Ngobrol Kosong

maar om bij prietpraat (ook een leuke term) een uitroepteken te zetten gaat wat ver, zo belangrijk is het allemaal niet…

Prietpraat is inderdaad een heel goeie vertaling voor de titel van je rubriek Jenny. Hecht geen waarde aan dat uitroepteken, ik heb geen verstand van smilies ik vond dat uitroepteken gewoon mooi, maaf, apa boleh buat, nasi sudah bubur. Di mana Jeny mengikuti pelajaran Bahasa Indonesia.

Leuk Guru Mandiri, om ons jouw kennis van het Bahasa Indonesia te laten zien. Heb je ook tijd om anderen te laten deelnemen voor weinig?

Volgens mij ben jij ook niet onbekend met het Indonesisch Sumbar maar dit forum is Nederlandstalig. Laten we ons aan het principe “prietpraat” houden en bij dit pricipe heeft iedereen gelijk. Het is fijn als je op vakantie gaat naar Indonesië met een beetje talenkennis, maakt het verblijf daar wel leuker en het contact intensiever. Het feit dat ik het Indonesisch redelijk goed beheers is dat ik een Indonesische site heb en Indonesische geschriften uitgeef ik ben dus in feite dagelijks met de taal bezig. Mijn contacten in Indonesie zijn niet zozeer touristisch, alle bekende bezienswaardigheden liggen bij mij in een ver verleden al valt er natuurlijk nog genoeg te ontdekken, ik ben op veel plaatsen nog niet geweest maar heb door mijn site wel contacten met heel Indonesie en daarbuiten. Mijn interesse betreft het land en de bevolking. Dat gaat in Nederland gewoon door en dat is voor mijn taalontwikkeling wel bevorderlijk al maak ik zowel in het Nederlands als Indonesisch vast wel fouten.

Banyak orang mengira B.I. tidak begitu sulit, tetapi bahasa ini tidak dapat dipahami dalam waktu pendek. Yang penting, sering membaca dalam B.I. sebagai latihan. Walaupun bahasa-bahasa yang lain di Asia sering lebih sulit, untuk orang Eropa B.I. juga cukup sulit, karena tatabahasanya sangat berbeda dari bahasa-bahasa Eropa. Untuk memahami bahasa ini tepat penting juga tahu latar belakang, budaya dan cara pikiran orang Indonesia.

Zo kan het dus wel weer denk ik, geen uitroepteken vandaag Jeny karena ini “omong kosong” belaka.

Ligt het nou aan mij of is de presentatie en de snelheid veranderd? Chapeau!

Van Verre reizen heeft kennelijk veel in de pap te brokkelen bij WWF. Even een advertentie plaatsen en meteen wordt het topic gesloten…:vak02:

Dat lukt mij ook - maar ik heb juist het idee dat dat komt doordat ik NIKS te zeggen heb! lol2

Vandaag worden op Bali duizenden varkens geofferd in het kader van Galungan. Selemat Hari Raya!

Helaas vertrek ik net te laat om mee te vieren…

Balinezen zijn over het algemeen een stuk dikker dan Javanen…:biggrin:

Jenny een goede reis toegewenst en ik ben benieuwd naar je Sumatra verhalen. :dag:

Ik ben ook benieuwd hoe het gaat zijn, en ook of ik deze reis wel of niet in Bukittingi ga belanden (of dat ik vanuit Medan het eiland verlaat).

20,1 kilogram bagage, inclusief mijn zware duikspullen, ik ben trots op mezelf :slight_smile:

Bukittinggi en omgeving is alleszins de moeite van een bezoek waard. Het restaurant Turret Café aan de Jalan Ahmed Yani heeft Wifi en heerlijk eten. Vanaf Minangkabau Airport net buiten Padang op ruim 2 uur rijden vanaf B’tinggi kun je zowel internationaal als nationaal vertrekken. >>>

Veel vragen over wat dan ook zijn sowieso via de zoekfunctie te achterhalen, vaak worden heel veel vragen over wat dan ook opnieuw gesteld. Dit geeft echter niets maar het is luiigheid om de zoekfuncties te gebruiken.:chin: Ondanks dat ben ik altijd bereid om antwoord te geven.

Dacht eens een keer op een ander forum te gaan kijken en ook daar hebben ze een soort topic als dit maar wat je daar leest is het summum van ngobrol kosong. Ene Paulana, die haar nadagen in verveling op Bali slijt, is een meesteres in het tegen elkaar opzetten van forumleden. Helaas voor haar en goedetijdenslechtetijdenlezers wordt ze nu van haar heksenbezem geschoten door een mede-poster Malam.
Indien geÏnteresseerd lees**HIER**. lol2

mijn woestijnratje heet Malam :wink:

(geen commentaar op de link, ik heb namelijk geen zin om het te lezen.)

Hoi Sumbar,

Een medeforumlid michello schreef in Rare nieuwsbrief dat hij een zeer vreemde nieuwsbrief had gekregen van Indahnesia.com betreft de ramadan in Indonesië. Ook ik heb die gekregen, ben namelijk in het ver verleden ook nog wel eens een lid geweest van die site. Het forum gedeelte (zoals jij wel weet) was in het begin 2005/2006 nog een zeer goede bron van informatie voor de toekomstige Indonesiereiziger, helaas is het tegenwoordig zo dat (bijna) elk draadje op die site verzandt in anti islam propaganda en de vaste bewoners van die site, waarvan een aantal ook nog eens in Indonesië wonen, elke vorm van fatsoen tegenover de Indonesische bevolking, fatsoen tegen elke vorm van geloof (en dan vooral de islam), maar ook het fatsoen voor elkaar hebben verloren. Misschien is het ergste nog wel dat de eigenaar van die site, tevens de moderator, vrolijk meedoet. Zodat een nieuw lid wel 2, 3 of zelfs 4 keer nadenkt voordat hij of zij iets zal posten daar.

Maar inderdaad ik vond de nieuwsbrief ook erg vreemd, bangmakerij (mischien is het beter om te schrijven stemmingmakerij) om zonder verdere uitleg mensen bovenstaand bericht te sturen. Het geeft goed de richting aan waarin Indahnesia.com zijn site/forum wil sturen.

Maar net als Yeni kijk ik nog zo min mogelijk op die site, vooral als ik de van hier bekende en de zo zeer geliefde meestergoogle-laar SA voorbij zie komen, dan heb ik mijn portie wel gehad.

En Yeni, ik moet zeggen Malam is een zeer goede en toepasselijk naam voor een rat. :unibrow:

En m’n andere gerbil heet Hitam. Zelfde kleur als Malam :wink:

Het Turret Café is inderdaad best wel gezellig. En als je de volgende avond een vers visje op je bord wil, dan zorgen ze daar met veel plezier voor. Het hoeft gezegd, de vis smaakte…

Het wordt tijd dat er een goede nieuwe MOD komt… Iemand met kennis van zaken, die wat kan doen tegen al die mensen die reclame maken, en al helemaal de mensen die daarvoor (bijna letterlijk) over lijken gaan.

Misschien iets voor jou Jenny? Jij weet uit eigen ervaring toch een boel over reizen in Indonesië te vertellen.

Steek dat maar in je zak Yerun (Jeroen).:chin: