Hmmm, probeerde de foto van voor het reisadvies voor Frankrijk hier te plaatsen via de app op mn telefoon, maar is geloof ik een beetje mislukt…
In ieder geval is heel Frankrijk gewoon groen, dus geen negatief reisadvies! ![]()
Via Wereldwijzer app
Hmmm, probeerde de foto van voor het reisadvies voor Frankrijk hier te plaatsen via de app op mn telefoon, maar is geloof ik een beetje mislukt…
In ieder geval is heel Frankrijk gewoon groen, dus geen negatief reisadvies! ![]()
Via Wereldwijzer app
Hedenmorgen vroeg iemand mij nog of het nou wel veilig was om naar Kenya te gaan omdat ze daar winkelcentra opblazen.
Op weg naar huis hoorde ik het nieuws uit Parijs
Vraag me af of iemand overweegt om zijn wintersport naar Frankrijk af te zeggen…
Geen toeristen meer naar Parijs :wereld:
Toch zijn er ook mensen die vroeger wel met me mee reisden , die nu niet meer willen. En ook iemand die zich eigenlijk inschreef, maar toen ze het bekend maakte in haar omgeving, heeft ze zich weer bedacht, door alle reacties dat ze miss. een beetje gek was ?!
De eigenaar van ‘‘mijn’’ huurhuis vroeg al of ik ziek was, dat ik m’n winterbreak niet doe dit jaar…
Nou ik ga volgende weer weer en ja naar Mombasa!! Zin in!!!
Balen is dat joh! Anders kom je een keer naar de zuidkust? Ken hier een Nederlands stel dat huisjes voor 2-pers verhuurd. Prijs valt mee en misschien toch lekker je winterbreak te houden, voordat je echt ziek wordt ![]()
Via Wereldwijzer app
Ik vraag me nu af wat er gaat gebeuren met de nieuwe veiligheids wet die gezien de Franse versie heel humaan is.
In Franrijk word gelijk het leger (speciale troepen) ingzet en een heel gebied afgesloten met huiszoekigen in elk huis en wordt iedereen die op straat is geijk opgepakt.
Gelukkig is dit Kenya zelfs met de nieuwe wet niet mogeljk.
OOPS !!** Kilifi**
Das lief van je Marriette, maar ik ben echt verknocht aan Kilifi en mijn lokale vrienden daar :kus:
Oké!
maar altijd welkom om nieuwe vrienden te maken hoor! ![]()
Karibu sana!
Via Wereldwijzer app
MIsschien is het iets voor de Kenyaanse overhead om nu een negatief reisadvies voor Europa te geven.
En wel om he volgende.
Onveilgheid in de meeste grote steden special Parijs, Londen, Berlin en Brussel vanwege de terror dreiging
Verhoogde waakzamheid en grens controles in de hele EU.
Bedreiging van onschuldige mensen van buiten de EU special met een andere huidskleur door inwoners van de EU.
Als Europeaan al enige tijd wonend n Kenya heb ik geleerd te relativeren over wat hier gebeurt maar zoiets als nu in Belgie en Frankrijk na een terror aanslag was hier zelfs na West Gate - Mpeketoni en de Mandera attack niet mogelijk.
Zelfs de nieuwe veiligheidwet werd in Europa zwaar bekritiseert al gaat die niet zover ls de Franse en na ik nu begrijp zelfs de Belgische of Duitse.
Ik hoop dat nu de reisadviezen naare normal niveau worden aangepast want het blijkt nu dat de wereld steeds kleiner wordt en de situatie overall het zelfde is of kan zijn
Ik weet niet of de leden het woord “gniffelen” kennen ,maar hier gebeurt het wel vaker nu voor dit onderwerp.:vak02:
Dat is mooi dan kunnen de forum leden daar ook naar toe Die prijs??? valt erg mee.
Hallo Tijl
Tachtig procent van de Vlamingen acht de kans op een terreuraanslag in België heel groot. Lees de volledige enquête in Het Nieuwsblad van maandag 19 januari
Is 80% niet wat veel voor de optimistische Belg ???
Misschien kan je ze overtuigen naar Kenya op vakantie te gaan want daar is de percents gewijs de kans op een aanslag kleiner dan in Europa.
Waar halen ze die onzin toch altijd ? Ze hebben mij niets gevraagd, noch mijn 20 familie leden, noch mijn buren en kenissen.
Wie is DE vlaming ??
Ze hebben me geen prijslijst gegeven voor het hele jaar,maar vroeg voor mn vriendinnetje en in september is een 3-pers huisje 4000kes per nacht. Dat valt voor Diani Beach goed mee. Andere cottages zijn over het algemeen duurder.
Via Wereldwijzer app
Maar dat klinkt toch veel beter zo weet iemand wat in dit forum,dan kan hij zelf wel bepalen of het wat voor hem is en iedereen
op dit forum heeft daar zo wat aan.Een ongeveer 40Euro per dag is toch gewoon voor iedereen gelijk duidelijk?
Kijk even naar een Keeska die probeert ook zijn best te doen om het forum voor iedereen interessant te houden en open.
Die moet er bij vreemden er ook al aan trekken om echt iets te horen waar iedereen wat aan heeft.
Zelf ga ik op zo een draad al niet meer in,dan gaan de mensen denken als een ander niets zegt ,waarom zou
ik dan een ander wijzer maken?
Veel van de andere forums mislukken om dat het een stuk reclame is en geen beetje eerlijkheid.
(goedkoop en ik weet een heel goedkoop en geheim ,maar schrijf me maar naar mijn persoonlijke e-mail (anders horen de andere dat ook?)
Je hebt helemaal niks aan zo een forum en je word nog misleid ook.
(ik haddat vroeger als ik even naar Cameroon wilde dan schreef zo iemand de taxi is hier duur (was 75cent 6km naar centrum)
en de tijd heel vroeger dan hadden de winkeliers nog geen eens prijzen in de etalage ,alleen goedkoop of heel
speciale aanbieding dus dan moest je eerst de winkel in enz.
Laten we dit forum gewoon leuk houden ,het is hier nog een van de weinigen.
P.S je broertje heeft SMS gestuurd en komt een koffer of tas afhalen van die meiden/dames schoentjes/gympen.
mooie aanbieding van dat K.A om twee keer 23kilo mee te mogen nemen daar kunnen tientallen van mee voor dat dorp.
Haha jammer dat je daar geen waterbeden kan gebruiken ,heb hier nog stapels liggen (amerikaanse maat super singel)
ca 213 lang en 120breed gratis voor kenia.
Jaap
21
Tja, waar ik een beetje bang voor ben is dat die prijzen opeens allemaal weer veranderen. Dat kan hier ook zomaar bij dit soort dingen. zeker nu ze overal superlaagseizoenprijzen hebben omdat er zo weinig toeristen zijn en ze dus zwaar concurreren. En dat mensen dan zeggen: maar jij zei toch… Maar ja, je hebt wel gelijk, de 1 vind dit goedkoop, de ander dat. Ik vergelijk het voornamelijk met prijzen die ik weet van andere cottages en baseer daarop of het goedkoop is. Voor mijzelf is het toch megaduur ![]()
En waterbedden, hahaha, daar hebben ze daar niet zoveel aan he… Weet je nog dat ze daar ook het probleem van geen water hebben? Hahaha! Nog een zonnepaneeltje of een windmolen liggen toevallig? ![]()
Via Wereldwijzer app
Had Vrijdag bezoek van Jan v D die om de 2 maanden een maand naar Kenya gaat en hij zei dat hij in de **asnil lodges **die ‘‘normaal’’ 250$ kosten nu 100$ ok vinden. Dat staat ook nergens op een prijslijst
. Hij was de enige gast. Er was 1 iemand bij de receptie, 1 in het restaurant en 1 om de kamer(s?) te doen. Arme Kenianen, kun je nagaan hoeveel werklozen er zijn. En je weet : hakuna kazi = hakuna pesa…
Dat ondervind ik helaas aan den lijve ![]()
Maar daarom dat ik dus een beetje huiverig ben om hier de prijzen door te geven die ik op dit moment door de telefoon doorkrijg… Het kan zo volgende maand weer anders zijn… En zowiezo is het natuurlijk seizoensgebonden en vallen hier de seizoen anders dan in Nederland.
Via Wereldwijzer app