Ik ben van plan om in februari op reis te gaan naar zuid/midden Amerika.
De landen die als eerste op mijn verlanglijstje staan zijn Peru en Costa Rica, maar i.v.m de afstanden weet ik niet of dit verstandig is.
Ik heb rond de 3 /4 maanden de tijd. Ik wil beginnen in Peru en vanuit daar Bolivia, dan Ecuador en (per vliegtuig) naar Costa Rica. En vanuit midden amerika weer naar Nederland.
Ik heb ook al zitten denken om het alleen op Ecuador, Peru, Bolivia en eventueel Chili te houden en ter plekken te informeren naar een retourvlucht Costa Rica.
Kan iemand mij adviseren?
Andere tips zijn natuurlijk ook welkom!
Ikzelf vertrek half november en ga in 3 maanden ecuador (weekje spaans en galapagos), peru (o.a. macchu pichu), bolivia (o.a. salyar de uyuni) en brazilie (foz do iguaca en carnaval) doen… Opschieten, maar super gaaf Voor meer info kun je me mailen
Het is heel eenvoudig om vanuit Ecuador (Quito) of Peru (Lima) naar Costa Rica te vliegen dus als je midden en zuid amerika wil zien is dat absoluut een optie.
Wij zijn momenteel een maand of 3 aan het rondreizen door Midden Amerika en gaan morgen de grens over naar Costa Rica… Over een maand vliegen we naar Quito met ´Sansa´ kijk maar eens op www.flysansa.com Vandaaruit gaan we naar de Galapagos en trekken we nog ruim 8 maanden door zuid-amerika
Ecuador, Peru, Bolivia en eventueel Noord Chili is heel goed te doen in 3 a 4 maanden. Belangrijkste tip die ik je kan geven. Probeer niet teveel te zien, maar blijf wat langer in 1 land om dat land echt goed te verkennen. Je kunt beter 1 land echt heel goed zien dan 4 maar een beetje.
Houd onze website met tips over midden en zuidamerika maar in de gaten op http://maktub.punt.nl
Bedankt voor je reactie!
Heb besloten om deze trip het ‘alleen maar’ bij Zuid-Amerika te laten en daar een aantal landen echt te gaan ontdekken.
Erg leuke site van jullie!
Ik zou van bijv. Buenos Aires naar Quito reizen, of andersom. Laat dit een beetje afhangen van het regenseizoen en droge seizoen (lees wat reisgidsen om dat te weten te komen). Veel backpackers reizen in die richting. Zo heb je vier landen, het maximum voor vier maanden, dunkt me.
Ik woon zelf in Bolivia, getrouwd met een Boliviaanse. Bolivia is op zich al een hele brok om te ontdekken. Je bent natuurlijk welkom ! De maanden die je noemt, zijn allen een prachtige tijd hier in Samaipata, februari met name nog wat nat.
Hoi Mick,
Er zijn diverse airlines die vanuit Lima naar San Jose vliegen zoals COPA, TACA, LAN en American Airlines, dus het is prima te doen. Ikzelf zou ivm planning en kosten vanuit Quito naar San Jose vliegen, hierbij worden dezelfde airlines aangeboden. Misschien vind je interessante aanbiedingen op: Vliegtickets Zuid Amerika . Hier zijn diverse vliegticket zoekmachines beschikbaar.
Ik zou trouwens beginnen in Lima, door Peru reizen naar Bolivia via Pisco, Ica, Nasca, Arequipa, Puno(Lake Titicaca) en vanuit hier de grens naar Bolivia oversteken. vanuit Bolivia(Lake Titicaca, La Paz, Sucre,Altiplano, Uyuni.) terug naar Puno en dan met de bus naar Cusco om de Inca trail te doen. Aan de hand van je budget terugvliegen of met de bus via Cusco naar Lima en dan verder met de bus richting Ecuador.(Ecuador: Quito, Galapos eilanden, Banos, Rio Bamba,Cuenca, Cotopaxi).
Landeninfo kun je vinden op Backpacken Zuid Amerika
Veel plezier.
Hoi,
Ik ben afgestudeerd fysiotherapeut en het is altijd al mijn droom geweest om in bolivia en dat soort landen als fysiotherapeut werkzaam te zijn… Nu mijn vraag: weet iemand een goede organisatie o.i.d. via waar ik dit kan regelen… Ik hoop dat iemand mij kan helpen…
groetjes inge