Ngobrol Kosong

Nee eerlijk gezegd niet, als ik hier op Java (waar ik momenteel verblijf, ik ben te gast hier zogezegd) zo een type tegenkom dan moet ik mijzelf inhouden. Maar op een Nederlands forum mag ik zeggen wat ik denk van die arrogante dilletant. Die met trots verteld dat ie al 40 jaar in NL woont maar nog steeds Indonesier is, daarbij zijn mond vol heeft over " rechten" maar het verdomd een inburgeringscursus te volgen. Het is volgens mij volkomen natuurlijk dat ik als Indonesialover een pleurishekel aan deze aartsleugenaar heb, want Indonesie gaat ten onder aan Javanen zoals hij.

http://moira.blog.com/files/2009/09/nicht-van-surya.jpg

Dit is hij blijkbaar: in al zijn volle glorie.

Gisteren liep ik over de pasar van Klaten, wie denk je wie ik tegenkom, de profeet Mohamed in hoogsteigen persoon. “Wasalam’aleikum Mo, longtaim no C, apa khabar”, zei ik. Mo zag er goed uit, hij had een fris gestreken witte kaftan aan, zijn baard was netjes gekamd, stond niet alle kanten uit alsof hij een elektrische shock had gehad als zo vaak. Hij had een grijze tulband keurig om het wijze hoofd gewikkeld en tot mijn verbazing droeg hij niet van die Japanse teenslippers maar een paar Jezus-schoenen. “Druk, druk, druk” zei Mo en met een knipoog “regen weetjewel” Inderdaad de regentijd was een drukke tijd voor Mo, als het regent gaan al die Javaanse stelletjes een wippie maken. Dat doen ze omdat er in de regen zeker niemand langs komt en ook de buren hen niet bezig horen met het maken van vreemde geluiden. Mo moest er op letten dat al die stelletjes getrouwd waren, want anders mogen ze niet en natuurlijk ook niet twee mannen met elkaar want die kunnen geen kinderen krijgen en daar gaat het om. Al die kinderen worden als ze opgroeien Ware Gelovigen en dat is alleen maar goed voor de Club van Mekka. Ik wees naar de voeten van Mo, “mooie sandalen heb je aan”. Hij lachte en zei, “Made in Israel, gekocht te Bandung”. He Mo, lees je nog wel eens die stukkies van Surya Atmadya op het WWF, nee niet het World Wildlife Fund, dat is voor orang hutan, dat Nederlandse forum, ken je toch?" “Natuurlijk”, zei Mo, “ik wordt doodziek van die fen, al die leugens die hij verteld is al een doodzonde. Ik heb nu al een paar keer een persoonlijke boodschap naar hem gestuurd en hem verteld dat het de hoogste tijd wordt om eens naar Mekka te gaan, hij heeft er de leeftijd en het geld voor, maar het is altijd maar Indonesië. Ik ben van plan om de volgende keer als ie gaat dat vliegtuig neer te laten storten, brandend, dat scheelt weer een plaats in de hel, want daar komen we ook ruimte tekort de laatste tijd”. Ik was verbaasd, nog nooit was Mo zo openhartig tegen mij geweest, daarom zet ik het even hiero neer, dan weet SA, maar ook wij, wat ons te wachten staat. :smiley:

sowwwww, het is voorjaarsvakantie en bij gebrek aan voorjaar heb ik geen zin om naar buiten te gaan. maar aangezien ik dit weekend bij de Mediamarkt een negatiefscanner op de kop heb getikt, heb ik een mooi klusje :wink:

leuk om weer eens wat te doen met die foto’s van mijn stage en eerste rondreis, inmiddels bijna 10 jaar geleden. grappig om te zien wat ik TOEN op de foto zette, welke dingen voor mij toen nog niet vanzelfsprekend waren en inmiddels wel. en het is natuurlijk geweldig om herinneringen op te halen :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

Gut Yen,

Ik zou eens een voorbeeld aan jou moeten nemen, al 5 jaar ben ik van plan om eens naar zolder te lopen om die dia’s van mijn eerste Indonesie reis in 1980 tevoorschijn te halen. Lovina beach met 3 losmen, werkende stoomlocomotieven in Zuid Sumatra en door 500 man aangestaard worden toen ik in Aceh zat te eten. Ik heb er nog een dagboek ook van.

Als ik weer thuis ben vergeten, ik ben helaas aan het dementeren, te lang in de tropen verkeerd :smiley:

Ik heb ongeveer 5 jaar aan foto’s om in te scannen, dat valt enigszins te overzien (geen idee waar de andere negatieven gebleven zijn !!!). Maar wanneer ik zou moeten beginnen in 1980, pfffff…

't Is veel werk, maar het resultaat is leuk.

Over een paar dagen hoop ik m’n nieuwe fotografie website online te gooien, wordt vervolgd :slight_smile:

Hallo alle lezers, het mag best eens gezegd worden dat er op dit forum slechts een paar deskundigen antwoorden geven. De meeste bezoekers hebben niet eens de kunde om via een zoekfunctie een antwoord op de vragen te zoeken.
Dat geeft verder niets. Geen probleem.
Jenny en Serikambelo zijn in mijn ogen zeer deskundig om vragen van lezers te kunnen beantwoorden. De ervaring die zij beiden hebben is op dit forum van zeer grote waarde. :zon02:

1 like

En Sumbar weet ook een hoop :slight_smile:

:redface::redface::redface::redface::redface: :kus:

En nu genoeg geslijmd, we zijn niet in Indonesië!

:king: Hang in there! Het is op een aantal andere forums (fora?) net zo.
In ieder geval op het Spanje forum, ook hier weinigen die vragen (deskundig) beantwoorden…
We gaan gewoon door en geven elkaar en onszelf af en toe een schouderklopje :chin:!

Bij deze: http://www.fotoof.nl :wink:

Niet alle foto’s zijn in Indonesie genomen, maar wel een aardig aantal. Wellicht leuk om eens te bekijken. De site is nog niet helemaal af, en input is welkom! :chin:

Ik heb even rondgekeken op deze site. Er wordt hier veel over Bali en Lombok geschreven.

Ik kan niets anders zeggen dat de meest betrouwbare bron voor Bali-reizen Yen (Jenny) is.
Wel waart er een ander gids uit Nieuwegein op dit forum rond, maar die is nog niet genezen van een zonnesteek of hondsdolheid opgelopen op Bali.
Je kunt natuurlijk met de Trotter in je hand adviezen geven aan argeloze bezoekers of mischien vriendjes na je eerste snelbezoek aan Indonesie: maar de kaart is niet het landschap

ROKEN.

Het is bij de leden welbekend dat zowat elke Indonesiër rookt. Het is een gewoonte waar ik geen liefhebber van ben maar ook niet zal veroordelen. Moet iedereen zelf weten. Maar als het in ruimtes wordt gedaan zoals een ontbijtzaal in een hotel wordt het wel hinderlijk. Zodra je binnen komt zie je een grijze sluier van sigarettenrook boven de tafeltjes hangen. Bepaald niet een omgeving om een lekker ontbijtje te nuttigen.:smoke:

Nu zie je in de grote steden in restaurants en in sterren hotels niet-roken ruimten gecreeerd worden, niet dat de gemiddelde Indonesiër zich daar iets van aan trekt want regels zijn er om overtreden te worden is het motto daar. :nod: Toch heb ik in een aantal hotels gelogeerd waar de leiding erop toe zag dat de regel werd nageleefd weliswaar werd er heftig gemord maar er werd niet gerookt.

Het is altijd weer merkwaardig te zien hoe de mensen daar ontbijten: een hp aan het oor, een sigaret in de hand die tevens pulkt aan de tenen, en een lepel nasi goreng in de mond. :paranoid:

WARNET en WIFI.

Tijdens mijn laatste bezoek aan Indonesië viel het mij op dat steeds meer toeristen een klein laptopje bij zich hebben, vooral jonge lui. Zij zitten uren in een warnet, het liefst voorzien van wifi, en brengen daar uren door met dat ding op schoot. Een tijd geleden liepen ze door de straten met een beduimelde LP in de hand op zoek naar bezienswaardigheden, goedkope slaapgelegenheden en restaurantjes. Tegenwoordig hoor je het ratelend geklik van toetsen en zit men zwijgend voor het schermpje. Wil je een gesprek aanknopen krijg je een boze blik van ‘zie je niet dat ik bezig ben’.

Ja, misschien ben ik wel ouderwets…:tear:

Hallo Jenny, niet te geloven hoeveel jij gezien hebt van Indonesië. Hoe krijg je dat voor elkaar. Schitterende foto’s, een ijzersterk geheugen en een enorme kennis van dat land. Niet alleen van Indonesië. Je bent dan ook een adviesbureau voor iedereen die in dat uitgebreide eilandenrijk wilt rondreizen. :zon02: Dit mocht wel even gezegd worden na al dat gezeur over de prijs van taxi’s, busjes, hotelletjes, vluchten enzovoorts. Allemaal dingen die met een zoekfunctie simpel zijn te vinden…:chin:

https://www.youtube.com/watch?v=[ame=“http://www.youtube.com/watch?v=HrPT5QEuyW0”]YouTube- sms by Ria Amalia[/ame]

ma’af voor deze troep maar ik kan er niets meer aan doen

Lees dit nu pas :kus:

Ik heb een deel van Indonesie gezien, maar ik ben nog lang niet klaar met het land! Vanmorgen kreeg ik een mail van een vriend die net een kindje heeft gekregen, en ook mijn ‘broertje’ krijgt binnenkort een babietje. Voor deze zomer heb ik andere plannen, maar volgend jaar wil ik echt die kant weer op!!! In ieder geval Bali (cliche), maar ook iets nieuws… Mogelijk Sumatra, of noord Sulawesi (duiken) of misschien eindelijk Papua?

O ja, voor Sumbar en wellicht ook voor anderen die soms typo’s maken en berichten willen wijizien: Overzicht online netwerk van Wereldwijzer Reizigers Netwerk - Wereldwijzer Reiscafé - Wereldwijzer Reizigers Netwerk.