Terug van reis 16/4 - 27/4 en geen enkel veiligheidsprobleem gezien, ervaren, gehoord.
Het enige probleem was : STOM
[quote=“Marriette, post:198, topic:143379”]
Karibu sana Jaap! Kom je ze ook eens proeven in Ukunda? ![]()
Ja,het bijna zeker dat ik ook even die kant op kom,er woont daar nog een schrijfvriendin die wil me
nog steeds eens zien(wat je aan een oude man kan zien weet ik niet,maar ze zal wel bedoelen dat het ook leuk is even echt te praten,dus of ze moet even naar Mombasa komen of ik ga even die kant op.
He Kenia doe nou even rustig daar, ik kom er aan en al die berichten maken de mensen hier alleen maar kopschuw:
Vreemd genoeg lees je in de Nederlandse pers nooit iets over dergelijke acties,terwijl ze toch regelmatig voorkomen en qua dodental vergelijkbaar zijn met wat in Garissa gebeurde. Gelukkig maar,anders zou helemaal niemand meer gaan, maar je ziet hoe selectief de pers hier is.
http://eyes-on-kwale.com/south-coast-tourism-is-dead-how-to-survive/
Wat denken jullie van de punten die ze hier aandragen om het toerisme weer wat leven in te blazen?
Www.marriettevandervelde.waarbenjij.nu
Goede punten, geschreven door iemand die iets van marketing en toerisme weet, alleen is de verwachting dat enige verandering zou kunnen komen vanuit de huidige onverschillige Keniaanse overheid een misvatting, denk ik.
Helemaal mee eens. Alleen was het in het verleden niet veel beter.met de organisatorische vaardigheden van de overheid en toch kwamen de toeristen. De vraag is dus,waarom komen ze nu niet?
Naar mijn mening heeft dat alles te maken met de terroristische aanslagen in Kenya en het negatieve beeld wat de gemiddelde toerist heeft van de veiligheid in Kenya.
Deze mensen kiezen dus eerder voor een andere strandbestemming zoals Zanzibar,Zuid Afrika etc omdat ze denken daar veiliger te zijn.
Wil je dat negatieve imago wegpoetsen,dan moeten er een paar dingen gebeuren:
- Terrorisme aanpakken.Ook al gebeurt dat ver van de toeristen gebieden
- Veel meer geld steken in een goede PR campagne,zoals b.v. Zuid Afrika doet
- stimuleren dat er meer charter luchten komen. Maar dat is de kip em het ei verhaal
Er zijn nog andere Afrikaanse landen die ook verrassend en apart zijn .
-
-
- Updated - - -
-
Er zijn nog andere Afrikaanse landen die ook verrassend en apart zijn .
als de gemiddelde toerist dit soort nieuws berichten krijgt,
wordt het steeds lastiger voor ons geliefde Kenya
er is dus veel werk voor de keniaanse overheid om rust in hun land te verkrijgen
dat is de basis om het toerisme weer in en goed daglicht te brengen
Harambee Kenya
of dit nieuwsbericht vanaf minuut 7.40
NOS acht uur nieuws van zondag 17 mei
Als…
Dan…
Maar… LINK
Diani Beach is goed bezig de veiligheid te verbeteren! ![]()
http://eyes-on-kwale.com/diani-beach-lights-up/
Kwale County Government is finally lighting up Diani Beach in an ambitious project to improve security and promote a 24 hour economy as part of Kwale’s County Integrated Development plan which mirrors the national strategy, Vision 2030.
The new 350 street lights (when completed) spanning from Indian Ocean beach club all the way to Mwisho wa Lami.
This covers slightly more than 13km.
The new solar off-grid Integrated street lights are the next generation of solar street light systems. All of the components including the solar panel, Lithium Ion batteries, charge controller, light sensor are housed inside a single Aluminium body.
Harry Kisamwa – (Director Oranje Safaris) : “ Very positive. We hope they all work and they are properly maintained. “
The Integrated design not only makes the fixture aesthetically pleasing but it makes installation and maintenance extremely easy.
The County Government of Kwale has actually no immediate plans to expand the project in this financial year. However through the County Ministry of Tourism, the County Government is in discussion with all hotels to reciprocate efforts to light up Diani by having streets on their side of the streets.
This project will not only enhance security and tourism but also open up Diani Beach to further investment.
Visitors and residents will now feel safer to walk up and down Diani beach road with various businesses, which now perhaps are willing to stay open much later than before.
Vikram Korla – (MD of Neptune Group) says : “ A very good idea going forward on opening up Diani “
The project was funded by the County Infrastructure and Public works department to a tune of Ksh.66 million in the 2013/14 budget. There was a delay in the process due to import problems of samples before approval by the County Engineer.
Lighting up Diani Beach had been a project in the works since the early 1980’s, where the national government always made promises of undertaking the same. The County Government kept promise and showed with the right mind set and budget, projects that were otherwise ignored by the national government could now become a reality.
Dr. Philip Varghese – (Adminstration Committee Chair Rotary Diani) : “ Good news for Diani. Hopefully the County Government will maintain them and Vandals will keep off.”
Hoe is het nu met de veiligheid in Kenia,gaat het al weer wat beter?
Ja, vraag ik me ook af. Ik vertrek namelijk morgen naar Mombasa. Toch iets meer dan een jaar geleden dat daar nog een aanslag was dus hopelijk is het daar wat veilig? De diplomatie van België en Nederland raden het wel nog altijd af.
Gewoon komen hoor! Waar ga je precies heen? Ik woon in Ukunda, vlakbij Diani Beach. Hier al die tijd prima geweest. Het toerisme is vorig jaar echt dramatisch geweest door alle negatieve nieuwsberichten, maar gelukkig begint het nu weer wat aan te trekken. Er is meer security/politie aanwezig op straat/bij winkelcentra enz. en daarnaast is er ook veel meer sociale controle. Ziet men iets raars/ongewoons, dan rapporteert men dat direct bij de politie.
Behalve kommer en kwel heeft het ingestorte toerisme dat nu op de terugweg is, wel een voordeeltje voor de toeristen van nu: Kenianen verwelkomen je met open armen, prijzen zijn lager dan ooit en veel van die vervelende mannetjes, die jou wel even zouden helpen met het zoeken naar souvenirs, maar ondertussen in t Kiswahili met de shopeigenaar afspreken dat hij er nog even een bedragje bovenop moet gooien voor jouw zogenaamde nieuwe vriend, zijn verdwenen. (Zie ook mijn stukje over de Old Town en Fort Jesus)
Het is echt de juiste tijd naar Kenia te komen!
Mocht je nog vragen hebben, of hulp nodig hebben, neem gerust contact met me op!
En trouwens Jaap, jij heb toch zelf ook laatst nog ervaren hoe het hier nu is? Wat vond je er zelf qua veiligheidsgevoel van dan?
Groetjes uit zonnig en vooral ook veilig Ukunda!
We gaan naar Nyali Beach, Old Town gaan we sowieso door wandelen en ook ergens in de buurt overnachten. We gaan ook nog een safari doen in Tsavo. Moeten wel voor 3 nachten nog een slaaplaats vinden. Weet je misschien niet te dure/betrouwbare guesthouses?
Bedankt voor de informatie! Fijn te horen! ![]()
Een guesthouse bij Tsavo bedoel je? Waar boek je je safari dan? Want normaal zit daar de overnachtingen bij in hoor. Ik ken anders ook nog wel iemand die een safarikantoor heeft…
Mail me anders even, of whatsapp. Zal je mn gegevens even doorsturen per persoonlijk bericht.