Een Duitse tourist werd gevolgd in een taxi vanaf het vliegveld van Mombasa en is vervolgens beroofd:
Tourist injured, robbed as he leaves airport
Een Duitse tourist werd gevolgd in een taxi vanaf het vliegveld van Mombasa en is vervolgens beroofd:
Tourist injured, robbed as he leaves airport
was net weer een motorsafari vanaf Msambweni aan het plannen, dit nieuws houd me niet tegen, maar toch hoop ik dat het thuisfront het niet leest.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Zeer triest! Een goede kennis van mij is onlangs ook beroofd en neergeschoten voor de deur van zijn huis, het betrof een Keniaan, dus die haalt het nieuws niet ā¦
Ik las net op een ander forum dat deze Duitse tourist een regelmatige bezoeker is van de Coast en dat hij iedere keer contant geld meenam voor 3 maanden i.p.v. een mix van contant geld en pinnen.
Ook bewaarde hij de contanten in zān huisā¦
Het lijkt dan ook een āinside jobā te zijn ā¦
Onlangs is een Italiaanse dame ternauwernood aan de dood ontsnapt nadat ze op het strand beroofd was van enkele juwelen en contant geld, ook een inside job. Het is aan te raden om niet teveel contant geld mee te nemen en juwelen te dragen Feit is dat criminaliteit helaas veel hoger is dan voorheen het geval was en dat ook buitenlanders niet ongeschonden blijven.
ja, het is natuurlijk ook niet wijs om grote sommen geld contant mee te nemen
en vooral niet in eens om te wisselen en vooral niet steeds bij zelfde wissel kantoor
de duitser was sāmorgens vroeg overvallen
hij had beter eerst op vliegveld kunnen blijven om bv koffie met broodje of snack te nuttigen
en dan bij daglicht met taxi naar zijn bestemming kunnen reizen
Mijn Kenyaanse vriendin is in 3 maanden 3 keer beroofd door haar eigen landgenoten, lekker land dat Kenya ā¦
Zegt dat iets over het land of over je vriendin? ā¦
Ik woon hier nu 3 jaar aaneensluitend als blanke midden tussen de lokale bevolking, gewoon in een lokaal huurhuisje en ben (gelukkig) nog nooit beroofdā¦
Je vriendin maakt wel veel mee⦠(Of zegt tegen jou dat ze veel meemaaktā¦)
Via Wereldwijzer app
Id een lekker land om op vakantie te gaan en om langer te zijn of permanent te wonen. Dat sommigen daar anders over denkenā¦
Kijk eens op maandag in de krant wat hier in Ned gebeurd is over het weekeinde.
Natuurlijk Marriette ze verzint het zo maar en in Kenya zijn in 2007 ook geen 1200 mensen bij de verkiezingen vermoord en getuigen hiervan verdwijnen natuurlijk ook niet.
Misschien moet je eens een krant lezen, lees dit maar eens,
veel plezier in Kenya.
Dankjewel, dat zal wel lukken. Het ƩƩn heeft niets te maken met het ander. Ik hoop voor jou dat ze het inderdaad niet verzint, want dat zou nogal naar zijn voor jouw goede bedoelingen. Ik wens jou veel sterkte met je vriendin en ik zou inderdaad als ik jou was maar āveiligā in Nederland blijven, dan blijf ik hier in Kenia volop genieten van de mooie dingen die ik hier tegenkom en zie.
Succes voor 23 maart gewenst!
Via Wereldwijzer app
Ben jij zelf wel eens in Kenya geweest? Ben er zelf diverse malen geweest (met moeder en dochter) en heb mij er nog nooit geen enkel moment onveilig gevoeld. Jij haalt allemaal nieuwsberichten naar voren die al lange tijd geleden gebeurt zijn⦠Dat zouden wij kunnen doen van elk willekeurig land in de wereld en zouden wij de meest verschrikkelijke dingen tegen komen. Ik weet en lees ook dat er dingen spelen en gebeuren in Kenya en volg het op de voet. Daar moeten we onze ogen niet voor sluiten. Maar Kenya heeft ook zoveel moois te bieden. En ik ken zoveel lieve mensen in Kenya die deze negativiteit niet verdienenā¦
Mijn vriendin komt uit Kenya Marriette en ja ik ben in Kenya geweest, ik ben in meerdere landen in Afrika geweest, ook 2 maal in Zuid Afrika. Maar wat ik in Kenya heb meegemaakt heb ik nog nooit meegemaakt tijdens al mijn reizen. Ik ben opgelicht en bestolen geweest in dat land. Mijn vriendin moet om de ambtelijke molens te laten draaien regelmatig mensen omkopen om iedere keer haar zaken te kunnen regelen daar. Zelfs op de Nederlandse Ambassade werkt een Keniaanse vrouw die haar continue heeft tegenwerkt bij het verkrijgen van haar papieren. Ik heb overwogen om een klacht in te dienen bij de Nederlandse Ambassade, maar ik heb die strijd al opgegeven. Ik ben nog nooit in zoān corrupt land geweest als Kenya, Mexico was al erg maar Kenya is nog veel erger. Als ik dan ook nog verneem dat de president niets doet om de arme Keniaan er boven op te helpen en hij zelfs een decreet ondertekend waar in staat dat een man meerder vrouwen mag hebben dan wordt het beeld wat ik zelf heb gekregen tijdens mijn verblijf in Kenya alleen maar bevestigd. Mijn vriendin is ook lief (ik heb haar nog gered in Nederland, want ze werd als au pair uitgebuit bij een Nederlands gezin) en haar ouders zijn ook lieve mensen, ik ondersteun ze bij veel zaken, maar ik kan helaas het beeld wat ik heb verkregen in Kenya niet weghalen. Ik kan zelfs niet bij de ouders van mijn vriendin blijven slapen omdat ze bang zijn dat ze dan worden overvallen omdat er een ārijkeā blanke isā¦
Ik denk toch dat je op het verkeerde moment op de verkeerde plekken bent geweest.
Misschien ook contacten gehad met de verkeerde mensen.
Die kun je hier ook treffen. Jammer
Ik ben het helemaal eens met Margriet.
Kijk trouwens eens naar de misdaadcijfers van Zuid Afrika en vergelijk die met Kenya.
Wist je dat er jaarlijks ca 800 blanke boeren vermoord worden in Zuid Afrika?
Waarschijnlijk niet,want zij hebben hun PR op orde
Mijnheer Fabrie, ik heb goede contacten met Afrikaners in Nederland en Zuid Afrika, u gaat steeds uit van veronderstellingen in plaats van feiten, Ik ben ook op de hoogte van de misdaadcijfers in Zuid Afrika, mij werd afgeraden in Pretoria om 's avonds alleen op pad te gaan, dat zegt mij al genoeg en in Cape Town durfde zelfs de donkere taxi chauffeur bepaalde wijken niet in.
Maar misschien kunt u dit artikel van een Keniaanse lezen:
MY PRIDE WORLDWIDE
Melissa Muthoni, 35 jaar, Kenya
Ik ben een in Kenya geboren, feministische Afrikaanse queer. Ik ben echtgenote, moeder, mensenrechtenactivist op social media, schrijfster en fotograaf. In mijn werk probeer ik de toegang tot informatie over seksuele gezondheid en seksuele rechten te vergemakkelijken. Zo zorg ik ervoor dat meer mensen de informatie ontvangen die ze nodig hebben om gezondere keuzes te maken.
Homofobie groeit enorm in Kenya en seks tussen mensen van hetzelfde geslacht is verboden en er zijn zeker vele mensenrechtenschendingen tegen LHBTās. De ongelijkheid in Kenya tussen rijk en arm is ƩƩn van de grootste ter wereld, met een werkloosheidsgraad van meer dan 50% en onwaarschijnlijk hoge misdaadcijfers.
De heersende gevoelens van onzekerheid onder LHBTIās hebben meer te maken met de bestaande armoede, corruptie, incompetente overheden en inperking van burgerrechten, dan met hun eigen seksuele geaardheid of hun genderidentiteit.
Ik ben nog nooit op een Pride Parade geweest. Wat ons met elkaar verbindt is dat we allemaal mensen zijn en ik verheug me erop om naast LHBTIāers uit andere delen van de wereld te staan en deel uit te maken van deze grote gemeenschap.
Het is mijn hoop dat we ooit een wereld kunnen creƫren die niet normatief oordeelt en waar iedereen in gelijkheid, met waardigheid en respect naast elkaar kan bestaan.
https://www.roze50plus.nl/actueel/455/my-pride-world-wide-15/
Mooi verhaal. Zal best allemaal zo zijn. Fijn dat je zulke goede contacten hebt met Afrikaners hier en daar. Maar houd alsjeblieft op met het afzijken van Kenya op ieder item wat op deze site staat.
Voor de goede orde: ik baseer mijn mening op feiten en niet op hearsay.
In Kaapstad ben ik toevallig ook een paar keer geweest voor een langere periode,dus ik weet best hoe het daar toe gaat.
Jammer dat je je zo ongelukkig en onveilig voelt in Afrika. Ik zou er ver vandaan blijven als ik jou was en vooral niet meer over schrijven.
Wat een gedoe hier allemaal zeg. Over een bericht van bijna een jaar oud ?
Welke ānormaleā toerist heeft 5600 ā¬uro cash bij zich ?
Gister kreeg ik dit bericht :
There was a lot of trouble in Bofa last week with people trying to invade the Slater/Stubbs subdivisions on the grounds that it was their ancestral lands, which is disputable. About 30 were reported to have been arrested after a lot of the boundary walls were destroyed and the coral blocks stolen, and the wire fences and outside lights smashed too. The County Commissioner was replaced half way through it and some order was restored. A tractor and 500 acres of grazing were burned on Kilifi Plantations, and a European in his car was stopped at Bofa, robbed, and his back window broken. The trouble went no further , and I hope there will be no more trouble.
Toch niet zoān stom bericht dan wat ik eerder postte ??
>>link<<
Donā worry, we lezen er allemaal doorheen. Ze is erg verbitterd. Gezellig leventje, hele dag zeik schrijven
Ik vind het taalgebruik wat u gebruikt op deze site mijnheer Fabrie ver beneden alle peil, dit is dan ook de laatste keer dat ik op een van uw postās reageer.
ik verwacht hier hopelijk mensen tegen te komen met wel wat meer niveau en die niet zo dictatoriaal reageren als u.
Met mijn niveau is niets mis. En het ,lijktme id beter dat jij niet meer reageert op mijn berichten.
Dan laat ik dat ook maar achterwege,omdat dat verspilde moeite is.
Misschien komen wij elkaar nog eens tegen in Kenya.
Beste meneer Joaonl,
U wordt niet afgezeken, u bent alleen een beetje don en eigenwijs. Wees blij dat mensen de moeite nemen om u wat gerust te stellen.
Ik vrees dat u wat naief bent in uw opinievorming: m.i. vaart u blind op wat uw vriendin u van haar bittere ervaringen vertelt. Zo uitgekauwd meneer! Mensen die in Kenia wonen en er langere tijd verblijven kennen deze verhalen; sterker nog: we kunnen nog sterkere verhalen vertellen! Pas maar goed op uw tellen: Keniaanse vrouwen zijn vaak heel slim!
Mooi weekend,
Diani