Backpacken Zuid- en Midden-Amerika: tips gevraagd!

Hallo allemaal!

Mijn vriend en ik willen volgend jaar gaan reizen door Zuid- en Midden-Amerika. We willen ongeveer 6 tot 8 maanden uittrekken voor de reis. De landen die we graag willen zien zijn: (in Zuid-Amerika) Chili, Bolivia, Peru, Ecuador, Colombia (en in Midden-Amerika) Panama, Nicaragua, Honduras, Guatemala en Belize. Er staan dus best veel landen op het lijstje, geen idee ook of dat allemaal mogelijk is. We hebben een budget van ongeveer 10.000 p.p.

Is het aan te raden om bijvoorbeeld vanaf Chili naar ‘boven’ te reizen of missen we dan veel dingen die meer oostelijk liggen? Zijn er andere routes aan te raden?

Heeft iemand tips wat betreft goedkoop vliegen vanuit Nederland, binnenlandse reizen, must see dingen, etc. Alles is welkom!!

Alvast heel erg bedankt :slight_smile:

Groeten,

Jolanda

Lees eerst eens mijn (lange) antwoorden op dit topic en laat daarna maar even weten of je nog vragen hebt. :slight_smile:
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=166937&p=990908#post990908

Is je budget per persoon of samen? Moet je daarvoor nog het vliegticket kopen of niet?
Van Zuid- naar Midden-Amerika oversteken is lastig. Kan niet over land.

Via Wereldwijzer app

1 like

Hai Cecilia,

Bedankt voor je antwoord! Aan je lange antwoorden op dat andere topic heb ik voorlopig zeker iets!
Het budget is per persoon, en daarvoor willen we inderdaad nog een ticket kopen.
De tip die je geeft over reizen op Lima is een goeie. Reizen naar Santiago vanaf Europa is behoorlijk prijzig geloof ik.
Ik heb inderdaad gelezen dat reizen over land van Zuid naar Midden Amerika lastig is. Er schijnt een boot te gaan vanaf Colombia naar Panama.

Argentinië zou ook op je lijstje zetten. :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

Hoi!

Ik heb net vriendinnen gehad die heel Zuid-Amerika rondgereisd hebben.
Er is inderdaad een boot die van Colombia naar Panama gaat, wel wat duur (ongeveer 600 euro)!
Argentinië is mooi, maar ook weer duur. En denk toch dat er meer te bezichtigen valt in het westelijke deel van Zuid-Amerika.
Het Oostelijke deel (Brazilië en ArgentiniË) zijn veel westerlijker en weer duurder.
Je route is dus zeker te doen en zal een mooie reis worden!

Veel plezier!