Emigreren naar Istanbul in 2010

Ja İk zit bij een nederlands callcenter. Jammer genoeg… İk zou liefst ergens werken wat geen call center werk is. Maar dat is moeilijk te vinden. İk heb een MBo niveau 4 afgerond (bank en verzekeringen) maar ik kan in die sector moeilijk werk vinden… :frowning:

hehe had ik boven al gezegd.ik werk niet want ik heb twee kinderen…en ik ben bedekt…en daarbij ben ik nog geen vatandaş dus heb je een werkvergunning nodig…

ja ik ben inmiddels wel gewend.

tuzla en kaynarca daar wil je echt niet wonen…nu ken ik tuzla zelf niet goed…maar dat is van horen zeggen…maar kaynarca is echt een çingene wijk…vreselijk…voor geen geld zou ik er willen wonen…het is er grauw en vies en nouja bah bah :slight_smile:

havalı ik ben een aantal keer benaderd om Nederlandse les te geven voor mensen die naar nederland willen (de inburgeringscursus dus) misschien is dat wat voor je??

Waar kan ik dan terecht?
Heb je tel nummer of adres voor mij?

Vergeet mij niet he :slight_smile: Je gaat me hier op dit bedrijf toch niet alleen laten :stuck_out_tongue:

Tuurlijk zonder jou ga ik nergens heen :vak01:

Ok dan cheer:thumbsup::thumbsup:

gewoon even googlen op hollandaca kurs of dil kursları ofzoiets…dan kom je er vanzelf…en dan gewoon even bellen!

Oja sorry… klopt had je inderdaad al geschreven. Sorry, word ook een dagje ouder heb ik overheen gelezen :slight_smile:
Ik weet niet waar je vandaag komt (nederland of belgie) maar heb je spijt dat je terug geemigreerd ben?

hehe maakt niet uit hoor :slight_smile:

Ik kom uit nederland…en ben ook nederlandse hehe…dus ben niet terug geemigreerd maar gewoon geemigreerd :slight_smile:
Nee heb absoluut geen spijt…ik zou nooit meer terug willen naar nederland.

Ok, wat leuk dat je helemaal geaard ben. beheers je inmiddels ook de taal?
Ik vind het als turksezijnde al best spannend om te emigreren (ben geboren en getogen in NL, dus voelt ook echt als emigratie)
Ik hoop dat ik kan aarden en snel werk vind.

Hoi, Weet iemand iets over 45+ regeling regeling voor buitenlandse mensen die terug willen naar eigen land met behoud van uitkering.Ik heb via via gehoord dat 45+ regeling verhoogd wordt naar 55+ en 2 en 3 genaratie niet gebruik kunnen maken.Waar kun je in turkije als inboud call centers werken en kunt u mij vertellen over etb en hcn bedrijven. Ik heb verschilende site’s slechte werk ervaringingen van ex medewerkster gelezen. Is het echt zo alles wat ze beloven dat ze niet nakomen. Zoals salaris dat ze niet op tijd betalen, ssk arbeidsvoorwaarde etc. Ik zoek werk in turkije in Istanbul mijn man woont in istanbul en ik kan hem niet hier heen halen. Daarom verhuis ik zelf naar istanbul. Maar alleen zijn salaris is niet voldoende om een gezin te onderhoudenen plus nog andere verplichtingen heb ik zoals schulden(belasting) in nederland om af te betaling. Alleen met een salaris is dit niet te redden. Voordat ik ga emigreren wil ik werk zoeken. Ik heb nooit gewerkt als callcenters lijkt mij wel leuk maar. Als het niet lukt wat dan. Welke beroep kan ik nog uit oefenen die als vreemde taal nederlands wordt gevraagd. Mijn engels is niet goed. Ik heb in Nederland Leao en veel computer cursussen en KMBO afgemaakt administatie A en heel veel ervaringen, Weet u misschien waar ik ik beste kunt werken. Is callcenters iest voor mij of moet ik iets anders zoeken. En Ik heb in 3 jaar tijd heb ik 4 a 5 keer in istanbul ± 5 a 6 maaanden gewoond maar omdat als ik in turkije woont ging onmogelijk om mijn schulden te kunnen afbetaling daarom ben ik april 2009 terug gegaan naar nederland.
Met vriendelijke groeten,

Hulya

hoi,

Ik heb een vraag kan iemand me mischien helpen als je niet werkt en heb kind van 3 jaar en hoe kan je vriend of te wel vader van je kind hier in nederland te kunnen halen. Kan iemand mij antwoord kunnen geven

Met vriendelijke groeten,

Hulya

ja ik spreek turks :slight_smile: dat sprak ik al redelijk toen ik hier kwam hehe…mijn man spreekt ook geen andere taal dus dan moet je wel he hihi.

InsaAllah zul je hier je thuis vinden.

degene die mij vroeg over kaynarca…kaynarca zelf is dus zoals ik zei…maar alt kaynarca schijnt weer iets heel anders te zijn…daar staan allemaal villa’s enzo en is wel een goede buurt. Dus bij deze.
Dat wist ik zelf dus niet nog nooit geweest namelijk. dacht dat het beide hetzelfde was…

hoi gulay,

bedankt voor je bericht. ik hoor inderdaad ook hele andere verhalen over kaynarca en altkaynarca, schijnt heel anders te zijn.
Ik ben benieuwd waar we terecht komen. We zijn goed aan het rondkijken, voor een praktische ligging is belangrijk. Ik had ook gekeken naar kurtkoy, pendik zoals je eerder aangaf. Ziet er erg goed uit en betaalbare huizen alleen het ligt niet heel centraal of makkelijk bereikbaar vanaf E5…
Maar ja,gaat goed komen ins.

Pendik ligt aan de e5 hoor.
kurtköy is inderdaad ietsjes afgelegen…maar dat is over een jaar of 2 echt een hele leuke plaats…ze zijn volop aan het bouwen en er zijn allerlei winkel centra’s…speeltuintjes parkjes groen etc.

maar je hebt ook boven op de berg zeg maar in pendik bijv. aydoş evler…dat is ook een leuke site…
het lijkst om te wonen zijn eigenlijk de site’s zeker als je kinderen hebt.

Pendik ligt inderdaad aan de E5, maar kurtkoy iets meer afgelegen. Ziet er inderdaad wel erg mooi uit. Ik geloof inderdaad dat dat binnen enkele jaren helemaal een volwaardige wijk zal zijn. Voor ons ligt het helaas niet praktisch genoeg. We kijken ook in maltepe maar dat is weer een stuk duurder.
mooi, centraal en goedkoop wonen is best lastig in istanbul dat heb ik al wel gemerkt:-)

ja vrijwel onmogelijk…daarom willen we hier ook weg hehe…
het is zo duur hier joh…niet te geloven.

maar ja, istanbul is wel prachtig. Dat compenseert weer toch een beetje:)
ik probeer alleen maar aan de positieve dingen te denken :slight_smile: