Hoewel ik me verder niet in de discussie wil mengen, moet ik bekennen dat ik het gedrag van Teripang als moderator ook ongepast vind. Een moderator dient onpartijdig te zijn, en naar eer en geweten te handelen. Niet zijn mening op te dringen, maar ongepaste berichten (spam, ongepaste reclame, beledigingen) aan te passen. Uiteraard is het onmogelijk dat iemand het altijd goed doet in de ogen van iedereen, maar de scheldpartijen waar Teripang zich tot verlaagd, zijn geenszins een voorbeeld, noch een verrijking voor dit forum.
De materie die hij “modereert” begrijpt hij ook nauwelijks. Hij heeft een heel stuk van mijn hand, waarin ik over de Kei eilanden vertel gewoon weggehaald, “per ongeluk” beweerde hij. Daarmee heeft ie in mijn ogen al bewezen niet op deze taak berekend te zijn.
MODERATIE
gematigdheid, matiging, tempering
Ik sta je even bij jenny, volgens mij begon het eea voor mijn reactie hier
Hi Bule, het is beter jouw commentaar op de zogenaamde moderator teripang (zonder hoofdletter) hier in dit draadje te plaatsen anders worden ze meteen verwijderd, hij heeft hier geen rechten. ![]()
Kijk ook eens op: www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=76938
In het stuk vertelde ik dat ik geen strandliefhebber was maar meer achter cultuur en geschiedenis aanging, dus over wat ik aan cultuur en adat had gevonden op de Kei eilanden en dat ik lange gesprekken had gehad met Gerson de eigenaar van een aantal bungalows, waar ik verbleef. Die lul had het bericht weggehaald en gereageerd dat dit niets bijzonders was en “iedereen dit al wist”, intussen heeft hij ook dat bericht weggehaald en vraag je jezelf af waar die vent mee bezig is. Het gebeurd wel meer dat er berichten weggehaald worden door Ketut, dan begrijp je meestal wel waarom, maar dit is volkomen onbegrijpelijk en riekt naar censuur en willekeur.
Zelf heeft hij nog niets over de Kei-eilanden verteld, hoewel hij zegt dat hij er afkomstig van is en er familie heeft wonen. Hij verblijft daar natuurlijk bij familie en dan weet je wel waar de gesprekken over gaan. “De buurman van de zoon van je tante, je weet wel de zuster van je moeder heeft nu ook een motor gekocht. En die ze zuster gaat binnenkort trouwen met die en die jongen, de zoon van die andere buurman, uit dezelfde kampong. He wacht even daar komt Vence langs, ken je die niet. Die heeft samen met oom die en die bij zus en zo gewerkt, banyak uang…is eigenlijk ook nog familie want zijn moeder ……”
waduh perpelend dese toh ![]()
Het meest schandalige is dat hij als moderator nog eens de spot met je drijft als je iets probeert te vertellen.
Bedankt voor de aanwijzing.
Ik lees hier :
De Molukken hebben een geschiedenis die de wereld had veranderd, want immers vroeger waren de europeanen op zoek naar deze gebied, en daardoor werden ook andere landen ontdekt zoals de Verenigde Staten, Zuid AFRIKA, AUSTRALIE, ETCETERA
De Molukken hebben niks veranderd aan de geschiedenis, het waren juist de Europeanen die richting gaven aan de loop der geschiedenis.
Voor meer << geschiedenis ven de Molukken>>
Wanneer ik niet beter zou weten zou ik zeggen dat Surya Amadja dit heeft geschreven.
Bedoel je dat kromme Nederlands, de inhoud of allebei? :unibrow:
De schrijver die het over “de geschiedenis” heeft moet zich wel realiseren dat “deze” gebied, de Molukken, in de tijd van de grote ontdekkingen veel kleiner waren dan tegenwoordig. Die oorspronkelijke Molukken waren Ternate, Tidore, Moti, Makian en Jailolo, dit laatste was een sultanaat op Halmahera. De rest van wat nu de Molukken heet was bewoond door een stelletje wilden, waarvan vooral de inwoners van Seram, de Alfoeren grote angst inboezemden. Het waren de Javanen die de Islam en wat beschaving op Ambon brachten, de Islam was immers de godsdienst van de handelaren. Het waren de inwoners van Serikambelo (ja, ja ;-)) op Hoamoal die in bamboekokers de eerste kruidnagelen van Moti naar Seram smokkelden.
Die link die Bule gaf geeft wel een indrukwekkend beeld van de geschiedenis van de Molukken, bedank ( ja zonder -t dat doe ik van Indoos na
)
De oorspronkleijke Molukken op een oude Portugese kaart
Inhoudelijk heb ik niet veel kunnen ontdekken dan wat foto’s - maar dat kan elke toerist op dit WWF plaatsen - en een tekst over de Kai eilanden die zonder toestemming van de oorspronkelijke eigenaars(s) hier werd geplaatst. En wat dat Nederlands beteft, dat doet me inderdaad aan Surya Atmadya denken. We hebben in ieder geval te maken met een persoon met een kort lontje en lange tenen, en die niet met mensen kan omgaan, maar dat is vaak het probleem van veel internetters.
Die Tripang is een typisch voorbeeld van iemand die zich een gefrustreerd onderdeel van een minderheid voelt. Hij wordt stinkend jaloers als mensen toevallig iets meer weten over het gebied waarvan hij de baas is, met als gevolg dat mensen zich in dat onderdeel zeer ongemakkelijk voelen. Ada magnetron masuk kadang ayam ![]()
Laat staan dat zij door hun eigen volk in het bahasa Indonesia worden aangesproken.
Dan komen ze tot het inzicht dat zij gewoon gollanders zijn: dan staan zij met de mond vol aardappelen en kotelet met jus…
Sunyi dan sepi.
(stil en verlaten)
misschien is iedereen aan het werk (of aan het doen alsof)? moet ook gebeuren…
nog 5 nachtjes slapen en dan ga ik op vakantie
helaas niet naar Indonesie dit keer, maar wel naar de warmte en de zon!
Ben jaloers, ik moet nog 5 maanden wachten… Prettige vakantie Jenny. :vak01::zon02:
Nieuwe trips naar Indonesie zitten voor mij ook niet in de pijplijn… Nu eerste een weekje Egypte (Marsa Alam, duiken) en dan met kerst naar Syrie.
Indonesie is weliswaar mijn favo land, maar dat wil niet zeggen dat ik geen interesse heb in andere landen en culturen ![]()
Zelfs op mooinesia forum worden ze het huisje van Danielle in Kuta zat…:lol:
Hoi,
Zoek je nog een huis? Ons huis in Kuta/Legian is vanaf september 2010 tot augustus 2011 vrij! € 450 per maand. Interesse? mail even naar rschiffelershotmail.com
groetjes,
Daniella
SPAM, **dloonen. Rot op met je kuthuisje. **
guna2
Gebruiker
tja, als forum leden aangevene dat ze bepaalde zaken zat zijn, zeker in het geval van reclame, dan mag je aannemen dat een goede moderator de desbetreffende persoon er per PM op aan spreekt. en dat er sancties volgen indien dat niet werkt.
Met spoed de brandweer in Kuta bellen :dag:
:lol:![]()