes:

• Wat zijn de allermooiste plaatsen / dingen die je absoluut niet mag missen?
  • Welk land is nu het handigste om te beginnen om al deze mooie plekken te zien? (mijn eind bestemming is Suriname, dat is zeker)
  • Weet iemand of er op deze beginplaats een gezellige talenschool aanwezig is? (op een mooie plek en liever niet in een grote stad)
  • Gezien de temperatuur, regen etc… hoe kan ik dit het beste aanpakken als ik in oktober weg wil en in april weer naar Nederland ga? (van Noord naar zuid of juist andersom?).

Alvast heel erg bedankt voor je reactie! groet, Jan-Dirk

Hoi,

Nu qua weer ga je precies goed, want het regenseizoen voor midden amerika loopt tot ongeveer november.

Wat je m.i. echt moet zien is Nicaragua, en dan vooral Granada en Isle de Ometepe. Kun je gelijk ook Costa Rica meepakken, wat ook echt wel een klein hoogtepunt is. Ik vond Torteguerro, de Arenal vulkaan en Monteverde echt super mooie plaatsje. Costa Rica staat ook bekend om de talenscholen dus die moet je daar ook wel kunnen vinden.

Als je ook nog naar Zuid Amerika wilt, ga naar Venezuela. Echt fantastisch. Je moet de Llanos, de Angel waterfall en het Andes gebergte daar zien.

Veel succes.

Groet Karin

Hey Karin,

onwijs bedankt, de voorpret wordt steeds groter! haha

Peru en Bolivia staan ook op het programma? (en evt stukje argentinie?/brazilie…nv van rio weer naar suriname vliegen…mooi rondje…)

Ik zou in ieder geval dan machu pichu, iguazu falls, amazone gebied en altiplano meenemen!

Omgeving Salta in Argentinië. Of is het niet de bedoeling zo ver zuidelijk te gaan?

Na de eerste inventarisatie ronde, denk ik dat het wijs is om in mexico of cuba te beginnen en vandaar uit naar beneden te trekken. Ik heb alleen geen flauw idee of een half jaar genoeg is om ook het zuiden van Argentinië te kunnen halen, ik wil natuurlijk wel van elk land genieten. Weet iemand of dit realistisch is? of ben je dan aan het “speed travellen”?

Weet iemand of het verstandig is om colombia over te slaan qua veiligheid?

Bedankt he luitjes!

Ik Kan je als tip nog Panama aanbevelen. Onbekend en zeker de moeite waard. Lijkt qua landschap erg op Costa Rica, alleen kom je er vrijwel geen toeristen tegen(heb er de eerste 2,5 week geen Nederlands, Engels of Duits gehoord :nod: Probeer bv naar San Blas Archipelago te gaan, dat was voor ons echt een hoogtepunt zo tussen de Kuna Indianen te zitten. Panama City en omgeving is ook heel mooi en een trip baar Barro Colorado is heel speciaal. Let er wel op dat er maar 3x per week 10 personen in het NP worden toegelaten, tenminste in 2005.

Succes!

[quote=“JD_Bleeker, post:6, topic:40472”]

heb alleen geen flauw idee of een half jaar genoeg is om ook het zuiden van Argentinië te kunnen halen, ik wil natuurlijk wel van elk land genieten. Weet iemand of dit realistisch is? of ben je dan aan het “speed travellen”?
quote]

Waarom zou dit niet kunnen? Wordt het qua tijd wat krap, dan kun je altijd nog een binnenlandse vlucht nemen, hebben wij ook gedaan van zuid naar noord Argentinië. Patagonië en omgeving El Calafate is echt prachtig, dat moet je gewoon niet missen!! Wij waren hier eind maart en qua weer hebben we het toch heel goed getroffen. Wel fris, maar zo nu en dan wat zon, dus helemaal goed! En het is dan niet zo druk!

Als je in Nicaragua bent, dan kan je trouwens daar ook prima een Spaanse cursus volgen. Dit kan je doen via On-Stage.
Lees onderstaand bericht:
Wil óf ben je op reis door Latijns Amerika? Is een woordje Spaans spreken wel zo handig. Of wil je sowieso Spaans leren spreken? On-Stage kan dit voor je regelen!
Check voor meer info: ON-STAGE Latin America - Nicaragua

Misschien tot snel?! Hoe dan ook geniet van je reis!:vak01:
Ciao,
Onno