Zijn er meer mensen waarbij de reis is omgeboekt naar KLM??
ik zou samen met een groep van 25 man naar een school in kenia gaan (vrijwilligerswerk) en hadden daarvoor een pakketreis geboekt (1 week). De vakantie ombouwen naar zanzibar is dus geen optie dus ik ben benieuwd of arke ook ombouwt naar KLM. (ik kan arke zelf niet bellen omdat ik niet de hoofdboekker ben)
Arke heeft mijn kinderen die komende week bertrekken KLM aangeboden en mij ook voor oktober
Je kunt beter je geld terugvragen en zelf Klm of Condor boeken(kan ook vanaf Amsterdam)
Dan ben je voordeliger uit
Kijk ook eens op vliegwinkel of Budgetair
Dat had inderdaad gekund uitgaande van de huidige KLM tarieven. Ik weet niet meer hoe dat in mei was. Arke heeft ook redelijke vertrek en aankomsttijden en wij hadden premium confort geboekt. een gewoon ticket was ca 850 en deze 1225
je kunt dan ook 40 kg meenemen en je zit best lekker onderweg
Condor biedt nu ongeveer hetzelfde vanaf Amsterdam en je kunt dan voor de nachtvlucht heen kiezen voor b usiness class
Nadeel is de wachttijd in Frankfurt
Met de ebola uitbraak in west afrika in gedachten vlieg ik nu liever niet via Nairobi en ik denk dus dat het Condor wordt
Ik heb net een optie op een vlucht genomen via KLM op 14 nov. heen, op 3 dec. terug. Kost net geen ⬠700,-
Een optie omdat ik motorsafari nog bevestigd wil hebben, en toen ik ook ff via cheaptickets keek, waren er nog maar 2 stoelen beschikbaar.
Heb ook bij Condor gekeken, maar die was op deze datums stuk duurder en idd lange wachttijd in Duitsland.
( zag dat deze vlucht via Condor wel via Nairobi ging )
Voorheen vloog ik altijd naar Mombasa met Arke. Toen waren de KLM tickets veel duurder.
vandaag 16/8 een informatief verhaal van Kees Broere in de volkskrant op pagina 11
over hoe de kenianen hun vakantie vieren en hun gedachten hierover
als men vrij is zeggen ze we gaan naar huis bedoelende waar ze geboren zijn en hun familie woont
alleen jammer dat Kees Broere in dit verhaal over kenia iets over zuid-afrika aanhaalt
verder een leuk verhaal zodat nieuwe bezoekers een beetje begrijpen hoe een keniaan/afrikaan denkt en doet
Ik ken iemand die aanstaande maandag naar Mombasa zou vliegen met een pakketreis van Arkefly. Zij wilden hun vakantie ook gewoon doorzetten ondanks dat Arkefly zelf niet meer vliegt. Arkefly heeft voor hen kosteloos omgeboekt naar KLM. Omdat zij een pakketreis hebben, dus incl hotel ed is cancelen en zelf boeken bij KLM geen optie.
Nu vliegen ze via Nairobi waar ze overstappen op Kenya Airways enze komen zelfs nog eerder aan! Ipv ās ochtends al ās nachts! Voor de rest is alles hetzelfde, gewoon hetzelfde hotel ed.
Tomtom, ga je toevallig naar Rainbow en verblijf je in Southern Palms?
Tomtom, ik hoop idd dat jullie reis ook omgeboekt kan worden! Wanneer vertrekken jullie naar Kenia? En zijn jullie in Palm beach resort?
Fingers crossed!
Southern palms beach resort is inderdaad onze uitvalsbasis⦠alleen zullen we daar alleen 's avonds zijn omdat we overdag het binnenland in gaan om daar een lokale school te bezoeken en daar te helpen om de school naar een hoger niveau te tillen⦠2 jaar geleden hebben we daar een ICT lokaal ingericht en we gaan daar mee aan de slag voor onderhoud en onderwijs over hoe ze het allemaal beter kunnen gebruiken.
Het enige wat in ons nadeel zal zijn is dat we geboekt hebben met meer dan 25 man⦠hopelijk is de groep niet te groot om om te boeken
KLM/kenyaair vliegt twee keer per dag op nairobi rechtstreeks ( met overstap Parijs + ⬠200 )
om 11.15 en 21.00
en dan kan men overstappen naar mombasa
kosten naar nairobi retour ongeveer ⬠610
kosten naar mombasa retour ongeveer ⬠710
Wij zijn gisteren thuis gekomen van een heerlijke Kenia-reis. Op wat extra beveiliging na, hebben we helemaal niets gemerkt van eventuele spanningen etc. Het is zo zonde dat een geweldig land door politiek en media kapot gemaakt wordt.
De gewone man raakt zijn baan kwijt en hotels sluiten. Wij zaten in Mtwapa en zijn ook naar Nairobi geweest. Hebben een reisje naar wasini gemaakt en vrienden zijn naar Tsavo geweest. Niemand van ons heeft zich onveilig gevoeld. We hebben wel de adviezen opgevolgd om niet 's avonds over straat te lopen als toerist en niet in de gevaarlijkere wijken van Mombasa te komen.
Dit was onze 6e keer Kenia en wij kunnen niet wachten om weer terug te gaan.
De media weet totaal geen achtergronden, hoort alleen een nieuwsfeit en breien er een verhaal omheen. Heel jammer voor dat prachtige Kenia met zijn mooie mensen, natuur en klimaat.
Nu op het keniaanse nieuws. Alle vluchten van en naar Sierra Leone, Liberia en Guinee worden vanaf dinsdagnacht gecanceld. Reizigers uit deze landen worden niet meer toegelaten in Kenia. Ook aan de grensposten zullen reizigers uit deze landen niet toegelaten worden. Kenianen die terugkomen vanuit 1 van deze landen worden apart genomen en getest op ebola.
Kenia/ Nairobi blijft wel vliegen op Nigeria en Ghana.
Nog beter lijkt het me als je het geld +vergoeding terugkrijgt,vooral met zo een grote groep.
Vliegticket naar Nairoby KLM kost een 385,00 (zie ook "goedkoop naar Kenia vliegen) en dan een 50,00 op zijn hoogst naar Mombasa.
En ik weet niet of je het weet maar Groepen(vanaf 10man) hebben altijd een 10% korting (dat schijnt minder werk te zijn of zoiets,maar is in de reiswereld vaste regel. (slechte mensen en firmaās vergeten dat wel eens per ongeluk )
Een Marriette (hier ook op dit forum) haar man werkt in hotels daar, dus die weet wel een fijn hotel met zwembad te regelen(zijn toch maar onderbezet) dus dat kan wel voor leuke prijs voor zo een grote groep.
Al met al scheelt dat vlug een min.200Europ.p. en wat denk je zouden ze bij die school niet blij zijn met zo een 5000,00 ( dat zal me wel een feestje worden.)
P.S als jullie die school helpen heb ik hier voor de meiden daar hele leuke sportive schoentjes (maat 36 tot en met 41)
Rood en met witte stip of sterretje ,wegen heel weinig en kan ook plat verpakt worden (zitten nu nieuw in doosje)
dus kunnen makkelijk nog een vier paar in een koffer (bijna geen plaats en gewicht) en met 25 personen is dat een honderd paar.
Kan je boel daar blij mee maken.
Gratis 100 paar afhalen in Geuzenveld -Amsterdam.
Jaap
Uhm, sorry hoor, maar wat voor vraag is dit nou weer⦠heb je wel eens gezien waar kinderen hier in Kenia op lopen? (Als ze al wat aan hun voeten hebben) Plastic schoenen, met een dunne plastic zool zonder voetbed zie je het meest. Vooral muiltjes al dan niet met van die gaatjes erin.
Ik heb altijd geleerd, je moet een gegeven paard niet in de bek kijken.
En ik denk persoonlijk dat kinderen er hier echt enorm blij mee zouden zijn, dus als ze ze voor de school niet willen hebben/kunnen ophalen/meenemen, en er is iemand die ze wil ophalen in Amsterdam en mee wilt nemen naar Ukunda/Diani Beach, dan zorg ik dat ze bij kinderen terechtkomen die er zeker weten heel erg blij mee zullen zijn, ongeacht wat voor voetbed/zool erin zit!