Safari: goedkoop, betrouwbaar en een privebus

Boek je safari bij www.alphoncesafaris.tk
Hij is een local en 100% betrouwbaar. We hebben een prachtige 4 daagse safari gehad. Goedkoop en lekker met z’n tweeen in een busje in plaats van al die overvolle busjes die je tegenkomt.

Leuk en wat was de prijs van dat lekkers en goedkoop?

Jaap

al sinds jaren doe ik al mijn safaris goedkoop bij Anthony www.wildlife-kenya.org en je kan bij hem gewoon met paypal betalen

Oh, is dat de prijs die je moest betalen? Dat is dan duidelijk. Je bent hier wel op een Nederlandse site hoor,
en een goed verstaander heeft wel aan een half woord genoeg.
Doet me denken aan iemand die schreef uit Cameroen de taxi is hier heel duur.
En ik moest enkele keren vragen wat is duur,want eerst kreeg ik het antwoord heel duur, het antwoord was 50cent.
En dat terwijl je hier voor het stukje Amsterdam Schiphol al 60euro kwijt bent.
Zo is het ook met de reclame die je maakt als zijnde heel goedkoop,maar je wilt de prijs die je betaalde niet zeggen,
dan is het toch wel duidelijk,en dan kan zo een Keniaan nog met Paypal betaald worden ook, die moet haast wel
spot goedkoop zijn.

Wil je op safari Jaap, of ben je gewoon nieuwsgierig?

Even terug zoeken:

*“4daagse safari te doen naar Tsavo West, Tsavo east en Amboseli National Park. En daarnaast ook een bezoek aan Wasini inclusief boottocht daar voor 580 euro p.p.”
*
Bron: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=147763&page=2&p=904559#post904559

Bij Plansafari en Mics safaris, beide erg goed aangeschreven, kun je ook met PayPal betalen

Proest…, logies dat ze geen bedrag noemen maar alleen maar hier reclame maken van goedkoop 1200Euro! voor vier dagen
voor twee personen (buiten nog de gewone kosten) en dat gaat naar de groot graaiers want hier ziet de normale bevolking natuurlijk niets van.
Logika dat mensen in het vliegtuig vonden dat Kenia zo duur was en ze niet meer naar Kenia gaan.
Vreselijk en dan maken ze hier er nog reclame voor ook,voor die profiteurs in plaats van de gewone mensen daar een beetje te helpen.Hard werkende mensen die nog geen 200 Euro in de maand hebben die willen je voor dat bedrag wel de hele maand rondrijden en dan betalen ze je ook nog je eten en drinken en een feest aan het einde.
Jaap

u weet toch dat je altijd kan onderhandelen
het kan moeilijk en verwarring geven als men zomaar een prijs geeft
ligt er geheel aan wat voor safari iemand wil maken
overnachten basis tot zeer luxe
wil je met een matatu busje met klapdak of 4 wheel jeep
ligt er ook aan welk park u wilt bezoeken of denkt u gratis naar binnen te rijden
wilt u er een binnenlandse vlucht bij ?
voor iedere “potemonee” is er wel een safari

dus niet zo maar iets roepen!
en de prijs wordt ook beinvloed in welke periode u gaat
het is een spel van vraag en aanbod

SAWA ?

ps Grootgraaiers dat noem ik Coca-cola , Unilever (monopolisten)

2 likes

Die 1160 Euro was vorig jaar, inmiddels zijn de prijzen vast weer omhoog gegaan … Voor iedere nacht luxe safari, werken per toerist ongeveer 10 locals bij de lodges, de KWS, de garage etc, dus zou je het die locals vragen weet ik zeker dat ze toeristen graag zoveel mogelijk uit zien geven en dan het liefste toeristen die achteraf niet lopen te emmeren over de prijs omdat ze spijt hebben dat ze niet naar de Beekse Bergen zijn geweest. Reclame maken mag hier trouwens gewoon.

2 likes

Ik roep toch niet iets zomaar,ik vraag juist om die goedkope prijs die men dan niet wil noemen(behalve dan een Kenya daar heeft iedereen wat aan) en dat heeft dus altijd een reden.
Je schrijfen kan dus niet kloppen omdat ze de safari al gehad hadden (goedkoop met twee personen in bus enz.)
Buiten het feit dat je schrijft:U weet toch dat je altijd kan onderhandelen.
Natuurlijk weet ik dat, ik weet alleen niet hoe je dat dan moet doen zonder een prijs te weten in Kenia.

Jaap

ps hier in nederland noemen ze de Cola en Unilever geen groot graaiers.
Kijk maar even rond in Kenia daar zitten heel andere figuren te graaien.

iemand die in handel in nederland zit weet dat coca-cola en unilever monopolisten zijn
en men dicteerd de handel gewoon hun condities omdat men macht heeft en dat (mis)bruikt
vraag maar eens iemand hoeveel winst de handel maakt ,dan zal u daarvan schrikken
vraag ook maar eens in kenia aan een lokale shophouder hoeveel zijn magere winst op coca-cola is
deze multinationals hebben naar de consument toe een prachtig beeld !

Ja,ik zie dat misschien niet goed ik schrok omdat Kenia een heel goedkoop land is en alles in Kenia toch minder dan de helft kost en dat vergeleek ik met hier een 2400euro voor vier dagen en dat vond ik heel veel.
Ook al omdat ik gewoon in mombasa voor een gewoon hotel een 20Euro moet betalen en uit eten en zulke dingen allemaal heel goedkoop is (minder dan de helft van hier).
Maar ik heb al gehoord dat diezelfde mensen van die Safari parken hier ook al in Europa beginnen omdat Afrika al bijna vol is.
Dus laten we maar afwachten wat het hier gaat kosten.

Jaap

Vervang het zwartgedrukte gedeelte door de overheid. Dan zal je snappen je dat de (r)overheid grote bedrijven door regelgeving (belachelijke vergunningen) en belastingvoordeeltjes (alleen voor multinationals) juist ook bedrijfsmonopolies in stand houdt. Corporatisme heet dat, de wetserse variant van corruptie, (denk ook aan de bailouts van banken) niet te verwarren met vrije-markt kapitalisme waar de roverheid bijna geen rol speelt. Maar, dat terzijde :wink:

1 like

Hallo Jaap je kan hier heel goedkoop met vakantie maar ik weet zeker dat jij dat niet wil slapen in een hut met eeen kapot dak reizen met de matatu voor 1000 Ksh van Nairobi naar Nyeri en dat is dan met de shutle vandaar wandelen naar je hotel 1500 ksh eten Ugali met wat skuma s morgens een boterham met bleuband ( unilever) en dan verder een wandeling door Nyeri en een lunch /diner rijst met bonen en wat vlees + 1 cola 150 kshkosten voor 14 dagen 14x 1500+1000+150= 37100 Ksh (Met de huidige koers 317 euro) vliegreis met de goedkoopste vlucht ( geen hoogseizoen) 625 euro Totaal voor 14 dagen speciaal 625+317= 942 euro en dat voor een vakantie die je zeker nooit meer vergeet. Dit is echt het goedkoopste wat ik je hier aan kan bieden en ik doe het niet bedrijfsmatig maar wil je wel een beetje op weg helpen zodat je niet verloren loopt.
Ik heb hier een Hollandse vriend die al 23 jaar in Kenya woont en die alles op de goedkoopste manier moet doen omdat hij helemaal geen geld of inkomen heeft en die is bereidt om je de 14 dagen te begeleiden.

En ga je liever naar de kust, dan mag je mij ook altijd benaderen. Ik woon nog geen 23 jaar in Kenia, maar vindt het ook heel leuk mensen op weg te helpen van het pure Kenia te laten genieten. Ik deel mijn liefde voor Kenia graag! Accommodatie, uitstapjes/safari, inkopen, in Ukunda en Diani Beach ben ik ondertussen redelijk bekend.
Oh, ennuh, 1 nacht safari Tsavo East, slapen in Ndololo camp €230 pp

om de discussie te vereenvoudigen reken je op de keniaanse correcte gedachtengang : een Safari is waard wat de toerist ervoor wil geven…

Je kan ook ‘‘gewoon’’ deze nemen bijvoorbeeld : TROPICAL of SEVERIN

of

NOG STEEDS ONGEVEER DEZE PRIJS

En idd voor 1 nacht Tsavo Oost ben je vanaf de kust ± 210 € per persoon kwijt. Als je 5 mensen bij elkaar krijgt om met één busje te gaan ist 185€ pp (met Steve & Richards)

Tjonge,tjonge jullie zijn het wel eens met elkaar dat moet ik toegeven,al geef ik zelf niets om safari,ik ben een stadsmens dus ik vind de hondenpoep al erg genoeg,en ik heb nooit de neiging gehad om bij een boer aan te bellen om al zijn mooie beesten te zien,hoeveel paarden en stieren hij ook heeft.
Als ik dat allemaal volg dan kan een gewoon mens het wel vergeten om daar even naar toe te gaan.
Want ik was nieuwsgierig om te zien of ik het een vorige keer goed gezien had,dat de mensen gewoon maar dood kunnen vallen.
Maar het is mij een raadsel waarom ik dan onder een lek dak zou moeten slapen of zulke gekke dingen allemaal.
Ik heb dat echt niet gedaan en waarom zou je?
Een leuk en grappig hotel kost daar nog geen 20Euro,en wil je zoals veel Nederlanders een zeer clean hotel hebben, zelfs nog minder.
Ja en de kok doet wel zijn best met gebakken eieren en beacon? en worstje en inderdaad ook een lik jam op een bordje en de
lik boter op een ander schaaltje of het unilever is heb ik niet gevraagd want ik gebruik dat niet,compleet met uitgeperste super koude sinasappel sap (ja mag ook twee) en koffie (nescafe) want dat merk willen de buitenlanders volgens hem en dat is
volgens zijn zeggen een echte engelse braekfast (hij is nooit in engeland geweest) en het dak in het hotel lekt niet en
de kamer is groot en een douche met van die spuit dingetjes overal,TV,ja een platte en ventilator en zo een blauwe lamptoestel,
en koelkast(zit helaas nog niets in) en oja nog airco,ja met afstand bediening. En ja er is dansen en ja er is ook levende muziek
in de avond als je wilt.Om de ongeloof Tomasen hier maar gelijk te beantwoorden en weer allerlei vragen voor te zijn en anders moet ik het adres weer opzoeken en heb het nu bij de hand.
Het is gewoon in de stad Mombasa en heet Paradise Gateway Hotel Makupa Couseway (aan de rotonde)(vlak bij Makupa Police Station)
Tel 041-2491489/90
En je hoeft niet met de Matatu maar neemt gewoon een Taxi(nog geen 10 euro van af vliegveld)
Denk niet dat ik dit uitgezocht heb,kwam ook maar vreemd naar kenia zonder iets te weten en dit was het eerste
wat ik in de stad zelf zag,want ik had geen zin om met zo een pont verder weg te gaan dan moet ik steeds heen en weer,
en van de stad heb je alles onder je bereik.

Goed en vertel me nu eens hoe kan dit?

Copy:Ik heb hier een Hollandse vriend die al 23 jaar in Kenya woont en die alles op de goedkoopste manier moet doen omdat hij helemaal geen geld of inkomen heeft en die is bereidt om je de 14 dagen te begeleiden.

Hoe kan iemand daar 23 jaar zijn,hij is toch Nederlander die kan toch van alles doen,je hoeft er maar even rond te kijken en
je ziet tientallen dingen die allemaal gedaan moeten worden of er zelfs niet zijn.
Wat doet zo een man nu dan?

Jaap

Ik versta helemaal niet wat een Nederlander komt doen in Mombasa stad om een verlof door te brengen !
Wat je daar ziet is zulke reis niet waard .Kenia bezoek je om het land te zien , niet 1 stad.
Hoewel een bezoek aan de stad er altijd wel bijhoort…

Mijnheer JaapB om het maar even netjes te houden deze man is al 68 jaar en heeft door de economische crisis in de USA en Europa zijn spaarcenten verloren en moet nu rond komen van 200 euro per maand. Hij wil niet terug naar NL ondanks het feit dat hij daar het waarschijnlijk beter zal hebben dan hier dankzij het sociale vangnet maar hij hou de eer aan zich zelf wat ik respecteer in hem.

Wanneer ik Uw verhaaltje leest dan zijn er wel wat vragen die bij me opkomen waarom kom je naar Kenya als je alleen in Mombassa wil blijven samen met mij zijn er waarschijnlijk meer lezers op dit forum die dat wel willen weten. Als import Kenyaan weet je dat er een vorm van tourisme is wat niet te toleren is maar waarvoor mannen en vrouwen naar Kenya komen en dan wel speciaal Mombassa. Waarschijnlijk ben U ook al in Polen, Roemenie, Brazilie, Thailand, Philipijnen etc. geweest om daar de stad te verkennen. Dit zijn de hotspots voor de stadsbezoekers die zo graag de stad willen leren kennen.

Wanneer U wil weten hoe ik dat weet dan moet U weten dat we al jaren actie zijn tegen deze vorm van tourisme speciaal via onze organisatie krijgen we informatie over deze zaken.

[quote=“keeska, post:18, topic:122644”]

Mijnheer JaapB om het maar even netjes te houden

Ik zou niet weten waarom dat moeite kost,ik doe dat toch ook een discussie kan ook zijn iemand in zijn waarde laten.

deze man is al 68 jaar en heeft door de economische crisis in de USA en Europa zijn spaarcenten verloren en moet nu rond komen van 200 euro per maand. Hij wil niet terug naar NL ondanks het feit dat hij daar het waarschijnlijk beter zal hebben dan hier dankzij het sociale vangnet maar hij hou de eer aan zich zelf wat ik respecteer in hem.

Daar doelde ik niet op, het kan ook wel zijn dat hij er van 200Euro AOW moet rondkomen (kort in nederland geweest) ik wees er alleen maar op dat er misschien dingen zijn die hij zou kunnen doen,met zijn kennis en kunde.

[QUOTE]
Wanneer ik Uw verhaaltje leest dan zijn er wel wat vragen die bij me opkomen waarom kom je naar Kenya als je alleen in Mombassa wil blijven samen met mij zijn er waarschijnlijk meer lezers op dit forum die dat wel willen weten.

Ja,ik las het wat laat zal "tijl_antwerp zo even beantwoorden.

[Als import Kenyaan weet je dat er een vorm van tourisme is wat niet te toleren is maar waarvoor mannen en vrouwen naar Kenya komen en dan wel speciaal Mombassa. Waarschijnlijk ben U ook al in Polen, Roemenie, Brazilie, Thailand, Philipijnen etc. geweest om daar de stad te verkennen. Dit zijn de hotspots voor de stadsbezoekers die zo graag de stad willen leren kennen.
Wanneer U wil weten hoe ik dat weet dan moet U weten dat we al jaren actie zijn tegen deze vorm van tourisme speciaal via onze organisatie krijgen we informatie over deze zaken.

Tja keesa ,ik moet eerlijk toegeven het is wel knap dat je zonder wat te vragen dat allemaal zeker weet.
Weet je ook wel heel zeker dat het geen organisatie is van helderzienden anders zou het toch niet mogelijk
kunnen zijn?

Vriendelijke groet
Jaap

Mijnheer Jaap hvoor het is geen helderziende maar een zeer bekend feit dat deze mensen naar Kenya er zijn al diverse artikelen aan deze zaak gewijd in zowel de kranten in NL en BE als hier in Kenya. Speciaal de kuststreek is een belangrijk gebied voor deze toeristen. Maar wie de schoen past trekt hem aan is een oud gezegde in NL en hier ook van toepassing vermoed ik gezien het antwoord. Waarschijnlijk heb ik nu geschreven wat Tijl bedoelde maar als het niet zo is dan sorry. kan U mij dan vertellen wat U zo intressant vond in Mombassa??
Ik heb wat deze zaak betreft nogal al wat argwaan omdat enige van onze pupillen in deze wereld terecht zijn gekomen toen ze ouder werden, dit ondanks het feit dat we ze een goede opleiding en backgrond hebben gegeven.