Ngobrol Kosong

Voor zover ik weet blijft ie voorlopig weg ook, zeker nu dat verschijnsel SA weer aan het " vertellen" is denkt SK dat hij beter af is in Indo :smiley:

De laatste tijd worden er op het Indonesië Reiscafé postings neergezet die op een simpele manier door henzelf opgezocht kunnen worden. Deze mensen zijn waarschijnlijk óf te lui óf kunnen niet met een zoekfunctie omgaan óf zijn zo nerveus en onzeker over de door hen te ondernemen verre reis dat een posting hier een soort opluchting geeft. In dat laatste geval vinden zij gelukkig heel wat mensen bereid om een goed advies te geven. :nod:
Ontelbare vragen over tickets, kosten van visa, waar een visum te verkrijgen enzovoorts zijn op eenvoudige wijze op te zoeken. :slapen:
Voorts zien we hier ook af en toe Indesco de Geheimzinnige opduiken die nu probeert een adviesbureau via de E-mail en over de rug van dit forum op te zetten. Kennelijk mogen andere forumleden haar adviezen -die wij maar al te goed kennen van eerdere postings van haar hand, vergezeld door waanzinnig gelach en denigrerende opmerkingen over mede-forumleden- niet zien. :redface:

Al met al zeer enerverend te noemen. Ook wachten we al meer dan 1200 postings op foto’s en reisverslagen van SA. :evil:

Net als Indoosco gaat SA nu ook al op de PM-toer, ook een privƩ adviesbureau opgezet of bang dat er steeds commentaar komt op zijn verwarverhalen. :lol:

ik krijg ook regelmatig PMs… ik moet eerlijk bekennen dat ik ze lang niet allemaal beantwoord, ik geef mijn antwoorden liever in het openbaar. hebben andere lezers er ook nog wat aan, en evt kunnen mensen nog aanvullingen geven.

ik heb het niet zo op de bedankpunten op dit forum, maar ik moet zeggen dat ik het niet netjes vind, dat wanneer je je best doet om een vraag uitgebreid te beantwoorden, dat de vraagsteller niet eens de moeite doet om dank-je te zeggen. in sommige gevallen vraag ik me zelfs af of het antwoord wel gelezen wordt… zeker in het geval van een PM erg onbeschoft!

Die SA is een typische Javaan, grote bek van hiero tot daaro, maar tegen kritiek kan hij niet, terwijl zijn taalgebruik dat van een leerling uit groep 3 is en de meeste info gewoon van het internet gestolen. Ik ken er maar eentje die nog erger is dan SA en dat is die SBY. Die werd gisteren voor de TV geinterviewd, wat een volgevreten leugenaar is dat. Ik heb die vent nooit vertrouwd, heb ik overigens ook al in de clinch met die SA over gelegen toen hij hier ineens SBY ging promoten, die windvaan. Als ik zijn berichten lees doet mij dat altijd denken aan het ledigen van de gierput :smiley:

Ik geef mijn antwoorden graag in het openbaar.
Alleen komt er vaak off topic reacties , die weer kan leiden tot geharrewar.En ellenlange ge O.H waar niemand staat te wachten.
Vandaar dat ik aan mensen vraag om een PM te sturen als ze meer iets willen weten .

Persoonlijk wilde ik niet meer schrijven , sinds mijn " gedwongen vakantie" van 1 maand.
Totdat ik weer ziet dat mijn naam werd geciteerd in verschillende topics en veel nieuwe leden hadden afgehaakt omdat ze bepaalde kwalificaties aan hun hoofd kregen.

Veel van die nieuwe leden zie ik advies vragen in een andere Nederlandse site .
Daarom ben ik weer terug , om nog iets te schrijven ten behoeve van " onervaren" medereizigers .

Kortom : I am back (of zoiets :hihi: )

Welcome back of zoiets, maar u heeft totaal niets geleerd van die gedwongen gevangenschap van een maand. :dag:

Dat is ook de reden waarom ik niet reageerde op off topic reacties vanaf het moment dat ik weer terg kom.
Ik plaats deze reactie in een speciale topic waar men kan O.H-en .
In de topic Ngobrol Kosong :kus:

Of iets off topic is wordt niet door jou bepaald maar door de moderator. Je gedraagt je graag als iemand die heel wat is maar je bent maar een gewone Jan Lul die zich thuis de tering verveeld en daarom maar op vele fora met als onderwerp Indonesie rondbazuind dat ie alles over Indonesie afweet omdat hij daar is geboren. Je vermeld er niet bij dat je al ruim 40 jaar in Nederland woont, dat je kennis verre van actueel is en dat je die voortdurend met behulp van Googkle moet bijspijkeren. Als je af en toe om de zoveel jaar naar Indonesie gaat dan zit je met je luie tokus in een huurauto en verblijft in sterrenhotels voornamerlijk in Jakarta. Je bent nog nooit in de kampung geweest en trekt je neus op voor de gewone Indonesier omdat je daar graag de Boss uithangt alias ongeveer het vervelendste type dat je in Indonesie tegen kan komen. Je beschouwd dit forum als een prive aangelegenheid en schroomt niet jezelf boven de moderator te plaatsen. Ik, heb echt een pleurishekel aan dat type Javaan, dat er de oorzaak van is dat het nog steeds zo slecht gaatmet een grote groep mensen in Indonesie , de arrogantie van de Javaven die denken dat ze de eigenaar van Indonesie zijn. Ik neem het op voor de wong cilik en types zoals jij probeert uit te hangen daar kots ik van, moge dat je duidelijk zijn.

Gelukkig zijn er nog mensen zoals jij. Wanneer is het uitdelen van Paket Sembako Gratis ?

http://www.kaskus.us/images/smilies/I-Luv-Indonesia.gif

Voor de Nederlandse lezers .

Paket Sembako = Voedselpakket , bestaande uit 9 basis behoeften.
Zoals rijst , petroleum , bakolie , suiker , koffie (?) etc.
Eigenlijk weet ik ook niet precies , voor de mensen die dat willen weten kunnen google raadplegen.

Zo te zien komt die meprauw in die beige kaftan met dat zwarte hoofddoekje niets tekort…:slywink:

Wat is de zin van zo een bericht als je het niet precies weet ?? Dat we de Google kunnen raadplegen weten we allemaal, daar hebben we SA niet voor nodig. Je bent eigenlijk nog dommer dan ik dacht :smiley: maar ja de berichtenteller loopt gewoon door. Heb je jezelf nog bedankt voor dit briljante bericht ?

@Jaak

Ik houd me niet bezig met het uitdelen van sembako, ik neem een pak geld mee en laat me lekker afzetten en blijf lachen als ik " teveel" betaal. Het woordje goedkoop is allang uit mijn kamus weggekrast

Het woord goedkoop(murah) kan men nog vinden in Indonesia.
In Nederland is alles mahal(duur).
FEBO runderkroket kost E 1.40 bijna Rp20.000 , enkele reis met de bus (GVB) is Euro 2.40 , met de angkot(kleine busjes voor personenvervoer) op Java kost het Rp 2000 of Rp 3000 (?)
Nog niet eens 15 eurocents.

Ik heb ook even van internet gebruik gemaakt:

Spuit elf wordt op geen ander forum nog serieus genomen behalve hier.
Gezien de bedankjes aan zijn adres moeten er nog meerdere aanwezig zijn.

Typisch een nederlandse visie. De kosten van het levensonderhoud worden niet uitgedrukt in de prijs van een kroket, of de prijs van een buskaartje.
Belangrijk is wat kost een zak rijst, een stukje tempe, wat kost een ei.
Wat dat betreft is indonesie voor haar bewoners gewoon duur.
Zelfs op Bali is de huur haast niet meer op te brengen.

Wanneer in Nederland alles mahal is moet je niet in Nederland wonen of al een kamertje huren voor je oude dag in rumah senang, maar gewoon in Indonesie wonen.

Ik vermoed dat zij dan ook, samen met die andere die d’r schoenen mag aanhouden, de weldoenster is. Wat foto’s met misschien een meer duidelijke rolverdeling:

http://www.bankriau.co.id/UserFiles/Image/sembakoweb.jpg

http://www.rumahzakat.org/images/S3700097.JPG

Ik weet niet of het u bekend is maar dit forum gaat over Indonesie, voor Nederland is een aparte afdeling dompie. Ter uwer informatie het aantal mensen dat in Indonesie onder de armoedegrens leeft bedraagt 76 miljoen. De armoedegrens is een inkomen lager dan 2 US$ per dag.

Meneer serikambelo,
Word je niet pages van die man om voortdurend op zijn dom gezwam te reageren?

Behalve voor kleding en misschien voor andere luxe-artikelen heb ik nog nooit speciale aanbiedingen aangetroffen wat levensmiddelen betreft. In de supermarkten, bedoel ik.

Je kunt natuurlijk een beetje lopen te tawarren op pasars, maar dat valt reuze mee, de mensen zijn niet gek, vooral wanneer hij zijn snuit laat zien.
Hij heeft totaal geen idee van wat er werkelijk speelt in indonesie op dat gebied.

Het zal wel zo zijn dat er ergens wel een plek te vinden is waar het prijspeil lager is dan elders,
Jakarta bijvoorbeeld waarover hij veel weet, maar daarvoor moet je op plekken komen waar geen toeristen komen.
Met 1 miljoen rupia’s per maand kom je er (vooral als bule) tegenwoordig niet.