Ja, ik dacht bij Ethiopian ook aan stoelen die met draadjes aan elkaar zouden zitten maar ik vond het een prima vliegmaatschappij en de dertig kilo die je mee mag nemen, geweldig!
Ethiopian airways is mijn favoriet! Echt supergoede service, veel bagage mee en heerlijk en voldoende eten en drinken. Wel een lange reis, maar ja, wel betaalbaar. KLM had trouwens ook best goede prijzen momenteel volgens mij!
Ik snap echt werkelijk waar niets meer van het hele verhaal van Arkefly en Jetairfly. Maar wat een gekkenhuis joh!
Ik blijf het raar vinden om nu opeens te besluiten te stoppen met vliegen naar Mombasa, juist nu het wat rustiger is. En zoals eerder gezegd, het is niet de gehele kust die onveilig is! Ik zou inderdaad niet ver naar het noorden gaan, hoe dichterbij Somalie hoe groter het risico op onrust is. Maar echt, hier aan de zuidkust is een heel ander verhaal.
Yvonenbert, hebben jullie toevallig ondertussen al weer eens contact gehad met jullie reisbureau?
www.marriettevandervelde.waarbenjij.nu
Ethiopian inderdaad ook aan gedacht, toen ik boekte moest ik echter zover om met zoveel tijd ertussen dat ik liever voor de jetairfly optie koos. Helaas dus niks! Nu inmiddels ook officieel via de mail gehoord dat ze niet naar Mombasa vliegen. Optie die ze aangeven is dezelfde vlucht maar dan tot Zanzibar. Snap er niks van. Hebben ze nou geen volle vluchten, of wilde toch bijna iedereen in Zanzibar eruit? Nou ja ga het internet maar weer eens afstruinen.
Het blijft een vreemd verhaal natuurlijk. Ik begreep van mijn kinderen dat Arke aangeeft niet meer te vliegen om ec redenen. Zij hebben tickets klm geboekt die ook nog 200 euro minder kosten. Wrij zelf gaan op 6 okt en moeten maar zien hoe we het oplossen
Op grond van de leveringsvoorwaarden kan dit helemaal niet en ik raad dan ook iedereen aan de geleden schade te claimen bij Arke
Begreep wel dat Arke in ommige gevallen aan biedt om vervangende tickets te regelen
Gr Wim
Hallo allemaal,
Mijn god, wat is er toch aan de hand zeg! Wij vliegen vanuit duitsland naar Mombasa!
Ik heb de vluchtgegevens nog niet ontvangen maar naar mijn idee vliegen we met Condor!
Voor diegene die interesse hebben we hebben geboekt bij schepers reizen! Dat is een reisbureua vlak over de grens bij Sittard ( limburg) ze spreken ook Nederlands!
Ja heb vanmiddag gebeld en alle reizen naar kenia zijn geannuleerd !! De beslissing hebben ze idd gisteravond genomen ! Echt balen we hadden ons er zo op,verheugd⊠hopelijk voor jullie kenianen komt er snel een einde aan deze situatie en kunnen wij als toeristen jullie land bezoeken !
Via Wereldwijzer app
Ben wel benieuwd hoe ze het nu gaan oplossen. Geld teruggeven ofzo? Wat bieden ze aan? En wat voor de mensen die zeggen dat ze toch hun vakantie willen doorzetten. Boeken ze die dan om naar een andere maatschappij ofzo? Of hebben die gewoon pech?
Zitten zij hierin ook niet aan regels verbonden? Er is nog steeds geen negatief reisadvies, dus waar beroepen zij zich dan op?
rechtstreeks vliegen op mombasa wordt lastig
andere opties zijn met
klm/kenyaairways van amsterdam-nairobi-mombasa
of
lufthansa/condor van dusseldorf-frankfurt-mombasa
het is niet de schuld van de luchtvaatmaatschapijen , die moeten wel met een goede bezetting vliegen
nu is de overheid van kenia aan zet om voor jaren lang een goede koers te gaan âvarenâ
kwaheri
@yvonenbert, kan me zo goed voorstellen hoe jullie nu balen! Echt ZO NIET LEUK!
Hebben jullie andere opties aangeboden gekregen?
Ik vloog met Ethiopian trouwens vanaf Brussel naar Mombasa en een keer naar Frankfurt vanaf Mombasa. Die luchthavens hebben alleen een overstap in Ethiopie. En ach, ik ging niet met vakantie en de vluchtijden waren wel gunstig (grotendeels nachtvlucht dus lekker slapen tijdens het reizen).
Je zou ook Egyptair eens kunnen proberen. Die hebben ook nog wel eens goedkope tickets!
Oh wat een nieuws weer zeg! Wat een dramaâŠGrrrrrr!
Ik had het stukje laatst gelezen van de telegraaf⊠helaas nu toch waar dat arke stopt met vliegen en jetairflyâŠ
triest triest gewoon!
Wat balen zeg!
YvonenBert, balen balen balen zeg, gaan jullie iets omboeken of?
Ik heb weinig zinnigs te zeggen, ik vlieg morgen met egyptair via cairo en dan Nairobi, ga later naar de kust.
Ik hoop niet dat nog meer maatschappijen gaan stoppen ![]()
Nou knuff aan iedereen die hier de strontbalen van heeft!
Gurllll.
vernam juist dat air-berlin van dusseldorf naar nairobi vliegt via Abu Dhabi
Balen Izzie, ik las net ook weer een stuk in het Parool over kelderende toeristen aan de kust. We all know better. Maar als je Center Parcs gewend bent of de Beekse Bergen dan cancel je!
Ik zou zeggen, Center Parcs, of Beekse Bergen⊠Snurk, snurk:vak02:
Of als je denkt dat je niet in Nederland kunt blijven als er in Frankrijk of verder weg wat gebeurdâŠ
Natuurlijk moet je de regio Lamu mijden, maar ook toeristen in delen van Nairobi en Mombasa zijn al slachtoffer geweest van geweld (aanslagen of roofovervallen). Feit is gewoon dat Kenia een minder veilig land is. Nadeel voor het land is wel dat alle âstandaardâ incidenten nu ook groter uitgemeten worden.
Ik ben wel gegaan 2 maand terug, maar begrijp heel goed als mensen door de berichtgeving niet meer gaan. Ik voelde me niet geroepen om in donker over straat te gaan, maar verder niet erg onveilig gevoeld. Vind het erg gemakkelijk hakuna om te doen of je alleen annuleert als je een center parcs bezoeker bent.
Via Wereldwijzer app
Nee, maar ik moet alleen maar vreselijk lachen/huilen om die reclame van de Beekse Bergen waarin ze suggereren dat je op een soort safari daar bent. Tuurlijk is Kenia andere koek! Maar wij zijn zo gewend aan ons geordende leventje hier:jongleren:
En gevaar is overal!
Als ik nu naar Kenia zou gaan, dan zou ik matatuâs mijden en drukke discoâs. Thats all. En voor de rest genieten van de relaxtheid daar, want dat zijn wij hier echt wel goed kwijt.:chin:
We hebben woensdagavond contact gehad met Arke reizen. We zijn heel netjes en vriendelijk behandeld. We kregen het aanbod om onze reis o te boeken naar een veel duurder hotel op zanzibar en comfort plaatsen in het vliegtuig. Vanuit zanzibar gaan we dan safari boeken op het vaste land van Tanzania. Tja het is heel wat anders, maar goed het is niet anders, even knoppie om zetten en gaan genieten. En het hoe en waarom, daar ga ik me maar niet mee bezig houden, wij kunnen daar to h niets aan veranderen, tis zoals tis ![]()
Via Wereldwijzer app
En weer niet zoân positief nieuws voor KeniaâŠ
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) zegt dat Kenia een groot risico loopt om het dodelijke ebolavirus te importeren, via de vele vluchten tussen Nairobi en de landen waar het virus nu al honderden doden heeft gemaakt.
Kenia, in het oosten van Afrika, is tot nu gespaard van ebola, maar is zeer kwetsbaar omdat het een belangrijk verkeersknooppunt is met wekelijks 70 vluchten van en naar het westen van Afrika.
De controles in de luchthaven van Nairobi zijn de laatste weken opgevoerd, maar de regering is voorlopig niet van plan om de vluchten op te schorten uit de door ebola getroffen landen, Sierra Leone, Guinee, Liberia en Nigeria.
Het aantal doden in West-Afrika is intussen opgelopen tot 1.069, zegt de WHO. In totaal zijn bijna 2.000 mensen besmet met ebola.
Alhoewel wij geboekt staan voor 6 oktober,nog steeds niks gehoord of gezien van Arke. Daarom zelf maar weer eens gebeld. De eerte mevrouw wist mij te verzekeren dat de vluchten in oct gewoon doorgaan. Na enig doorvragen kreeg ik net advies hun afd customer support te bellen. Dat dus gedaan en na ca 30 min in de wacht kreeg ik een medewerker die mij mede deelde dat alle vluchten tot maart indedaad gecanceld zijn en dat Arke vervangend vervoer aan boedt met KLM
Wij hebben geboekt prem confort voor 1250 p.p. En dan bieden ze een ec ticket van Klm wat je zelf kunt boeken voor 680 euro
Slechte deal dus. Het beste is je geld terug vragen en zeld wat anders boeken met Klm of Condor
Al met al een bedroevende service Arke
Shame on you
@Hakuna, bij mij gaat het niet om een vakantie. Had alleen een enkeltje geboekt om mijn weer terug naar mijn woonland (kenia) te gaan en eindelijk weer terug te zijn bij mijn man na 3 maanden. Uiteindelijk heb ik nu bij Ethiopian geboekt, iets duurder en 2 tussenstops maar goed.
Enorm balen dat hierdoor het toeristenaantal, wat toch al bedroevend laag is, weer naar beneden gaat.
Per mail kreeg ik bericht dat ik 2 opties had. Het geld terug krijgen of als ik niets liet weten zou ik een vlucht naar Zanzibar hebben. Precies dezelfde vlucht als welke eigenlijk naar Kenia zou vliegen, alleen vliegen ze dus niet meer verder vanuit Zanzibar.
Voor mensen die er een hotel/safari bij hadden geboekt is het natuurlijk veel zuurder. Voor yvonenbert gelukkig een goed aanbod.
Vind het nog steeds een raar verhaal.