Nederlandse vrouwen in Istanbul

Hallo allemaal/selamu aleykum,

wat leuk leyla mijn schoonouders wonen ook in t zuidoosten (diyarbakir)

ik heb een vraagje, wie kent de soedanes school in instanbul kagithane en heeft hier wat info over? ik kan er helaas niets over vinden op internet.
alvast bedankt,
liefs

Selam aleykum Gulay

Zou ik ook je mail mogen of kun je mij mailen, ik zou je graag wat meer willen vragen over het wonen in Istanbul, en ik ben zeer benieuwd hoe je diyarbakir hebt ervaren, mn schoonouders wonen er. ben er zelf maar 1 keer geweest maar ik was echt de attractie van de stad haha, ik viel zo erg op dat een man tegen een paal op liep omdat hij maar bleef omdraaien.
mn mail is imaan25@hotmail.com
insjaAllaah tot mails
liefs

Dan was je zeker niet in het centrum, want daar zijn gewoon 5 sterren hotels met de nodige toeristen en val je helemaal niet op!

nee ik was niet in het centrum, gair insjaAllaah.

hoi havali met fatma akyol ben 33jr ik woon sins september 2010 in istanbul en nou het is best wel moeilijk om hier aan te wennen.mensen en zeker het verkeer. is totaal anders dan in nl.
ik heb in den haag gewoond en ben ook daar geboren. ben samen met mijn man en 3 kinderen terug gekomen. ik heb het sinds dien heel erg moeilijk met het cominiceren met mensen van hier.
( heb niet eens een vriendin waar je lekker mee kan praten en samen wat gaan drinken en zo)
ik zou het wel leuk vinden om bevriend te raken met jou. ik hoor het wel van je insallah

hoi femke met fatma ik ben ook een van die dames die zich doodvervelen in de grote stad istanbul
ik zou ook graag bevriend raken met een van de nl.vrouwen. die begrijpen je in inder geval wel en leven met je samen mee.ik hoor het graag van je trouwens van alle dames mag ook hoor

groetjes, fatma akyol

Hallo

ik verhuis in januari naar Turkije dus ben benieuwd of er ook nederlandse / belgische dames zijn met wie ik in contact kan komen

hallo met fatma ik woon ook al een jaar in istanbul en wil ook graag in contact komen met nl. dames lijkt me wel leuk
even babbelen of wat drinken ik zou graag meer van je te weten komen
bv. hoe oud je bent waar je vandaan komt getrouwd enz enz. ik hoor het graag van je
fatma karadag

ik ben een belgische bekeerlinge getrouwd met een turkse man. 31j Ik verhuis op 4 januari en vind het allemaal erg spannend

hoi amira leuk dat je naar turkije komt wonen ik neem aan dat je nog hier komt wonen. mag ik vragen waar je komt wonen in turkije ( ik zelf woon in istanbul) leuk dat je bekeerd ben.

Ik weet nog niet exact waar in Istanbul ik terecht ga komen maar in eerste instantie blijven we een paar weken in buyukcekmece bij een nederlandse vriendin en dan gaan we van daaruit zoeken naar een woning.
Ik ben nu 3,5j bekeerd en ken mijn man 2,5j. We zijn naar westerse normen vrij snel getrouwd maar we wouden niet in zina vervallen vandaar…

oke leuk dat je komt buyukcekmece is niet zo ver van mij ik woon zelf in gongoren dat zit tussen bagiclar en esenler als je het aan je man verteld weet hij het ongeveer waar het ligt. ik ben zelf in nl geboren en opgegroeid maar heb mijn vertrouwen in islam nooit verlaten elhadulilah. ik wil je graag meer leren kenen via msn of zo ik zal de mijne geven dan kan je invoegen als je dat wil dan kunnen we vaker praten.
mijn msn is f_karadag@live.nl stuur je een uitnodiging naar mij dan zal ik je accepteren . insallah tot dan

Hi Marielle,

Wat leuk dat je naar Istanbul gaat!
Kom je hier wonen/werken/studeren?

Ik zit er nu een paar weekjes, omdat mijn vriend hier werkt en zou het ook heel leuk vinden om Nederlandse meiden te leren kennen! Ben hier vorig jaar al wel 2x geweest en de stad is geweldig. Na mijn afstuderen in oktober was het dan ook niet voor niets dat ik besloot om hier naar toe te ‘verhuizen’, met tussenpozen in NL! Dus vandaar dat ik op 1 nov, meteen het vliegtuig heb gepakt :slight_smile:

Lijkt me zeker leuk om in contact te komen met jou en met andere meiden overigens ook!

selam aleykum amira

wat leuk dat je naar turkije gaat verhuizen
ik ga insjaAllah ook, zou eerst in januari gaan maar ben uitgerkend in juni dus eerst even de bevalling afwachten in nederland. en dan na de zomervakantie vertrekken insjaAllaah
ik zit te twijfen tussen fatih, gungoren, en kagithane (deze laatste zou ik kiezen omdat de school waar ik mijn kind op wil doen hier zit) en gungoren zou ik kiezen omdat ik daar 1 zuster ken en fatih kies ik voor zijn omgeving.
zou ik je mail adres mogen?
groetjes um Emin

selamun aleykum um emin

met fatma ik woon ook zelf in gungoren ik zou het echt prachtig vinden als je ook in gungoren komt wonen dan heb ik eindelijk iemand waar ik bevriend kan raken ben hier al een anderhalf jaar en heb nog steeds niemand waar ik mee kan kletsen…enz. de mensen van hier zijn heel anders dan iemand die van nl komen.
nou insallah wordt het wat
groetjes fatma akyol

wa aleykum salaam Fatma

ik had je een paar dagen geleden nog een mailtje gestuurd naar f_karadag@live.nl
is die aangekomen?
ik ken nog twee turkse zusters die vanuit nederland naar gungoren zijn verhuisd, zij wonen er nog steeds.
naar welke school gaan je kinderen? mijn zoontje wil ik dus naar die sudanese school in kagithane sturen maar mn dochtertje wil ik naar een gewone turkse school laten gaan.
insjaAllaah hoor ik van je
liefs

selamun aleykum
mijn mail is f_karadag@live.nl
ik heb nog geen mailtje van je gekregen kan zijn dat je de mail verkeerd heb geschreven … komt wel goed…
mijn dochter van 11 gaat zelf naar een gewone turkse school en ben er erg tevreden mee. de scholen die je ervoor moet betalen zijn meestal niet zo goed.maar je moet eerste zelf even goed informatie nemen van de scholen waar je je kind erop wil zetten.
maar een vraagje hoe oud zijn je kinderen want ik ken een kennis van me man en vrouw ze zijn allebei leraren en hebben mijn erg geholpen toen ik vorige jaar naar turkije kwam want ik wist ook niets van scholen enzo…
wat hij zei tegen mij de school is meestal hetzelfde het gaan meestal om de leerkracht van de kind als hij of zij gedisiplineerd is is dat het beste als je wil kan ik je wel helpen insallah komt het wel goed.
wie zijn die zusters die hier in gungoren zijn komen wonen wil wel kennis met ze maken insallah. stuur deze keer maar een mail dan komt het vast wel insallah.
ik hoor het nog van je

selam aleykum…
fatma akyol

wa alaykum selaam Fatma,

ik heb je een mailtje gestuurd

Hallo allemaal,
Ik zie dat jullie nu allemaal in Istanbul leven. Ik ben jaloers!
Ik ben Nadia, 22jaar en ben mijn hart verloren aan Turkije!
Op het moment studeer ik nog voor Pedagogiek en ik zou graag volgend jaar mijn stage willen doen in Turkije. De stage is voor 4 a 5 maanden, maar omdat ik gelijk na de zomervakantie moet beginnen zou ik voor 6maanden in Turkije willen komen wonen. Ik ben al erg opzoek geweest maar ik kan niks vinden.
Misschien weten jullie iets voor mij, waar ik eventueel stage kan lopen.
Graag wil ik met kinderen werken. Dus als 1 van jullie iets weet voor mij… Laat het me weten!

Liefs