Dat van die beenruimte klopt wel, de seat pitch (afstand tussen twee rijen stoelen) is bij de KLM 31", MAS 34" SIA 32". Dat is in inches. Eten lekker / niet lekker dat lijkt me persoonlijk. Volgens mij is het eten aan boord van die intercontinentale vluchten niet meer dan entertainment, met de manier waarop het voor je neus komt kan het nooit lekker zijn. Als het goed smaakt heb je geluk. Als ik denk aan die rare croissants waar je keiharde boter tussen probeert te plamuren, een omeletje dat buiten gloeiend heet is, van binnen ijskoud. Dat plastic allemaal. Gelukkig is er wijn of bier. Ik heb ook geen behoefte aan personal entertainment, ik neem een spannend boek mee. Met mijn 173 cm, pas ik overal. Wat ik vervelend vind is als je naast een heel dik wijf komt te zitten, waarvan de obesitas over de leuningkjes bulkt, dan smaakt het eten echt niet meer. Of aan mensen die zo nodig moeten kletsen met je tijdens de vlucht. Of zo een reisgezelschap van het Schoone Streven of zo dat net terug komt. Een van de leden van het egzelschap is amateurhumorist en wil op de terugreis voor de laatste keer de lolbroek uithangen…en jankende babies uiteraard.
Zo was het vroeger, tegenwoordig vliegen ze met een 777 (iig die naar Singapore) en die heeft wel zo’n eigen schermpje. ook bij MAS en SIA staan de stoelen te dicht opelkaar.
Ga helemaal achterin zitten, daar waar ze 2 stoelen hebben, heb je iig geen last van vrolijke koppeltjes naast je. Nog een voordeel van KLM is dat ze niet altijd stampvol zitten. Meestal heb ik helemaal niemand naast me als ik achterin zit.
Wat een werk al die berichtjes van Surya Atmadja lezen, het is wel vermakelijk en wat een onzin vertelt die man, dit vond ik in de topic van Indonesische Muziek over het bandje the Changcuters (reactie 61)
Zijn dit vage, via via kennissen van de Heer Surya Atmadja, zullen we het ooit te weten komen? Of wilde hij gewoon interessant doen?
Sowiso is vliegen van Amsterdam naar welke bestemming dan ook in Indonesië een hele lange trip en dus geen pretje. Fijn als je zoals ik de laatste reis in de laatste rij 4 stoelen voor mezelf had. Komt steeds vaker voor. Vliegen met Singapore en Malaysia kan dan best wat duurder zijn maar wat ever? Je gaat op vakantie. :vak02:
Ik heb wel eens voor de start de purser gevraagd of ik een andere seat kon krijgen. Hij grinnikte en zei dat hij graag met mij wilde ruilen:tongue:. Zeker niks gewend, afijn ik heb haar voor de helft van de reis als kussen gebruikt, geen enkele reactie…:drugged:
Ik heb net even gezocht bij ebookers.nl voor mijn reis van begin december tot begin maart naar Singapore en de KLM gaf het gunstigste tarief, rechtstreeks 877 euro ret. Lijkt me best interessant om eens te proberen, misschien krijg je wel stampot boerenkool met lekkere vette kaantjes en een peut rookworst met een Chateau d’’ une annee extra-ordinaire dr bij. Hoewel ik boek altijd via een reisbureau, die hebben altijd wel slimme aanbiedingen, want van Singapore moet ik naar Ambon. Overigens in Singapore kan je altijd wel goedkope tickets scoren.
Ik heb net Surya Atmadja even zien loeren, maar geen reactie op mijn vraag.
Misschien even “ngintip” of Indesco dr was :wub:
**Oei oei, doos indesco de Waanzinnige is weer uit ondergrondse krochten aan haar verplegers ontsnapt en komt haar steentje met kennis over Indonesië weer hier neerzetten. Nu SAWA nog… Even een voorproefje: **
Dacht het niet MUTS … hahahahahah, zo snel komen jullie niet van mij af … had je gedacht.
Alsof jij zoveel te melden hebt, ik heb meer meegemaakt dan jij, denk ik toch even wel hahahahaha
Hahahahah, wat een grappenmaker weer die Bule … alleen wel jammer dat je nu ook al het niveau krijgt van o.a. Sumbar e.a.
Overigens hebben jullie mijn foto toch ook al ? Zo populair ben ik nu bij iedereen … whoehahahahahahahahahah stelletje dombo’s !!! Zo, kun je het weer op het blog van L… zetten sufferd.
Dat internet tegenwoordig wordt gebruikt door overspannen idioten om met iederen te communiceren, kun je niet verbieden. Dat betekent echter niet dat hun aanwezigheid op een indonesieforum, en op elk indonesieforum heb je wel een dorpsgek, niet hinderlijk is.
Ik verwijs hen dan ook naar het forum van de GGD, daar kunnen ze al hun verhalen, ook reisverhalen, kwijt aan geestverwanten.
In dit draadje trof ik een opmerking over pesten door Serikambelo, Sumbar, Bule
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=73366
Laat ik duidelijk zijn.** Er wordt niet gepest.**
Hier in de stad loopt ook een jezusfreak rond, die de lachlust opwekt van de voorbijgangers in een drukke winkelstraat. Wanneer die persoon overlast bezorgt aan de winkeliers, komt een blauwe aan die hem sommeert zijn praatjes elders te verkopen, indien hij daarvoor een vergunning heeft, natuurlijk.
Het komt niet zelden voor dat op dit forum iemand die net een klap van de molen heeft ontvangen onder hysterisch hahahahaha gelach argeloze bezoekers als ik adviezen geeft die rechtsstreeks uit een Trotter (dat is blijkbaar een reisgids) worden voorgelezen.
Helaas, opmerkingen aan het adres van de bewuste persoon schijnen aan dovevrouwsoren gericht te zijn.
Och die indoosco schept er denk ik genoegen in om andere forumleden zoals bovengenoemden te beschuldigen van pesterijen maar zelf slechts wat scheldwoorden, weliswaar gecamoufleerd en omgeven door dat waanzinnig lachje, hier te plaatsen. :slapen: Is alleen zielig te noemen…:paranoid:
Hoop bij te lezen na een weekendje duiken ![]()
Van de KLM site: Nieuwe ‘Economy Comfort’-zone.
Vanaf december 2009 kunt u op onze intercontinentale vluchten kiezen voor een Economy Class-zitplaats met extra comfort.
Ruimte en gemak
In de nieuwe Economy Comfort-zone heeft u tot tien centimeter meer beenruimte en de rugleuning van de stoel kan tot twee keer verder naar achteren. Bovendien kunt u na de landing eerder van boord omdat deze zone zich vooraan in de Economy Class bevindt. De service in Economy Comfort is hetzelfde als in de gewone Economy Class.
Meer keuze
Met de introductie van de Economy Comfort-zone geven we u meer keuzemogelijkheid op uw intercontinentale vlucht. De zone is een aanvulling op onze voorkeurszitplaatsen, die alleen extra beenruimte of een plek in een rij van 2 stoelen bieden. De meerprijs voor een stoel in de nieuwe Economy Comfort-zone is van EUR 80 tot 150 voor een enkele reis, afhankelijk van de vluchtduur.
Reserveren
Platinum Flying Blue Elite deelnemers en passagiers met een volledig flexibel Economy Class ticket kunnen Economy Comfort-stoelen nu al reserveren voor vluchten vanaf december, via KLM Telefonische Reserveringen of de reisagent.
Vanaf december kunt u tegen betaling een zitplaats in de Economy Comfort-zone ook online reserveren: vanaf 90 dagen voor vertrek via ‘Manage mijn Boeking’ of tijdens online inchecken vanaf 30 uur voor vertrek. Ook op de selfservice incheckautomaten en de transferautomaten op Amsterdam Airport Schiphol zijn Economy Comfort-stoelen beschikbaar.
Bron: http://www.klm.com/travel/nl_nl/about/news_press/travel_news/floatingnews/economycomfort.htm
Nou daar ben ik zeer voor te porren. Ik heb jaren met Garuda’s Premium classe gevlogen, dat kostte op het laatst 250 euro extra, dat was eigenlijk net zo goed als Bisnis classe, je werd ontvangen met champagne en kreeg je eten op stenen bordjes met metalen bestek. Helaas kon dat na 2002 niet meer. Nu de KLM echter met iets dergelijks komt weet ik wel welke maatschappij ik kies.
De grote vraag is natuurlijk hoeveel er van die stoelen zijn…
Nou zo "groot ’ is die vraag niet. Antwoord = weinig natuurlijk. De meeste Nederlanders vinden het ticket al duur genoeg en denken “effies de tanden op elkaar, we benne dr zo”. Een leuke opening voor een O.H.-praatje is “Hoeveel heeft U voor Uw ticket betaald?” Een lage prijs kan tot diepe frustraties bij de vraagsteller leiden. ![]()
Als je deze peiling leest:
Peiling Discussie Betalen voor comfort tijdens vliegen? (
1 2)
Redactie
dan zijn er toch veel mensen kennelijk bereidt om extra te betalen. Maar als puntje bij paaltje komt…who knows?
Ik baseer mijn ervaringen op gesprekken met reizigers (naar Indonesië) en de vragen op diverse fora. Vooral op de laatste is het criterium “goedkoop”. Als ik het goed begrijp staan bij de KLM die ruimere stoelen vooraan, alleen daarom is het al OK, je ziet al die andere mensen niet. Het was voor mij een grote afknapper dat ik na jaren vliegen met Garuda Premium Classe, weer in de kelas kambing bij MAS moest. Ik kan bisnisclasse niet betalen. MAS vliegt nu met de B777 maar die lijkt me nog krapper dan die 747, daar had je die stoeltjes in een rijtje van 2 achterin bij de ramen, die waren zeer OK. Vaak had ik het geluk alleen daar te zitten. Daar ik geen 18 meer ben (gelukkig niet :D) kom ik graag een beetje fit aan op de plaats van bestemming, want 12 uur in zo een vliegend blik is een hele zit.
Ik denk inderdaad dat het gros van de mensen die zulke reizen maken (maakt niet uit waarheen, China, Thailand, Indonesië of de andere kant op richitng Mex., Dom Rep.) dit maar een paar keer in hun leven doen en dus zo goedkoop mogelijk willen en dus de beschikbare ruimte voor lief nemen. Hier in Spanje gaan veel getrouwde stelletjes op huwelijksreis naar Dom. Rep., Mex. of Cuba (de opbrengst van de trouwerij bekostigd de reis) om vervolgens niet of nauwelijks buiten hun resort te komen. Die vliegen zo goedkoop mogelijk. En komen daarna nooit meer buiten Europa…Dat was dus de mooiste reis van hun leven (hebbie dat alvast gehad), wel een beetje krap in het vliegtuig en niks van het land gezien, maar we zijn d´r wel geweest!!!
(En zo doen veel mensen, neem ik aan, dat ook in Indonesië)