Negatief reisadvies

Ja,hoor zou ik ook huiverig over zijn dat moet je echt geheim houden,het kan zomaar zijn dat de mensen in nederland en belgie dan gaan denken die kans laat ik niet liggen en gelijk maar komen en dan wordt het wel heel druk en dan gaan de volgende maand de prijzen weer omhoog.:dag:

Sorry,maar toevallig denk ik heel anders over zulke dingen.

Ten eerste is zo een bed gratis en luxe.
Ten tweede is water uit de kraan (die hebben ze daar ook in dat dorp 500liter)(en nog goedkoper) anders vullen in regenseizoen.
Ten derde kost (ook in Kenia) een gewone matras heel wat duurder dan 500liter water!
Ten vierde (misschien ook niet bij nagedacht) zijn er rijke en armen die wonen zelfs aan de kust(waar denk je dat daar het uitzicht over is?),
of is dat in Kenia verboden om zeewater te stelen;).

Op je tweede vraag (zonnepanelen en windmolens) is het antwoord natuurlijk wel. Maar geef zulke dingen niet weg,ik ben bezig zulke dingen (probeer) beter te ontwikkelen en omdat
(en dat is de voornaamste reden) het Kenia en de gewone mensen daar helemaal niets helpt.

De reden is bij zonnepanelen is,dat ze die al in Nairobi van afval maken (dus nog goedkoper dan de chinees)
De reden bij windmolens is dat ze er op zitten maar ze zien het nog niet.(misschien als ik een paar goede mensen daar tegen kom?)
Voor de rest stuur ik hier motortjes op naar afrika voor waterpompen op zonlichtpanelen.

TDe

Ik vind zulke dingen ook al niet helpen voor een reis advies,misschien zie ik het verkeert maar ik vind dat zo op het eerste gezicht nogal meevallen:

http://www.tambaa.co.ke/news/751-nairobi-raha-the-5-most-unsafe-neighbourhoods-in-nairobi

Dit is het laatste reisadvies van de Nederlandse overheid en dateert van 12 december 2014.

Onveilige gebieden

Reis niet naar de districten Mandera en Wajir (met uitzondering van het vliegveld van Wajir) en het vasteland van het district Lamu, inclusief het eiland Kiwayu. Verblijft u in deze gebieden? Verlaat deze dan.

Het noorden en noordoosten en de kust van Kenia
Reis alleen als het noodzakelijk is naar de volgende districten:

Garissa;
de eilanden Lamu en Manda van het district Lamu;
Marsabit;
Moyale;
Het Tana-deltagebied;
Reis in Mombasa alleen als het noodzakelijk is naar:
Het oude centrum (Old Town) op Mombasa-eiland;
De wijken Changamwe, Majengo, Kisauni;
De sloppenwijken van Mombasa;
Het ten zuiden van Mombasa-eiland gelegen Likoni.
Reis in Nairobi alleen als het noodzakelijk is naar:
De wijken Eastleigh en Pangani;
De sloppenwijken Kibera, Kawangware, Kangemi en Mathare Valley.

Etnisch geweld

Etnisch geweld komt regelmatig voor in Kenia. Onder meer in de Tana River Delta, Lamu, Samburu, Garissa, Marsabit, Moyale, Mandera en Wajir. Sinds 2012 zijn hierdoor honderden mensen omgekomen. In Moyale raakten bij conflicten in augustus 2013 een deel van de bevolking ontheemd. Sinds 2013 is het Keniaanse leger daar aanwezig om de rust te bewaren.

Zie ook voor de laatste ontwikkelingen: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisadviezen/kenia?utm_campaign=sea-t-reisadviezen-a-reisadviezen_kenia&utm_term=reisadvies%20kenia&gclid=CN_KpbCKqMQCFayWtAodoi4AOA

:vak02::vak02::vak02::vak02::vak02:
En het was weer geweldig!! Heel veel plezier gehad!!

6 likes

Is Kenia te gevaarlijk geworden voor toeristen?

16 AUGUSTUS 2014

hon-st-geran-beach.jpg

Maagdelijk strand aan de kust Maagdelijk strand aan de kust

Spionnen op het palmenstrand, patrouillerende marineschepen op de golven van de azuurblauwe Indische Oceaan, snuffelhonden rond de hotels en geheime tv-camera’s bij de receptie – hoe veilig kun je het maken voor de toerist aan de Keniaanse kust? „De toeristen zijn vermoedelijk de best beveiligde groep in Kenia”, zegt Millicent Odhiambo, hoofd van de Mombasa Coast Association.

In westerse hoofdsteden denken overheden daar anders over: Amerika, Engeland en Frankrijk geven negatieve reisadviezen voor grote delen van Kenia. Onlangs werden honderden Britse toeristen hals over kop van de kust geëvacueerd, Londen sloot zijn consulaat in de havenstad Mombasa en Amerika stuurde zeventig ontwikkelingswerkers naar huis. Want na een golf van aanslagen langs de kust waarbij honderd doden vielen, is Kenia te gevaarlijk geworden.

Sinds de onafhankelijkheid in 1963 vormt Kenia een van de geliefdste toeristenbestemmingen in Afrika – de maagdelijke witte stranden en de wilde natuur met olifanten en leeuwen staan daarvoor garant. Ongeveer 1,8 miljoen toeristen, de meesten uit Europa en Amerika, gingen tot voor kort jaarlijks naar Kenia op vakantie. Sinds de negatieve reisadviezen zijn de tachtig toeristenhotels langs de kust echter voor slechts 5 procent bezet, doorgaans is dat 75 procent.

Al sinds de jaren zeventig, toen de gestoorde dictator Idi Amin huishield in het honderden kilometers westwaarts gelegen Oeganda en de toeristen daarom de Keniaanse kust meden, gaat het op en neer. „Maar een terugslag zoals nu heb ik nog nooit meegemaakt”, klaagt de touroperator Paul Kurgut. „De westerse reactie is overdreven. Want terrorisme bestaat overal in de wereld, Kenia is niet uniek. En wij garanderen dat de toerist hier veilig is.”

In 2011 viel het Keniaanse leger het zuiden van Somalië binnen om er de terreurgroep Al Shabaab te verdrijven, nadat Somalische strijders aan de noordkust een Britse toerist hadden vermoord en zijn vrouw gekidnapt. Al Shabaab nam wraak. Vorig jaar voerde de groep een spectaculaire aanval uit op het luxe winkelcentrum Westgate in de hoofdstad Nairobi, gevolgd door tientallen kleinere aanslagen. Sinds enkele weken concentreren de aanslagen zich langs de kust, waarbij dorpen doelwit zijn en banken en politiebureaus in de as worden gelegd. Alle slachtoffers zijn Kenianen, op twee toeristen na die door onbekenden in Mombasa werden doodgeschoten.

Al Shabaab eiste de aanslagen op dorpen langs de kust op. Maar de Keniaanse president zegt dat niet de Somalische terreurorganisatie maar plaatselijke politici van de oppositie verantwoordelijk zijn. Dat geeft de belanghebbenden in de toeristenindustrie het excuus te zeggen dat het niet om terrorisme gaat door islamitische radicalen, maar om een politieke machtsstrijd op tribale grondslag tussen Kenianen. „Het betreft een Keniaanse stammenstrijd en Kenianen lopen gevaar, niet de buitenlanders. Kom naar Kenia en wij geven u de mooiste tijd van uw leven”, lokt Millicent Odhiambo de toeristen.

Het Keniaanse veiligheidsapparaat faalde vrijwel altijd als het ging om het arresteren van daders. Dat vormt vermoedelijk het grootste beletsel om Kenia veilig te verklaren voor toeristen. In de wildparken zijn geen incidenten gerapporteerd en wie zich langs de kust beperkt tot een verblijf in een luxe strandoord, zal ook niets merken van onveiligheid. Maar de toerist die zich in vrijheid op ieder moment van de dag en nacht overal wil begeven, neemt wél risico’s. Volgens Francis Auma van de mensenrechtenorganisatie Muhuri in Mombasa moeten toeristen de Keniaanse kust daarom toch mijden: „Als het voor ons Kenianen niet veilig is, hoe kunnen we dan de veiligheid van toeristen garanderen? Met de huidige politieke spanningen kunnen blanken gemakkelijk doelwit worden.”

Koert Lindijer
Africa Correspondent

Zie ook: Is Kenia te gevaarlijk geworden voor toeristen? – Koert Lindijer – Afrika Correspondent

Dit stuk is van augustus vorig jaar.hoop dat het al wat beter gaat in Kenia.

Het gaat VEEEEL beter
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2273483/2015/04/02/Minstens-70-doden-bij-gijzeling-van-christenen-op-universiteit-Kenia.dhtml

Helaas weer actueel, Er komt geen einde aan. Zwarte dag voor Kenya en haar bevolking

Ja,Wim,het is hopeloos zo iets,en dat blijft maar doorgaan zo triest en dat in een land wat nog opgebouwd moet worden.
Het heeft allemaal met geloof en geld te maken,en wat kan je daar aan doen?
Zelf ben ik een ras optimist maar dit is zo moeilijk,dat ik het ook even niet meer weet.
zo triest en dat voor een Pasen waar iedereen gewoon zijn lekkere eitje moet koken en happy.

1 like

Al een tijdje niets meer gepost hier. Hoe zit dat momenteel met de veiligheid in Kenia? Ik bedoel na de jongste gebeurtenissen en de aankondiging van Al Shabaab dat ze nog meer aanslagen plannen in Kenia?

Iemand een glazen bol?:wereld:

no words

[ATTACH=CONFIG]70786[/ATTACH]

2 likes

=

SATURDAY, APRIL 25, 2015
Kenya is safe, says world tourism chief
0.7k 37

President Uhuru Kenyatta with Dr Taleb Rifai ,secretary general of the World Tourism Organization (UNWTO) who called on him at State House, Nairobi on April 25, 2015. Looking on is the Cabinet Secretary for East African Affairs , Commerce and Tourism, Phyllis Kandie. PHOTO | PSCU

In Summary
Dr Rifai called on the international community to give Kenya an absolute and unconditional support adding that the travel advisories issued by some nations do not augur well for the tourism industry and general development.
President Kenyatta said Kenya will not succumb to threats and that it will continue encouraging coexistence amongst its citizens.
The President urged western nations to always consult deeply before issuing travel advisories so as to understand the kind of negative impact that can be caused by those actions.
By PSCU
More by this Author
Kenya is a good destination for tourists and the international community should give the country unconditional support a top world tourism official has said.

Speaking on Saturday morning when he paid a courtesy call on President Uhuru Kenyatta at State House Nairobi, World Tourism Organization secretary general, Dr Taleb Rifai said Kenya is a shining example in the tourism sector and that the entire United Nation system supports the country to achieve its goals.

He said terror is a global challenge which requires all nations to join hands in combating it.

He said that there was no need for travel advisories.

“I want to assure you that you are not alone in this, we will support you Your Excellency,” he said.

OFFER KENYA SUPPORT

Dr Rifai called on the international community to give Kenya an absolute and unconditional support adding that the travel advisories issued by some nations do not augur well for the tourism industry and general development.

“These forces of darkness want to scare people from coming to Kenya but we should not allow them to derail us from our goals,” he said

He commended President Kenyatta for taking proactive steps in dealing with terrorism by ensuring that the country continues to open up to all visitors from all over the globe.

“You have managed to open up and not closed into yourself as a country, but rather you have brought the world to yourself,” Dr Rifai said.

The world tourism chief said his organisation is taking positive action in promoting Kenya as one of the best tourist destination by signing a Memorandum of Understanding (MoU) with the Government to ensure the sector is sustainable.

WONDERFUL DESTINATION

He said the MoU is aimed at restoring the image and repositioning Kenya as a desired tourist destination.

The MOU is to provide the Government of Kenya with a crisis management tool kit and manual to help the country respond to tourism related crisis especially in the international stage.

President Kenyatta said Kenya will not succumb to threats and that it will continue encouraging coexistence amongst its citizens.

“We are not going to close our society, we appreciate our diversity despite the tragedy that befell us,” said the President.

He said the recent terror attack on Kenya is an isolated case and that all nations are facing a similar challenge.

NO TO TRAVEL ADVISORIES

“We will not change our plans rather we will continue with what we are doing. There is no need to issue travel advisories, you scare people by issuing them and thereby fall into the trap of the enemies,” he added.

The President urged western nations to always consult deeply before issuing travel advisories so as to understand the kind of negative impact that can be caused by those actions.

“Sometimes these advisories are put without much consideration, when you issue advisories you create fear and despondency,” said President Kenyatta.

Present were the Cabinet Secretary for East Africa, Commerce and Tourism, Phyllis Kandie and Kenya Tourism Board Managing Director Mureithi Ndegwa.

Www.marriettevandervelde.waarbenjij.nu

Nou,trek de stoute schoenen maar weer eens aan,toch maar weer eens naar Kenia ,al hebben de mede reizigers het aflaten weten.
Als het een beetje mee zit ben ik over een dag of twaalf in Mombasa. Dusseldorf-Mombasa met KLM/Kenian air .
en dan volgende maand pas weer terug als het wat warmer wordt in Nederland .
Moet toch weer eens proeven of dat Tusker echt zo lekker was.

Genoet er van

ook lekker White Cap ! baridi of warm ?

Karibu sana Jaap! Kom je ze ook eens proeven in Ukunda? :wink:

Www.marriettevandervelde.waarbenjij.nu

Ja,bedankt Wim ,misschien dat ik daar nog ergens wat kan betekenen voor de mensen of wat nieuwe ideeen op doen.
Je weet maar nooit,een ding is wel zeker de temperatuur is daar wel beter (had zelfs hier gisteren nog de kachel aan!)
Het is alleen jammer dat ik alleen ga ,we zouden met een stel man komen,maar de een na de ander heeft (met tiental smoezen)
afgehaakt,dat is jammer want er waren er bij die weer andere kennis hebben dan ik op bepaalde gebieden.
Maar ja,ik begrjp het wel.

• Updated - - -

Ik weet niet wat dat is,maar ik schrijf het op, dan kan ik daar er ook eens naar vragen.

White csp is aan te bevelen. Lekkerder dan Tusker en voorl koud drinken. Geniet er vn

2 likes