Route Midden en Zuid Amerika

Hallo medereizigers,

Ik ben van plan om naar Midden en Zuid Amerika te gaan in oktober. Ik heb ongeveer 2,5 -3 maanden de tijd. Ik heb op verschillende websites al bezienswaardigheden en dingen die ik echt wil doen opgezocht. Ook heb ik al een footprint en lonelyplanet doorgespit.
Ik heb nu de volgende route in gedachten:

Eerst een vlucht van Amsterdam naar Managua in Nicaragua.

  • Granada: twee weken spaans leren om mijn spaans op te frissen

  • Dan richting door Costa Rica en richting Panama ( zo’n drie weken)

  • Vervolgens wil ik een vlucht nemen van panama city naar Lima.

  • Van Lima richting Huaraz

  • Van Huaraz richting Lima weer en dan langs de kust richting Nazca.

  • Van Nasca richting Arequipa.

  • Van Arequipa richting Lake Titicaca

  • Dan in Bolivia naar Salar de Uyuni en ergens een jungle tocht maken.

  • Vervolgens richting Cusco om daar een aantal dagen te vertoeven en de Inca trail te doen en dan vanuit Cusco weer naar huis (via Lima) te vliegen.

  • Voor Midden Amerika heb ik 5 weken (inclusief twee weken spaans) in gedachten en voor Zuid-Amerika zo’n zes weken.

Ik vroeg me af of dit een realistische route is. Ik weet dat als je daar eenmaal bent de plannen wel weer wijzigen. Maar het is altijd goed om een idee te hebben van wat je wilt zien.

Ben benieuwd naar aanvullingen, tips, etc.

Groetjes Marieke

Hoi,

Granada is goede keuze. Prachtige stad aan het water. Vergeet zeker niet de tocht langs de Isletas te maken (eilanden voor Granada). Erg de moeite waard. Tevens is de stad Leon de moeite waard en het eiland Isla de Ometepe. Dat laatste is echt nog een stuk ongerept Nicaragua.
Costa Rica is mooi maar daar zou je zelf al ongeveer 4 weken door heen kunnen reizen, maar Torteguero, Puerto Viejo/Cahuita/Arenal moet je toch zeker gezien hebben.

Het enige land dat ik gezien heb in ZUid Amerika is Venezuela en daar was je niet van plan naar toe te gaan al kan ik je dat zeker aanraden.

Veel plezier

Groetjes Karin

het kan wel…maar wat betreft tijd houdt het niet over.
Verder mooie route.

Bedankt voor jullie reacties. De tijd is inderdaad erg krap, maar volgensmij wel de meest slimme route om zoveel mogelijk te zien. Ik zal even met mijn reisgenoot afspreken of we eventueel dingen moeten overslaan of misschien zelfs niet naar Midden-Amerika gaan en alleen Peru en Bolivia doen.

Meer tips en adviezen zijn natuurlijk altijd welkom!