Daar kun je het mee doen voorlopig SA…:disgust:
Die man leeft nog in de jaren 60. Inderdaad Google maar even en SA zal zijn gezicht weer eens in ongeloof verliezen. Ik heb al eerder gesteld dat er door heel Indonesia een ander bahasa Indonesia gebruikt wordt. De “kennis” van SA beperkt zich tot dat ghetto in Jakarta waar hij ooit het bahasa Betawi heeft geleerd. Het is overigens typisch Indonesisch dat zodra je school hebt verlaten je nooit meer iets bijleert. SA is een mooi exemplaar van een strontvervelende Indonesier, met een eigendunk die boven de Westertoren uitsteekt, hij zal nog eens goed op die platte bek van 'm vallen zodat hij geen gezicht meer over heeft, als dat inmiddels niet is gebeurd met die windvaan.
Als ik de hiervoor gebruikte uitdrukkingen in de Google gooi (Indonesische versie) krijg ik de volgende resultaten.
‘Ngomong kosong’ 296.000 hits
Ngobrol kosong’ 205.000 hits
’Omong kosong ‘ 370.000 hits
‘Obralan kosong’ 99.000 hits
Men trekt zijn eigen conclusies maar.
Langzaam maar zeker verlaten de zogenaamde kenners, zoals SA en indesco, dit forum. Jammer want van hun domheden kunnen een heleboel mensen die ooit eens het mooie Indonesië willen bezoeken veel leren door de antwoorden die de echte kenners geven.:chin:
Vergeet het maar dat die SA verdwijnt, dat is net een teek. De meest irritante “gast” die je jezelf maar voor kunt stellen. Je kan zijn ongelijk aantonen maar dan komt ie weer met hetzelfde terug, alleen staan dan de woorden in een andere volgorde. En altijd maar klagen over anderen, het slachtoffer uithangen, daar is hij goed in. Die man is echt geen feest om bij je in de buurt te hebben. Tegenwoordig hangt ie de Indo uit op Indië forums, daar kan ie nog de schijn van deskundigheid ophouden. Trouwens om je zelf het label van “echte kenner” op te plakken vind ik ook wel iets te ver gaan. Laten we het maar op “welwillende amateurs” houden. :chin:
Goed lezen SK, ik had het over de echte kenners en daar hoor ik absoluut niet bij…:chin:
Ik heb goed gelezen SB, mijn opmerking was algemeen bedoeld. Indonesie is zo een uitgestrekt land, met honderden culturen, talen, plus een zeer rijke en gecompliceerde geschiedenis, flora, fauna en nog allerlei zaken, dat zelfs kennis van een heel klein deel daarvan al zeer veel is. Daar komt nog bij dat de gemiddelde toerist alleen maar geinteresseerd is of het daar goedkoop is, of het vaak regent, of je mobieltje het daar doet en of je kan internetten in dat land.
Daar ben ik het volkomen mee eens gezien de vragen die gesteld worden…:slapen:
Dat geldt ook voor iedereen.Toch ?
Kijk naar posting nr 3.
Taal evolueert , dezelfde zoals Bahasa Belanda .
In deze forum wordt door verschillende mensen met verschillende achtergronden (opleiding en vorming) reacties geplaats.
Ondanks dat ik de Bah.Belanda niet goed heb geleerd (tot leedvermaak en gratis taallessen van een paar heeren) kan ik ook zien dat men vaak niet correct schrijven.
Wat ik vreemd vond(en vind) dat je extra “geprikkeld” reageert op mijn posting , terwijl het algemeen bedoelt is .
Zie ook de bijdrage van den heer SK.
Ngomong kosong’ 296.000 hits
*‘Obralan kosong’ 99.000 hits *
*Men trekt zijn eigen conclusies maar. *
Uiteraard moet men kijken naar de betekenis van de samengestelde woorden en de context .
Ngomong kosong’ 296.000 hits
Dat is iemand die aan het praten is
Dezelfde zoals de eerste .
Je praat met andeten over iets luchtig , van alles en nog wat .
‘Obralan kosong’ 99.000 hits
Het gesprek zelf
Vorige week heb ik bezoek / logee gehad van oude studie genoten (ITB-ers) , wij hebben ook een beetje aan het omong kosong(en) over Bahasa Indonesia Yang Baik dan Benar .
Over Bahasa Baku etc , hoe de jeugd en veel "pejabat’s " (bobo’s) , presenter (presentatoren) , de wartawans (journalisten) meegedaan hebben aan het “verkrachten” van de Bahasa Indonesia.
Het verklaren van woorden is iets dat aan mensen die een redelijke kennis van twee talen hebben overgelaten dient te worden, zo iemand bent u in geen geval. Dat gefröbel hierboven slaat nergens op, kolder.
Is deze zin bedoeld om te tonen hoeveel schrijffouten men per regel maken kan? Gaat verder echt nergens over, of u moet het over uw zelf hebben als taalaanrander & -verkrachter.
“Pejabat” en “wartawan” schrijft men ook in het meervoud zonder -s, het woord “presenter” wordt in Indonesie niet gebruikt, (trouwens in geen enkele taal ter wereld ) dat moet “Pembawa acara” zijn.
Wat zet je je zelf toch weer verschut. Geef het toch op man, trek de stekker eruit (van je internetaansluiting natuurlijk) en ga een andere hobby zoeken.
Hi Ouwebekende, hij werkt op dit ogenblik achter de coulissen en broedt iets uit. Misschien is ie met iets juridisch bezig, dat is zijn hobby. :was:
Via de tilpon trotoar vernomen : Hij is bezig om Pasal 134 dan 136 bis KUHP (Kitab Undang-undang Hukum Pidana = wetboek van strafrecht) te bestuderen. De zogenaamde haatzaaiartikelen, die zijn al een tijdje buiten werking gesteld. Heel misschien weet hij een uitzondering te bewerkstelligen, hij heet tenslotte SA, een naam waarvoor elke deur in Indonesië zich als vanzelf opent, al dan niet vastgehouden door een goedkope sopir.
Ik hoop dat het wetboek dik genoeg is…
Trouwens las ik vanochtend al weer wat lyrische uitspraken van hem over de KLM en Garuda. Kan ie alleen maar van dromen want is toch te duur voor hem. Was hij niet de gene die, terwijl hij bijwijze van spreken op loopafstand van Schiphol woont, vanuit AMS met de trein naar Duitsland gaat om daar vandaan naar Indo te vliegen? Deze man, die altijd ze mond vol heeft van goede opleidingen en zijn uitgebreide netwerk van doctoren en piloten, moet op paar euro kijken om naar zijn geboorteland te kunnen vliegen…![]()
ik ben in maart vanuit Dusseldorf gevlogen… scheelde 400 euro
en ik kreeg een free business class update op de terugweg!
KLM ook wel eens gevlogen, maar ik vlieg liever Singapore of Malaysian. Betere service.
Scheelt 400 euro, maar dan de extra kosten nog, treinreis,eten, consumpties, plus al die uren extra, zeker op de terugweg. Ik wil me zo snel mogelijk verplaatsen, want zo gezellig is zo een reis niet, eerder een kwelling dus altijd vanaf Schiphol, met MAS of SIA. Ik vernam dat de KLM ook OK is, maar veel Nederlanders schijnen iets tegen de KLM te hebben. Ik heb een keer met ze vanaf Jakarta gevlogen, was goed. Zakelijke Nederlandse efficiency.
\
En jij woont ook in de buurt van Schiphol?
Toen er in Nederland nog die extra milieuheffing werd geheven ben ik uit principe een tijdje met de meest milieuvervuilende auto die er bestond naar Duitsland gereden. Eén keer maakte ik het heel erg bond, toen vloog ik met de KLM vanuit Düsseldorf terug naar AMS om daar over te stappen op de KLM naar CGK. Dat scheelde toen inderdaad een paar honderd euro.
Vlieg toch echt veel liever direct vanaf AMS om pas in Singapore weer uit te stappen.
KLM is gewoon goed. Je kan op het laatste moment vaak nog voor een redelijke tarief vliegen. In de avond vetrekken vind ik ook wel prettig. De meeste vinden KLM niet goed omdat ze die stewardessen gaan vergelijken met die Aziatische iele vrouwtjes… Las gister dat het probleem van die dikke KLM kuiten ook opgelost is omdat ze binnenkort een broekuniform krijgen…
In principe heb ik niks tegen KLM (wel tegen Air France overigens).
Mijn ervaring met de Aziatische maatschappijen is dat ze net wat meer beenruimte hebben - ik ben 1.87 en als ik business class vlieg kan ik niet een paar intercontinentale reizen per jaar maken zoals ik nu doe >>>
Verder hebben de kisten van Malaysian allemaal personal entertainment, terwijl je bij KLM niet zelf kan bepalen wanneer je je film start.
Ook vind ik het eten bij KLM minder lekker.