Zuid-Amerika of Midden-Amerika?!

hoihoi,
ik vertrek in februari voor 3 maanden naar Suriname om daar stage te lopen. Daarna wil ik uiteraard nog gaan reizen, maar de vraag is waar? Zat zelf te denken aan Colombio, Ecuador, Peru en dan vanaf Lima weer terug richting Nederland.
Iemand ervaringen met reizen in die landen, met name in je eentje? Of is dan midden amerika de betere optie?

groetjes Floor

Hoi,

ik heb geen idee waar Colombio ligt, maar Peru en Ecuador zijn prima landen om te bezoeken. Vanuit Suriname zou je natuurlijk ook Venezuela (eveneens prachtig land) kunnen bezoeken. Indien je naar Peru gaat moet je naast de noord-kant ook zeker de zuid-kant bezoeken. Huaraz (noord-oosten van Lima) is ook zeker de moeite waard.

Succes met alles. Mocht je vragen hebben over Suriname, ook daar ben ik geweest en kan ik je veel mooie dingen over vertellen.

hoihoi

Waar in Suriname ben je geweest? Nog tips, truks en adviezen;-)?

Mijn reisplannen zijn weer veranderd. Ik wil nu naar Lima vliegen en via Peru , Bolivia en Argentinie vanaf Buenos Aires terugvliegen.
Iemand tips over deze route, wat zijn must-do’s en welke dingen kun je achterwege laten. En hoeveel tijd moet ik hiervoor uittrekken?

groejtes floor

Hoi!
wat grappig ik ga het precies omgekeerd doen… .van BA naar Lima… Ik heb daar 2.5 maand voor… .
en hoe en wat weet ik nog niet echt…

Ik weet niet hoe het nu precies zit, maar toen ik in Suriname zat wilde ik ook naar Peru vliegen, maar dat was echt extreem duur. Het was bijna net zo goedkoop om terug te vliegen naar NL en dan naar Peru. Ik weet niet hoe het nu zit en ik moet zeggen ik heb ook niet overal gezocht. Ik zou alleen zeggen hou er rekening mee dat het duur is. Je kan bv wel heel makkelijk naar Trinidad en Tobago vliegen, erg leuke bestemming, en dan overland naar Venuzuela, Colombia, Ecuador en Peru. Als je toch echt naar Peru, Bolivia en Argentinië wilt zou ik even op de landen forums kijken. Daar staat veel info om je route mee uit te stippelen!

Hoi Floor,

2 jaar geleden ben ik van Ecuador naar Chili gereisd via Peru, Bolivia en Argentinie. Over 2.5 vertrek ik weer voor 4 maanden, nu naar midden amerika en ook een deel zuid.

Maar goed, ik begrijp dat je nu Ecuador wilt overslaan; jammer; erg mooi land namelijk! Maar Peru, Bolivia en Argentinie zijn ook erg mooi. Tips: Ga in ieder geval naar Puno / Titikaka meer en sla natuurlijk Cuzco en de macchu picchu niet over. Ook leuk: Ayacucho: stad midden in Peru waar je bijna geen toerist tegen komt. Echt authentiek Peru! En oh ja; ga zeker sandboarden in Huacachina.

Bolivia (echt heel mooi!): Copacobana, La Paz, Rurenebaque (pampas/jungle), Via Potosi naar Uyuni (salar) en als je tijd hebt, maak dan een 4 daagse tour vanuit Uyuni naar de grens met Argentinie. Echt schitterend. Je kunt dan in Argentinie nog naar Salta gaan, en dan richting Foz de Iguazu, en dan richting BA. Mooi traject! Succes!

Daan

Ik denk dat er wel wat voor alle Zuid-Amerikaanse landen te zeggen valt, dus je gaat sowieso wel een leuke reis tegemoet. Kiezen is verliezen he ;).

Maar laten we dus aannemen dat je naar Lima vliegt en vanuit BA terug naar Europa. Eerst effe tot rust komen in Lima en dan lijkt Huaraz, zoals hier eerder al gezegd, een goed plan, zeker als je sportief en avontuurlijk bent. Het loopt er ook niet over van toeristen … wat ik wel aangenaam vond.
Daarna raad ik je aan om via Huacachina, een oase vlakbij Ica waar je heerlijk kan sanboarden en relaxen, naar Arequipa te gaan. De stad zelf is vrij aangenaam om rond te wandelen, maar het is vooral de uitvalsbasis voor de Colca Canyon, toch wel een must als je in de buurt van Peru komt ;). Boek gerust een driedaagse trip bij een van de lokale reisbureaus.
Daarna ben ik naar Cusco gegaan, maar dat zal sowieso wel op je route liggen. Lago Titicaca kan je ook moeilijk overslaan. Ik vind Copacabana aangenamer dan Puno om naar het meer te gaan.
Daarna ga je uiteraard naar La Paz ;), daar kijk je echt je ogen uit.
Nog een must in Bolivia is Salaar de Uyuni, het mooiste wat je ooit gaat gezien hebben, tot je een paar weken later naar Iguazu zal afreizen.
In Argentinië zijn Mendoza, Bariloche, Salta en Cordoba aan te raden, en uiteraard Patagonia.

1 like

hoihoi,
ik heb mn plannen weer omvergegooid of nouja, zoals Marloes al zei bleek het vrij duur om van Suriname naar Peru te vliegen (lees: ik was goedkoper uit om eerst terug naar A’dam te >>>…), dus ik vlieg nu vanaf Paramaribo naar Belem in het noorden van Brazilie en vanaf daar naar Rio de Janeiro. Kleine 2 maanden later moet ik in Lima zijn.
Ik doe het dus eigenlijk in omgekeerde volgorde :biggrin:. Dus wanneer vertrek jij S686, kunnen we misschien stukje samen doen…

Ik ben nu mn ouders proberen aan het geruststellen dat je echt wel als meisje in je eentje door Zuid-amerika kunt reizen, iemand nog overtuigende argumenten ;)?

groetjes Floor