Na vele negatieve gebeurtenissen wordt het toch echt weer tijd dat we met zijn allen weer beseffen waarom we zo dol zijn op Kenia en waarom het zo’n fantastisch land is om op vakantie te gaan of te wonen.
Wat was jouw reden om Kenia in je hart te laten en het niet meer te laten verdwijnen?
De schoonheid van het land, de vriendelijke mensen, de sfeer, de natuur, teveel om op te noemen eigenlijk. Het is een geweldig land. Al die negatieve berichten die je altijd hoort vertellen over onveilige situaties, en dan bedoel ik niet nu rondom de verkiezingen, maar normaliter, daar heb ik nog niets van gemerkt. Wij reizen met 2 kleine kinderen en zijn al naar Kenia geweest toen de jongste nog maar net 2 was en je kan geen fijner land en bevolking treffen voor je kids. Super. Wij gaan in feebruari weer.
Leuk topic
Kenia is leuk, omdat er bijna altijd zon schiint, de mensen heel vriendelijk zijn, bijna iedereen Engels spreekt, de Ugali heerlijk is (grapje) maar wel de chappati’s en voor mij is het speciaal omdat mijn vriend er woont en wij er samen een mooi huis en tuin hebben. Ik wil iedereen aanraden om een keer naar Kenia te gaan en dan niet alleen naar de Nationale parken maar ook eens een dorpje daarbuiten te bezoeken.
Net terug uit Kenia mis het nu al. Veel dorpjes geweest, prachtig. Uitgenodigd door onze safari gids Salim Senty, Senty safaris om met zijn familie te lunchen. Was echt fantastisch. De mensen zijn zo warm, de kleuren zo helder, simpelweg maximaal genieten.
…Kenia onder je huid gaat zitten, in je bloed gaat zitten. Ik kan er mijn vinger niet op leggen maar Kenia is gewoon mij ideale vakantieland. Het weer, de mensen, de safaries, de stranden, de kindvriendelijkheid, de mogelijkheid om in een hotel/resort/particulier huis te zitten (zoveel mogelijkheden als je maar wilt) en wat ik zelf niet onbelangrijk vind het kleine tijdsverschil. Teveel om op te noemen eigenlijk en daarom gaan we lekker eind februari weer met onze 4 (kleine) kinderen naar Galu Beach!!
Kenya is van al mijn bezochte landen de top favoriet omdat :
(Tunesie,Egypte,Netherlands,Sri Lanka,Corsica, Zuid-Frankrijk,Rwanda, Tanzania …)
•de bevolking ongelofelijk vriendelijk en welgezind is, vooral ook naar de kinderen toe
•de natuur onbeschrijfelijk mooi is
•het eten zeer lekker en betaalbaar is (vooral het fruit !!)
•het weer altijd goed is
•je veel mensen met weinig heel blij kan maken
•het ongelofelijk gezond is
•je elke reis weer beseft dat we het als werkmensen helemaal niet slecht hebben in ons eigen landje…we ons hier vaak druk maken om niets
De kinderen zijn nu groot en kunnen makkelijk 1 a 2 weken zonder mama. Ik ben vrij om mijn eigen ding te doen en ik wil graag vaak naar Kenya.
Ook omdat ik daarmee de mensen die me nauw aan het hart liggen steun : als ze geen bezoekers hebben, hebben ze geen extra inkomen.
Ik neem van alles mee (laptop, digitale camera, binnen banden voor de fietsen, fietslichten etc etc) en we steunen de school in
Konjora, met engelstalige boeken.
Ik reis weer van 28/01 voor 12 dagen en ook de zomervakantie staat is al geboekt : 27/06 t/m 28/8
Tip : in de zomervakantie kan het nog voor 734€ heen en terug inclu. taxen met Turkish Airlines rechtreeks op Mombasa ! (is een goeie prijs voor hoogseizoen)
Hoe gaat het daar met geld? Kan je beter contant geld meenemen (Euro of US Dollars?) of is pinnen ook mogelijk?
Op hoeveel moet je per dag p.p. ongeveer rekenen?
Je kan pinnen en je kan geld omwisselen. Het ligt er aan wat je gaat doen, dan kunnen we zeggen wat je ongeveer per dag p.p kwijt bent en naar welk gedeelte van Kenia je naar toe gaat?
Wij gaan eerst 8 dagen op safari, en daarna naar een hotel aan het Diana Beach.
Het gaat dus om de safari, ik neem aan dat je geld voor deze dagen mee moet nemen. Wat heb je ongeveer per dag nodig?
Verder zijn we dus in een hotel aan zee. maar we begrepen dat pinnen niet zo goed gaat (automaat is leeg en toch wordt je geld afgeschreven) en gevaarlijk is.
Dus was is wijs?
Weer een wild west verhaal over het pinnen wanneer de automaat leeg is kan je niet pinnen want dan is het geblokkeerd.
Je vindt tegenwordig in de kleinste plaatsen een ATM waar je met een visa card kan pinnen en met een Maestrorcard is het pinnen mogelijk by Barclays ( 40.000 Ksh) en bij Stanbic (10.000 Ksh) ik gebruik het al jaren hier en heb nog nooit meegemaakt dat er afschrijvingen waren bij een lege automaat.
Heb inmiddels begrepen dat pinnen geen probleem is. Maar hie zit dat met de safari? Onderweg willen we ook wat drinken e.d. Wat is dan goed om te doen? Hoeveel geld per dag per persoon? En betaal je souvenirs in US dollars, Euro’s of anders?
Hoor graag wat het beste is.
Keeska , dat gerucht komt waarschijnlijk door wat in België gebeurd is , dieven hadden de geldschuif met een plaatje bedekt ,met op de rug van dat plaatje een sterke lijm.
Het geld bleef achter het plaatje kleven en werd direct, nadat de persoon die geld wou afhalen verdwenen is, door de dieven verwijderd.
De gedupeerde denkt dat de automaat leeg is .
kijk volgend bericht http://www.ybdc.nl/2011/12/30/pas-op-voor-cash-trapping-bij-pinautomaat/
Je neemt best wat cash mee , waar je al een 50 euro van wisselt op de luchthaven.(vraag wat klein geld voor tips)
Zodra je in een dorp of stad bent kan je meestal pinnen ,zoals hierboven reeds geschreven.
Dollars hoef je niet mee te nemen ,die heb je enkel nodig voor een safari te boeken ,maar die betaling wordt door de touroperator gedaan. Bij safari’s is eten meestal inbegrepen , dranken niet .
Je kan toch ongeveer inschatten wat je tijdens die periode wil opdoen!
Ik veronderstel dat de safari reeds geboekt is met je reisagentschap , dus gaat het enkel over dagelijkse dranken,souvenirs en tips.
Bij normaal doen heb je als het eten inbegrepen is dan kan je met 10000 Ksh makkelijk enige dagen rond komen een Tusker ( bier kost inde duurste zaak 300 Ksh maar normaal 100- 200 Ksh en soda cola etc niet meer dan 100 dus je weet zelf wat je drink. Je kan nu euro’s wisselen voor de koers van 1 euro= 112 ksh
Wederom waren met kerst en onafhankelijkheidsdag alle pinautomaten hier in de omgeving leeg of gewoon tijdelijk gesloten. Dat gebeurt wel vaker en is erg lastig op momenten dat je direct geld nodig hebt. Het maximum opnamebedrag is meestal Kes 40.000 (ong 350 Euro) maar soms maar Kes 1.000 ivm geldtekort in de automaat. Vertrouw dus niet teveel op de pinautomaten, neem een kluisje in je hotel en cash mee. Dat scheelt ook taxikosten van de ene naar de andere pinautomaat. Dollars als je dat zo hebt afgesproken met uitbaters, anders gewoon Euro’s ;).