Hai hai,
Aankomende zomer ga ik emigreren naar istanbul.
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van (turkse) nederlanders…
Wat zijn de do’s en don’ts…
Ik hoor het graag van jullie!!
Hai hai,
Aankomende zomer ga ik emigreren naar istanbul.
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van (turkse) nederlanders…
Wat zijn de do’s en don’ts…
Ik hoor het graag van jullie!!
waar ben je van plan om in Istanbul te gaan wonen ? Want het is een grote stad hé ![]()
Ook ik ga emigreren in de zomer van 2010 naar istanbul! En ik was erg blij om deze oproep van jou te zien! Misschien dat we ervaringen kunnen delen en elkaar helpen? Weet je al in welk gedeelte van istanbul je gaat wonen? En ga je daar ook werken of ga je of ben je getrouwd met een turk? Ik hoop van je te horen!
Veel liefs:dag:
hoi ebruli,
ik ben van plan om daar te wonen en werken. Ik ga van de zomer trouwen maar ik wil wel actief bezig blijven. Dus ik wil zeker werken!
Wat ga jij doen in istanbul?
Hoi hoi,
Leuk om van je te horen! Spannende tijd dus voor je! Heb je al een baan gevonden daar? Ik ga daar ook trouwen en ik wil uiteindelijk daar ook wel werken maar ik moet eerst de taal wat meer onder de knie krijgen om zo ook een leukere baan te vinden!
. Heb je al een datum dat je die kant op wilt gaan? Ik hoop van je te horen.
Groetjes:dag:
ik ga in ieder geval in het azie gedeelte wonen. Waar precies is ook een beetje afhankelijk van werk…
Hoi ebruli,
Jij hebt ook een spannende tijd zo te horen. De taal is inderdaad wel belangrijk, dan zul je ook makkelijker je draai vinden. Ik heb nog geen exacte datum in gedachte, zal wel ergens begin zomer worden. En jij? En weet je ook waar je ongeveer gaat wonen?
Hoi gullerdunyasi,
Sorry voor mijn late reactie. Ik ben nu al druk bezig om de taal te leren met een thuiscursus maar ik denk dat je het sneller oppakt ik het echt! We willen in kemerburgaz gaan wonen althans daar gaat onze voorkeur naar uit! Heb jij al een idee in welke gedeelte je je gaat vestigen? En heb je al een baan gevonden? Veel liefs ebruli:dag:
is wel moeilijk er zijn maar weinig bedrijven die met nederland wat te maken hebben.
hey hallo.
ık had ook al op een ander topıc wat gezet maar zal hıer ook nog ff wat krabbelen.
als het gaat om werk… dan krıjg je het heel moeılıjk!! ınshaAllah nıet maar ık denk het wel
ık vınd het een vervelend en verschrıkkelıjk woord maar wıj NL ers blıjven altıjd yabancı… mocht je dan ook nog moslım zıjn de taal nıet spreken een vrouw zıjn dan ga dr maar van uıt dat je weınıg kans hebt. Het kan uıteraard goed gaan… Allahu Alım.
Mıjn moeder had laatst van mn tante ook een maıl gekregen met een lınk en mn moeder vertelde mıj dat ık sowıeso geen kans maak de komende drıe jaar!!
oftewel eerst 3 jaar getrouwd zıjn en samen wonen en dan maak je pas kans… het kan zıjn dat mn moeder zıch vergıst… sorry dan…
ınshaAllah gaan jullıe wel trouwen… dus ınshaAllah moet een verblıjfsvergunnıng nıet echt een probleem zıjn… al schıjnen daar ook de menıngen over te zıjn maar dan gaat het meer om de formulıeren de andere papıeren en nıet te vergeten de wachttıjd!
Gaan jullıe trouwens trouwen met een Turk van hıer of uıt NL?
nıet dat het uıtmaakt maar ben nıeuwsgıerıg!
salaam aleıkum
lıefs
Hallo,
wat leuk dat je ook aan de aziatische kant gaat wonen…waar precies? of is dat nog niet duidelijk.
Ik woon in Pendik…
Hai,
We weten nog niet precies waar we gaan wonen, ergens in de buurt van Kartal ofzo… beetje afhankelijk waar/en of ik werk ga vinden.
Wat doe jij in zoal in Istanbul? Werk je? en sinds wanneer ben je daar?
Ben je al helemaal gewend aan TR?
Hoi hoi,
Voor mij was het helemaal niet moeilijk om werk te vinden Allaha sukur.
İk werk momenteel in een callcenter aan de europese kant.
Tot nu toe valt het wel mee ook al is het niet super gaaf.
Ben sinds 9 maanden in İstanbul en werk sinds 7 maanden.
İk hoop dat je werk kunt vinden. Veel succes laat van je horen
Groetjesss
Hallo allemaal,
Ik ben in juli 2009 getrouwd en werk sinds augustus 2009. Werk vinden was voor mij dus ook niet moeilijk. Ik woon in de europese kant en werk op hetzelfde bedrijf als Havali :). Ik hoop dat jullie ook zsm werk kunnen vinden. Als je werk hebt gevonden laat het ons weten! Veel plezier en succes in Istanbul…
Groetjes…
Oh leuk! zou persoonlijk eerder voor maltepe ofzo gaan…vind kartal zelf niets aan.
Dit is mijn tweede jaar in istanbul… heb hiervoor in yalova, ankara en diyarbakır gewoond…en hoop zo snel mogelijk ook weer weg te kunnen uit Istanbul. ![]()
Ik werk niet…ik heb twee kids thuis…en ben bedekt dus niet veel mogelijkheden ![]()
Jij reist heel wat af zo te horen
Ik moet zeggen dat ik de kant van pendik en alles eromheen niet zo goed ken dus we zijn ons nog aan het orienteren over waar we gaan wonen.
Waarom wil je weg uit istanbul? Valt het tegen?
Himm… je klinkt niet heel positief. Het valt wel mee ook al is het niet super gaaf zeg je… wat bedoel je daarmee?
Spijt dat je in istanbul zit?
Ben erg nieuwsgierig naar je ervaringen.
groetjes,
je helaas hehe. Mijn man is leraar en je hebt als leraar de plicht om 2 jaar in het oosten te werken. en om dat te voorkomen zijn we naar ankara verhuist zodat mijn man weer naar de uni kon…toen die tijd kon je er op die manier onder uit komen of iniedergeval uitstel krijgen…maar die wet was net veranderd nadat we verhuist waren dus moesten we toch verhuizen…om weg te kunnen uit diyarbakır naar istanbul verhuist en nu willen we weer terug naar waar we begonnen zijn ![]()
Istanbul kan best mooi of leuk zijn…maar ik heb er een hekel aan. het is hier ontiegelijk duur…en dat maakt het leven niet aangenaam…
wat betreft de aziatische kant…is pendik de meest betaalbare en mooie/leuke omgeving. Bostancı ed zijn leuk maar moet je wel een heel goed salaris hebben om daar ook leuk te wonen.
kartal is echt niets aan en maltepe heeft een leuk centrum en weleens door heen gereden…maar je zit toch het leuks in pendik maar alles is duur bij centrum en sahil…
kurtköy, pendik is leuk…nieuwbouw allemaal en wordt straks echt leuk… is wel wat ver weg van de sahil en centrum maar wel goed te doen.
zit je bij een nederlands callcentrum havalı? mijn vriendin heeft er gewerkt en het is echt hondenwerk zegt ze…niemand heeft het daar naar zijn zin echt…
Ik hoor inderdaad van iedereen dat het duur is. Ik ken istanbul alleen van de vakanties. Dat is natuurlijk anders dan dat je daar daadwerkelijk woont. Ik vond het prachrig en bruisend maar ja als je daar leeft is het toch anders denk ik. Werk je ook? Of moeten jullie van 1 salaris rondkomen?
Ben je wel aan de mentaliteit en cultuur gewend?
Wat vind je trouwens van de wijken tuzla/(allt)kaynarca. Ben je daar ook bekend mee?
Daar bedoel ik mee dat ik er nog aan moet wennen.
Het is voor mij heel moeilijk om hier te leven.
İn Nederland heb je het veel ruimer.
Maar ik ben echt gek op İstanbul. Vandaar dat ik ook ben geemigreerd.
İk mis mijn familie heel erg verder is alles wel ok.