Murugi
Wanneer iemand iets aanbied en zelfs een foto stuurt moet je geen commentaar geven of anders iets beters aanbieden.
Ik weet zeker dat de kinderen daar het heerlijk vinden om deze schoenen te krijgen want de meesten lopen op bloet voeten en of plastic slippers of tweedehands schoentjes die ook al het nodige te verduren hadden.
Deze zijn nieuw dus voor de kinderen een heerlijk kado.
Ik bedank Jaap voor het aanbod wat ik als ik op dit moment in NL zou zijn met beide handen aan zou nemen.
een beetje kritische vraag mag toch wel ?
heb hier vaak genoeg ook leden zien posten over de kwestie of het wel zo wijs is om vanuit hier
allerlei spullen naar kenia te brengen, vaak is het van matige kwaliteit ,wat wij hier niet meer willen
daarbij verstoren we daarmee ook nog eens de lokale economie
het is een discussie waar natuurlijk verschillend over gedacht wordt
verder vind ik het prima dat een ieder de bevolking van kenia wil helpen
vooral nu, en dat merkt men in de kust regio het sterks, daar de toeristen weg blijven
Wij zouden 29 september gaan met Jet air (Brussel). Deze heeft alle vluchten naar Mombassa gecanceld. Tot maart volgend jaar vliegen zij niet meer op Kenia ivm terreurdreiging. Dit hebben wij officieel al doorgekregen. Dus voor ons houdt het op. Overboeken nu is een kostbare zaak want de andere maatschappijen drijven nu de prijs op. In 2 dagen tijd ⬠150,- per ticket duurder geworden.
Volgens mij moet Jetair jullie aanbieden kosteloos om te boeken naar een andere vliegtuigmaatschappij⦠Dit heb ik van iemand gehoord die dit aangeboden kreeg⦠Die vliegen nu met KLM via Nairobiā¦
Ook grote touroperators als TUI Nederland, van onder meer Kras en Arke, en Thomas Cook zeggen geen last te ondervinden van de ebola-uitbraak. Zij bieden naast populaire bestemmingen in Noord-Afrika ook landen als Kenia, Tanzania en het in West-Afrika gelegen Gambia aan. Toch zien ze alleen in Kenia een daling in het aantal reizigers, maar dat heeft meer te maken met onrust in het land zelf dan met ebola.
Zie ook mijn andere bericht. Het niet meer vliegen van Jet Air op Mombasa is niet vanwege de terreurdreiging,maar vanwege het feit dat een extra landing in Mombasa meer kost dan het oplevert.
De contact persoon van Arke heeft dit aan mij bevestigd.
Arke of Jet Air heeft dus de plivht om voor ander tickets te zorgen
Misschien kunnen we met zn allen rondkijken naar goedkopere vliegtickets? De een is wat creatiever met zoeken dan de ander. Als je niet wil hoeft het niet, anders kun je misschien aangeven voor welke data je een vlucht zoektā¦
Bedankt voor jullie goede en beste adviezen. We hebben echter besloten om niet meer te gaan. We zouden met vieren gaan en dan moet je allemaal nog willen. En dat is nu niet meer het geval.
Verstandig besluit! Ik wil niet zeggen dat iemand niet naar Kenia moet gaan, maar als een deel van de reisgenoten er geen goed gevoel bij heeft is het verstandig om zoān besluit te durven nemen. Een dergelijke vakantie is een superbeleving, maar dan moet je er wel van kunnen genieten.
Als ik bij KLM kijk, zie ik nog steeds diverse datums voor ongeveer ⬠750- dat is toch een redelijk alternatief voor Arke?
Ik heb voor 14 nov. ret. ⬠698,- geboekt. En ga dan MotorSafari in Kenya en Tanzania doen ( vanuit Msambweni ) ik kom ook nog in Ukunda, en als ik ruimte heb dan wil ik best wat mee nemen naar Kenya als daar behoefte aan is. Of we betalen wat bij voor extra bagage capaciteit indien nodig. Zolang ik vanuit Kenya niet verneem dat het onveilig is in het gebied onder Mombasa heb ik geen reden om daar weg te blijven. Maar onnodig risico neem ik niet. Kenissen uit Ukunda en Msambweni ( en Tanzania ) houden me op de hoogte + dit forum uiteraard. Europeesche media geeft te eenzijdige negatieve info. En daar is het resultaat nu weer van te merken.
Volgens mij zijn het gewoon een soort gympen ,maar dan voor dames/ meisjes.
De zool is voor mannen en jongens precies het zelfde maar dan zijn het zwarte (niet zo vlug vuil)met veters.
Of dat goed is weet ik niet maar de kinderen hier lopen er op in Amsterdam en vinden ze schijnbaar leuk.
Ik heb even een foto van de zool genomen want ik heb er niet zo een verstand van hoop dat je het zo kan zien,maar de zool is zo een 5mm dik inwendig. Zit ook zo een plakkertje op is chinees dus kan niet alle cymbolen maar een waterdruppel zal wel betekenen dat het tegen regen kan.
.
Ik begrijp je vraag ook wel want als je iets geeft moet het wel iets goeds zijn,maar toch heb ik geleerd dat je daarmee moet oppassen.
Ik weet nog dat ik een keer naar Mombassa ging en had hele vracht schoenen bj me om iemand te helpen die een shop begonnen was ,heel veel gedoe omdat het nog al zwaar was echte super kwaliteit schoenen voor dames (spanje ,zoals je weet komen daar
de kwaliteit schoenen vandaan) werkelijk echt zwaar leer en onverslijtbaar en dan dikke leren zolen en stevige hoge hakken (dan lijken de dames wat groter) Resultaat was teleurstelling no zoveel.
Waren niet aan de straatstenen kwijt te raken en waarom maakte ik die grote fout (neem aan dat je het antwoord natuurlijk al weet) die me een heel maand salaris koste?
Ik zag gewoon niet dat Afrikaanse vrouwen ook eigenwaarde hebben,ik dacht gewoon dat je hielp met goede schoenen.
Ik kwam er pas achter na de zoveelste teleurstellende dag en liep met de shop dame mee naar haar huisje in Mombasa
je weet hoe daar die paadjes slecht zijn en ik moest weer steeds wachten op haar ,kijk ik naar waar op zij loopt en
zeg geef me die schoen eens en wat denk je het is niet meer dan een zooltje en een half hoge hak van nog geen centimeter breed
(hoe kan je er daar op lopen op zo een pad?) met een paar dunne bandjes vastgemaakt MAAR het is wel elegant en er in stond ook nog dat het in Parijs ontworpen was.dus mijn ogen gingen eindelijk open die mensen kijken ook TV en die zitten niet te wachten
op deugelijke Russiese kwaliteit schoenen hoe goed ze misschien in levensduur ook zijn en hoe gemakkelijk ze daar ook zouden lopen.
Zo is het vaak in Afrika je wilt wel helpen maar je doet het niet goed,in het begin dacht ik nog wel eens zal er een fietsfabriekje neerzetten dat is leuk en helpt,uit eindelijk zijn wij in nederland 60 jaar geleden ook zo begonnen,dat is natuurlijk helemaal fout.
(ja ik weet het hier in nederland zien wij vaak op TV de hoogwaardigheid bekleders op een fiets laten zien hoe fijn het wel niet is)
het blijft lastig/moeilijk om iets te bedenken wat de kenianen goed kan helpen,
en dan met name op de lange duur, we doen allen ons best op eigen manier
wat wellicht ook iets kan helpen is dat we eens een betere prijs gaan betalen voor hun producten
we betalen voor hun koffie en thee lage prijzen ,
halen de ruwe grondstof naar hier nederland engeland(unilever)
en verwerken het hier zodat we er veel werk en winst op behalen
dit geldt ook voor de vele bloemen/rozen die we importeren uit kenia
enig idee wat men voor een roos inkoop betaald ?
Hallo Jaap
Een fabrieke is geen optie op dit moment maar vanuit Nederlan fietsonderdelen naar Kenya brengen is en andere optie special als je deze onderdelen an distrubeert aan de jonge mensen voor een redelijke prijs zodat je op deze manier werkgelenheid kan creeeren.
In Nederland zin tweedehands fietsen die voor iedereen total waardeloos zijn en voor een oud prijs naar de schroot hoop gaan. Met deze fietsen cq onderdele en wat gereedschap kunnen diverse jonge mensen een bestaan opbouwen.
Nee dat weet ik niet maar denk dat je dit verkeert ziet.
Dat is echt een win/win situatie het kost Kenia niets en brengt alleen maar op.
En alles word in Kenia gedaan.
Dat het nog naar nederland wordt gevlogen (ca 2,25p.kg) is alleen maar voor de distributie
de bewerkingen horen en worden in Kenia gedaan.
jaap
deze batterij ontmanteling fabriek ten behoeve van de lood
zit in de buurt van Mikandani/Changamwe vlakbij het vliegveld
zoek maar eens onder owino uhuru of EPZ metal
wij in nederland kunnen echt wel iets meer voor hun/onze rozen betalen
wij in holland hebben er ook zeer veel baat bij, wij pakken ze weer uit de dozen zetten ze weer op water
en verkopen weer een groot deel naar duitsland, frankrijk engeland
en een kleiner deel naar de rest van europa en rusland
dus een centje meer kan best, vooral als je ziet wat de prijs voor rozen in de winkel is !
Natuurlijk kan een centje meer best,maar dit is nou net een voorbeeld dat het wel goed werkt.
Hier blijft van alles aan de Keniase strijkstok hangen. en word de hele keten in Kenia doorlopen.
(ze zijn nu zelf bezig met containers van Maersk te gaan vervoeren per schip).
Dus dat succes is er wel en bedenk ook zulke dingen moeten eigenlijk veel meer van Kenianen komen.
Nu zijn de meeste investeerders mensen uit India die zoiets beginnen en dan gewoon een Nederlandse manager inhuren
en dan een gemiddeld een 500 personeel .Been denk er zijn ook grote voordelen in Kenia hier moeten de meeste al sluiten
omdat de verwarming van grote kassen een dure business is.
Dus als zulke dingen al mogelijk zijn dan wordt het toch hoog tijd dat er in kenia ook op ander gebied eens wat schot in komt.
Neem aan dat je dat met me eens kunt zijn.
Jaap