ook beste wensen , de trend is alweer gezet ,en dan maar klagen dat toeristen wegblijven ,en dan de rollen omkeren en zeggen dat het aan de negatieve publiciteit ligt.
Triest maar waar. Ik heb ook nooit beweerd Dat het allemaal wel meevalt. In sommige gevallen echer,schiet de negatieve berichtgeving hier door.
Eens te meer is het duidelijk,dat ,indien je betrokken raakt bij een roofoverval het beste is om alles af te geven en geen verzet te bieden.
Uiteindelijk zijn spullen vervangbaar. Je leven echter niet.
Het ging blijkbaar niet om spulletjes ; een na gekomen bericht
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2163375/2014/12/26/Ex-para-31-stierf-om-zijn-vriendin-te-redden.dhtml
erg triest dit voorval
je moet steeds weer oppassen je veiligheid
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-ruiselede/lichaam-vermoorde-ex-para-nog-steeds-in-kenia-a2164383/
zal er ook iets in de keniaae kranten staan
Beste mensen
Allereerst voor iedereen de beste wensen voor 2015 en ik hoop dat we meer postieve berichten oer Kenya gaan zien dit jaar.
Maar en beetje relativeren kan ook een kwaad gezien de laatste berichten over de moord op de Belgische veiligheids agent in Mombassa er is sprake vn een moord in de relationele sfeer.
Maar even de persberichen van de laatste week globaal doorgenomenen het volgende gevonden
Mexico diverse toeristen overvallen en gedood
Amsterdam geschoten en vechtpartijen met gewonden n diverse uitgaancentra
Newyork 15 toeristen beroofd in Manhattan ( we praten hier maar niet over de moorden onderling
Curacao diverse berovingen van toeristen
Italie toeristen beroofd in Rome en 2 expats vermoord en beroofd in Toscane
Panama toeristen beschoten vanuit rijdende auto
Venezuela 300 badgaste op het strand beroofd
Frankrijk toersten beroofd in Parijs
Dit is maar een kleine greep uit de international berichtgeving van de laatste 14 dagen.
Krijgen all deze landen nu ook een negatief reisadvies???
Misschien is het goed om eens te kijken naar de positie van Kenya in Africa en dan wel het hele plaatje ecoomisch - miltair en het belang van de USA en England in Kenya of special Oost Africa.
De onveiligheid in Kenya is niet erger dan in Zuid Africa - Zuid America - Thailand - Griekenland - of in de USA
Groet Keeska
Hallo Keeska,Bedankt voor je relativerende en opbeurende berichten.
Ik geloof echter niet zo dat het een relationele kwestie was,maar eerder een uit de hand gelopen roofmoord.
Mede omdat de vermoorde Belg zich verzette en de aanvallers te lijf ging.
Al deze berichten echter,terecht of niet zijn natuurlijk killing voor het toerisme.
De meesten die op dit forum actief zijn laten zich niet weerhouden en gaan toch wel
Maar stel je een gemiddelde toerist voor die kijkt naar een weekje strand.
Het antwoord moge duidelijk zijn: alle bestemmingen,maar niet Kenya.En geef ze eens ongelijk.
Het gevolg is wel dat de kust hotels en ook de lodges on de parken leeg staan
Laten we hopen dat het in 2015 beter zal gaan
ik vraag me weleens af wat de gemiddelde toerist weet van Kenia ?
wat lees je in hollandse kranten over Kenia
onlusten na verkiezing in 2007
ontvoering van toeristen nabij lamu
aanslag west-gate mall
terroristische aanslag in mpeketonia
roofovervallen ook op “toeristen” zoals op natuurfotograaf adri de visser ,
wat ook in het nieuws kwam zowel in krant als wel TV
wat hiervan ook de oorzaak/aanleiding is weet de gemiddelde toerist niet
maar men komt helaas in mindere mate naar Kenia
om met de woorden van wim af te sluiten
laten we hopen dat het in 2015 beter zal gaan
Misschien moeten er ook weer eens vliegtuigen direct gaan vliegen naar Mombasa… Zolang er geen directe vluchten zijn, komen mensen niet eens op het idee om naar Kenia op vakantie te komen!
Als ik vroeger op vakantie wilde, keek ik de welbekende websites en reisbureaus door op zoek naar leuke aanbiedingen, vlucht met accommodatie enz. Die zijn er nu niet , dus tja, welke toeristen wil je dan hier krijgen? Ik ging de eerste keer naar Kenia ook omdat ik een leuke aanbieding zag op een website en niet omdat ik nou zo’n interesse in Kenia had…
Zolang er geen vakantievluchten naar Mombasa komen, ben ik bang dat zelfs als er helemaal niets opzienbarends gebeurd in Kenia, we alsnog niet veel verbetering gaan zien in de toeristische sector.
Via Wereldwijzer app
Net op het nieuws bij citizen
Vandaag gearriveerd een vol geboekte Boeing 747 in Mombasa gearriveerd vanuit Warschau en Praag
Heb het nieuws gemist vandaag, maar dat dit nieuws is zegt al genoeg over het toerisme op het moment, of niet dan? ![]()
Via Wereldwijzer app
Hoi Marriette,
DAT is wel heel kort door de bocht hoor. Zoals je wss weet zat ik 6 weken in Amazing Kenya en ik heb heel veel NL en B voorbij zien komen die gewoon in Nairobi geland waren (met KLM en ALTIJD vertraging, maar dit terzijde) dan op safari gingen en nog 4 a 6 dagen naar de kust.
ARKE 3679,- pp voor 16 dagen is wel erg veel !!
Mijn budget voor een hele maand met z’n 3-tjes. (de 2 oudsten gaan niet mee dit jaar)
Vluchten op Mombasa zijn er genoeg, al vanaf 475 €uro. Minder kan niet vrees ik .

good comment over de doodgeschoten Belg :
It is very sad, and I feel desperately sorry for him, his family and friends, but as he had lived here for two years he was not a tourist, and maybe his occupation in security and his background as a commando / paratrooper led him to ignore the standard advice to all here if confronted by armed thieves, which is not to fight but to hand over what they ask for.
In my personal opinion this is not tourism related, especially as his local girlfriend was the initial target In my view it is a local crime story, the victim of which happened to be a mzungu, it is not a tourism story and to label it so is misleading and it is not appropriate for Tripadvisor.
It is true that the massive decline in tourism at the coast is causing real hardship and has lead to an increase in crime and insecurity, but misleading tourist scare stories are just going to excacerbate that hardship
( er staat ook; was op stap met z’n girlfriend, wat later : z’n vrouw thuis in Belgie) kwetniet, maar ik ben akkoord dat hij geen gewone toerist was.
Tijdens een overval
De politie hanteert het RAAK principe tijdens een overval:
R > Rustig blijven
A > Aanvaarden
A > Afgeven van geld of goed
K > Kijken
Niet uit je auto springen en de overvaller aanvallen iig.
Iedereen heeft zijn eigen kijk op de veiligheid in Kenia. Ik kan mij Marriettes reactie goed voorstellen, zij zijn echt afhankelijk van het toerisme, als er geen toeristen komen, dan hebben zij geen inkomen. Dat is wat anders dan voor Masaku, die niet in Kenia woont maar een aantal weken of maanden per jaar in Kenia verblijft. Wat ik hier in Kenia op nieuws zie, is dat de stranden leeg zijn, misschien dan wel vol met Kenianen tijdens de kerstvakantie, maar volgende week gaan de kinderen weer naar school en dan blijven de stranden leeg omdat er weinig of geen toeristen komen. Hier waren de hotels volgeboekt, rond Mount Kenya. Er komen wel toeristen naar Kenia, maar die kiezen voor een safari zonder strand. Tja je kunt toeristen niet dwingen om naar het strand te gaan.
Er zijn 2 nieuwe veiligheids mensen aangesteld door de regering, laten we hopen, duimen, bidden, dat zij Kenia kunnen helpen om het land weer veilig te maken, Niet alleen voor toeristen maar ook vooral voor de mensen die in Kenia wonen. Zodat zij weer veilig naar de kerk of met de bus kunnen.
Voor iedereen een Gelukkig en veilig 2014
een van de van de oplossing
men moet meer investeren in veiligheid
en investeren in moderniseren van de landbouw
en infrastructuur
http://www.afrikanieuws.nl/keniaanse-economie-groeit-ondanks-kwakkelende-landbouwsector/
Dat de stranden leeg zijn omdat de toeristen wegblijven is natuurlijk niet zo maar. Toen wij in october in de parken zijn geweest,waren de lodges trouwens ook leeg. Omdat wij de airstrip van Kilaguni gebruikten,ben ik daar even binnen gelopen .
Er waren toen 5 gasten.
Terecht of niet de toeristen kiezen voor andere bestemmingen vanwege de negatieve berichten ivm terrorisme,criminaliteit en ebola.
Gelukkig heeft het bericht van de op 23/12 vermoorde Belg hier niet in de kranten gestaan.Ook niet in Kenya trouwens
Ik hoop van harte,ook voor het Keniaanse volk,dat het dit jaar wat beter mag gaan
http://www.the-star.co.ke/news/jkia-passengers-nightmare-runway-shut-after-plane-mishap-0
vandaag gratis omleiding van vluchten van Nairobi naar Mombasa
Ik vraag me nu af wanneer het negatief reisadvies voor Frankrijk komt.
Gezien de aanslagen van de laatste maanden met als hoogte punt de moord op de journalisten in Parijs en direct daarna de aanslag op de synagoge in Noord Parijs.
Ook de verscherpte veiligheids maatregelen zijn voor de tourist geen pretje dat heb ik persoonlijk in het verleden in Parijd ondervonden.
Ik vroeg me hetzelfde af
maar dat zal wel weer kort door de bocht zijn…
Via Wereldwijzer app
<!DOCTYPE html PUBLIC “-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN” “http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd”>
<html xmlns=“XHTML namespace”>
<head>
<meta http-equiv=“Content-Type” content=“text/html; charset=utf-8”/>
<title></title>
</head>
<body>
<div class=“page” title=“Page 1”>
</div>
</body>
</html>
Via Wereldwijzer app