hallo met johan
de vraag is of brazilie primitief is.
mijn andwoord hierop is ja.
hoe het komt .
omdat van de welvaart maar 10% van de mensen profiteert.
de rest leeft net boven of ver onder de armoede grens.
als je uit het vliegtuig stapt kan je al zien hoe het land er aan toe is .
er legt geen stoep tegel recht als er al een stoep is .
ze zeggen dat de familie banden hier sterker zijn en socialer dan in de rest van de wereld , ik zeg hier op aan me hoela , die kontakten zijn uit nood geboren , omdat ze alleen maar bezig zijn met het nationalistische gedrag van deze mensen , de sociale kontakten zijn uit armoede zo sterk even een voorbeeld ik noem geen namen , ik woon nu 7 maanden in brazilie waar ik heel veel spijt van heb ,de man is hier getrouwd maar vind het normaal om macho gedrag te vertonen en neemt naast zijn huwelijk ook nog eens een vriendin , en komt zijn vrouw er achter dan is het scheiden
en dan niet zelf je leven weer in orde brengen , nee hoor gewoon weer gratis en voor niets bij mama en papa gaan wonen ( die zelf in armoede leven ) hoezo sociaal . en voor al niets willen leren van het probleem dat je zelf hebt veroorzaakt , dit is hier geen insident maar aan de orde van de dag.deze meneer waar ik het over hebt heeft geen diploma,s niets en is mijn zwager.wij in goed nederlanders noemen dit gedrag van deze familie,s
in me reet en uit me reet, die uitdrukking kent u toch wel.
in folders staan mooie propaganda foto,s van hoe mooi het wel niet is in brazilie, nou vergeet het maar het stinkt er behoorlijk het riool en afwatering word zo in zee gedumpt en krijg je het advies om niet te zwemmen als het heeft geregent . ik spreek dan over natal waar ik woon .
en wat te denken van het strand na een jaar hard werken en dan genieten van de zon en het strand .hier lopen zeker 1000 van die fiets karretjes . ze verkopen vlees , zonnebrillen , armbandjes etc etc , die ze zowat door je strot heen duwen ,het ergste is nog hun primitieve muziek dat ze forro noemen als je hier een dag nood gedwongen naar geluisterd hebt ben je dus voor de rest van je leven genezen , dat is net als wij nederlanders de hele dag jantje smid zouden horen. erg lekker van de rust genieten is er niet bij.ze lopen rustig met een bak vis de hele dag in de brandende zon .
niet erg hygiënische lijkt mij ,
ze noemen buitenlanders wij dus strangero. als ze dat roepen kan je beter maken dat je weg komt, want dan trekken ze je financieel een poot uit .
alle Officiële zaken doe die thuis in nederland , als je het hier doet kost het je heel veel geld , ze noemen het hier prosesso, .
de scholing van deze mensen is als zeer slecht te noemen en is eigenlijk het leer systeem van nederland uit 1970, dit is toch wel primitief te noemen .
natal , zeggen ze is 1 van de modernste plaatsen van brazilie .
in 7 maanden tijd ben ik maar drie mensen tegen gekomen die goed engels spraken . en natuurlijk de eigenwijsheid van de brazilianen die je overal tegen komt is dat ze denken dat ze engels kunnen spreken , maar dat het eigenlijk om een paar woorden gaat die ze hebben vernomen van toeristen
weer erg primitief lijkt mij .
nu heb ik hier een snackbar gerealiseert die op aan dringen van deze lekkere schoon familie van mij hier in natal ben begonnen capim macio.
vanaf dag 1 heb ik gezegt niet te dicht bij haar familie een zaak te beginnen en voor al niet in deze straat , maar dat dit beter is te beginnen dicht bij een winkel centrum of waar veel toeristen komen , maar goed dit is het inzicht van een nederlander , maar goed hun weten het beter en dat uit zich nu dat er net genoeg geld is om de rekeningen te betalen en eigenlijk in armoede te moeten leven nood gedwongen door die lekkere schoon familie .
denk nou niet dat je met een braziliaanse schoon familie mooi vrij kan leven , ze bemoeien zich overal mee en ze heben totaal geen economische inzicht .
nu ik deze snackbar heb ben ik in deze korte periode al een keer slachtoffer geworden van een gewapende roof overval, ze hebben 1 van de daders te pakken deze moet waarscheinlijk 3 jaar zitten dat is bij ons in nederland 12 jaar en wij vinden dat te laag, lijkt mij ook weer primitief ze hebben de dader maar krijg je je spullen niet terug en schade vergoeding kan je niet krijgen omdat er niets te halen valt, ik me gemeld bij het nederlandse consulaat die doet al helemaal niets voor je, tijdens deze overval hebben ze de dag opbrengst gepikt een mobiele telefoon en mijn laptop van 2000 euro,
het advies wat ik u die dit leest kan mee geven is als u hier heen komt om wat voor reden dan ook draag geen gouden sieraden geen dure sport schoenen en draag u geld onder u kleding en alleen wat los geld in u zak , bij een overval geef u geld af wat u in u zak hebt ga je niet verzetten de brazilianen denken anders over een mensen leven als u , en je vooral niet verzetten ,want ze schieten je gewoon dood en gaan gewoon verder met hun armoedige leven .
je hebt hier vele soorten politie
waaronder de normale serviele politie de militaire politie deze moet je kennen anders zijn ze corupt welke wel te vertouwen is , is de politie federal , dit zijn aardige mensen en zijn je uiterst behulpzaam.
ik denk dat brazilie nog lang niet daar is waar het zou behoren te zijn als moderne samenleving en cultuur , de economie is gebaseert op leningen , we weten uit ervaring dat dit dus de nekslag voor een land kan zijn .
( kijk crissis , europa , america ) . en het feit dat nog niet zolang geleden
brazilie een millitaire dictatuur was. speelt nog steeds mee in dit achter gesteld , primitief en vooral armoedig land .
ik ben dus van plan om weer terug tegaan naar nederland
waar ik gewoon weer me broodje pindakaas en kaas kan eten een lekker broodtje kroket kan nuttigen want het meeste van hun eten is niet te vreten , of is erg duur en is van erg lage kwaliteit mijn advies is eet niet teveel kip dit zit hier helemaal vol met hormonen en mag ook niet meer ingevoerd worden in europa dat is niet voor niets dacht ik zo.
en ze eten hier ook vlees soorten die ze bij ons alleen aan de hond of kat zouden geven zoals pens die doen ze hier in div gerechten of kippen hartjes .
nog even dit misschien zijn mijn ervaringen negatief en heb ik het gewoon niet getroffen , en zijn er anderen die het wel getroffen hebben dan hoor ik dat graag mijn E-mail: [EMAIL=“vrielingjohan@hotmail.com”]vrielingjohan@hotmail.com of reageer gewoon