Midden Amerika in 7 weken?

Hoi!

2 januari vertrek ik samen met mijn vriendin naar midden en zuid amerika, voor 4 maanden. De eerste 7 weken zullen we in Midden Amerika zijn. In 2007 zijn we al voor een half jaar in Zuid Amerika geweest (Ecuador, Peru, Bolivia, Argentinie en Chili).

We komen aan in Mexico City op 3 januari, en vliegen 22 februari vanuit Panama City naar Lima. (vanuit Lima gaan we nog naar Sao Paolo Brazilie om vanuit daar in 6 weken naar Buenos Aires te reizen).

Nu is de uitdaging dus om in die eerste 7 weken tijd van Mexico-City naar Panama te reizen over land. Echter, vragen wij ons achteraf (=na het boeken van de tickets) af of we niet veel te krap gepland hebben in de eerste periode… Is dit uberhaubt te doen??

Dit plan is gekomen door in de lonely planet een voor ons interessante ‘round-trip’ uit te zoeken. Zo daar bij omschreven stond zou dit te doen zijn in 5-7 weken. Daar hebben we het maximum van genomen.

Wie heeft ervaring met het reizen door Midden Amerika en kan ons vertellen of onze plannen enigszins uitvoerbaar zijn of dat het echt onhaalbaar is in deze periode. In het laatste geval moeten we hoe dan ook aanpassingen doen (bijv. door binnen midden-amerika een vlucht te nemen).

Tips, ideeen, commentaar, hulp; welkom :wereld:

Groet, Daan

Hey Daan,

Leuk dat jullie naar Zuid en Midden Amerika gaan! Zelf woon ik in Nicaragua en ik raad het je aan om dat land niet over te slaan! Het is een super mooi en bovendien veilig land Check bijv. www.vianica.com
Ik woon hier nu al weer 4 jaar en heb samen met mijn vriendin een mvo stagebemiddelingsbureau ( we verzorgen ook Spaanse les en vrijwilligerswerk). Als je het leuk vind kan je kijken op www.onstagenicaragua.com

Je moet zeker naar laguna de apoyo…da’s een geweldig mooie krater meer waar het water gemiddeld 25 graden is en het super fijn is om er zwemmen. Er zijn leuke hostels en hotels aan het water.

Voor tours kan je kijken op http://jimmythemantours.com/ heeft hele leuke tours!

Ik hoop je zo een beetje geholpen te hebben. Veel plezier met de voorbereidingen!

Ciao, Onno