hehe ik vind er echt niks prachtigs aan ![]()
ja er zijn mooie plekken…mooie moskeeen…maar het geen prachtige plek in het algemeen ofzo…en aan de aziatische kant zijn ook niet eens echt bezienswaardigheden ofzo…en de europese kant is zo vreselijk druk bah.
Himm… daar vrolijk ik echt van op:) bedankt dat je alle leuke kanten van istanbul belicht
haha… grapje hoor. Ik ben al meerdere keren in istanbul geweest en het heeft altijd een levendige, bruisende indruk achtergelaten. Maar ja, ik heb er nog nooit gewoond dus ik kan er natuurlijk niet helemaal beoordelen. Ik kom er over 3 maanden achter:)
Alles went zullen we maar zeggen?
Haha sorry ik ben gewoon eerlijk. Maar iedereen beleefd het anders.
ık vind steden als amsterdam of rotterdam den haag etc. ook niets aan. Ik houd er gewoon niet van.
Ik weet niet welke plekken je bent geweest maar wellicht plekken als taksim ed dat zijn de rijke plekken waar je als normale burger toch nooit kunt wonen ivm de prijzen.
Gulay…
Taksim rijke plekken?
De Hoofdstraat bedoel je dan,in de achteraf-straten heerst armoede hoor.
Ik bedoel natuurlijk de hoofdstraat of dergelijke aantrekkelijke bruisende plekken ![]()
dat er overigens armoe heerst…betekent niet dat je daar goedkope woningen zult vinden…
fatih is ook een zeer populaire wijk in istanbul…de bekende moslim wijk…
het is een en al krot…maar je betaald een vermogen voor zo’n krotje!
hallo allemaal,
Ik wil graag in de zomer van 2011 verhuizen naar istanbul… Nu is het zo dat ik een rechten studie volg. Ik zou mijn studie opzich in NL afkunnen ronden maar dan heb ik er in TR nog niks aan.
Mijn vraag is hoe het daar met de universiteit gaat… hoe kun je punten behalen om bij de universiteit te beginnen? en hoe lang duurt een rechten studie daar?
Mijn turks is neit bepaald goed ik moet nog aan een cursus beginnen, vandaar ook dat ik niet op mijn vakantie in turkije, een aantal weken geleden deze vragen kon stellen…
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Ik kom niet vaak op deze site, dus als iemand info heeft, mail dan aub naar: Polat.N.E@hotmail.com
Bedankt!
Gr,
Nergiz
hey hey,
we zijn van plan om in buyuk cekmece beylukduzu.
Woon jij zelf ook in istanbul en waar?
Groetjes Jasmin
Hallo meiden,
Ook ik ga met mijn man en twee kinderen verhuizen naar istanbul in het plaatsje byuk cekmece beylukduzu.
Het is een hele ervaring voor mij en de kinderen.
Mijn man is namelijk turks dus beheerst de taal maar onze kinderen en ik niet, zou het echt geweldig vinden als ik in contact zou kunnen komen met 1 van jullie die toevallig ook in dezelfde buurt wonen.
Mijn vraag is tevens of jullie ook kinderen hebben en hoe jullie dat geregeld hebben met school of prive leraar nederlands.
tot hoors,
Groetjes Jasmin
hey jasmin. Ik ken een belgisch meisje die daar woont. ik zal haar op de hoogte brengen van deze topic.
Ik woon inderdaad in buyucekmece beylikduzu er wonen daar nog een paar nederlandse dames nuja eentje woont er al en een andere zal binnenkort hierheen verhuizen.
Qua scholen kan gulay je mss een beetje uitleg geven.
Voor de rest vraag maar raak zou ik zeggen
Hoi Gulay,
Heel lief van je dat je me bericht over dat Belgische meisje…
Nou schreef zij mij als het goed is dat jij mij misschien verder zou kunnen helpen betreft de scholen.
Misschien is het voor jou mogelijk om mij anders toe te voegen op msn yeanaree25@live.nl dat communiceert wat makkelijk want eerlijk gezegd is dit de eerste keer dat ik op zo’n forem zit en ik begrijp er sus niet echt veel van hoe het allemaal werkt.
Liefs Jasmin
Het Amira,
Wij vertrekken de eerste week van juli zonder de kinderen, misschien zou het voor jou mogelijk kunnen zijn om wat af te spreken tenminste als jij daar ook de behoefte en de tijd voor hebt.
Ik in ieder geval zou het hartstikke te gek van je vinden dan zou je mij misschien iets over jou ervaring kunnen vertellen.
Want het is en blijft best eng hoor hi hi…
Zou je me anders ook willen toevoegen op msn yeanaree25@live.nl dat praat wat gemakkelijker…
Liefs Jasmin.
Het scholen systeem is hier heel anders. Daar zul je echt aan moeten wennen denk.
hoe oud zijn je kids?
Er is een nederlandse school in istanbul…maar volgens mij absoluut niet in de buurt van beylikduzu…Dus dat zou lastig worden.
Ik woon in kocaeli en hier zijn ook geen nederalndse scholen dus mijn kids zullen ook geen NL les krijgen. Weet niet hoe ik dat moet gaan oplossen…hoe ik het zelf moet gaan leren enzo. maar ze zijn nog jong.
prive les zou je kunnen doen…maar denk niet dat diegene je kids meer kan leren dan jij doet. Gewoon nederlands blijven praten thuis. En wat lees/schrijf/ grammatica lessen doen denk.
Hey Gulay,
Mijn dochter is 8 jaar en mijn zoontje is 6 maanden dus hij heeft nog geen onderwijs nodig.
Ik heb hier en daar al gebeld en geïnformeerd, en heb een Nederlandse vereniging gevonden ongeveer een uur van ons vandaan, de school is op zaterdag van 9 uur tot 12 uur en dat is alleen om de nederlandse taal bij te houden.
Daar zitten ook nederlandse kinderen op school die bij ons in de buurt wonen.
Dus dat zou fijn zijn.
We hebben ook al een privé leraar Turks gevonden die mijn dochter en ik de Turkse taal gaat leren. En door de weeks gaat mijn dochter naar een Turkse school bij ons om de hoek, dus dat alles hebben we al zover geregeld.
Ik wens jou hee veel succes met het vinden van de juiste school. Trouwens hoe oud zijn jou kindjes?
Groetjes Jasmin
Mijn kinderen zijn (bijna) 6, 3.5 en 16 maanden. ![]()
Mijn oudste is 2 jaar naar de anaokul gegaan (kleuterschool) en gaat dit jaar naar de eerste klas. Hier zijn geen nederalndse scholen dus het is wel 99% zeker dat ze geen nederlands onderwijs zullen krijgen. Maar goed dat maakt verder ook niet uit. Ze spreken wel gewoon nederlands dus. Ze zijn hier geboren en ze leren het gewoon van mij.
Maar wat fijn dat je een nederlands schooltje hebt gevonden zeg!
wanneer gaan jullie verhuizen?
We zijn van plan om de laatste week van juli te vertrekken.
Er zijn helaas een aantal zaken die niet sneller geregeld kunnen worden zoals bv de transport voor onze inboedel.
We zijn nou echt druk met alles hier te regelen.
Pff hoop snel dat het achter de rug is…
Jasemin ik had je gemailed maar geen antwoord gekregen. Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust. Over welke nederlandse vereniging heb je het als het die aan taksim (is de enige die ik hier ken die ook nog eens lessen geven) dan is dat echt geen uurtje rijden hoor reken eerder op 2u en als je het openbaar vervoer neemt nog meer.