Nederlandse vrouwen in Istanbul

Dag dames,

Ik ben van plan om in oktober een paar maandjes in Istanbul, Sultan Ahmet, Fatihwijk te verblijven. De bedoeling is echt om mijn batterijen weer op te laden :slight_smile: Ik ga er niet naartoe met de bedoeling om te werken. Ik ben van plan om Istanbul als stad te verkennen in al zijn mogelijke facetten.
Natuurlijk zou ik het ook wel eens leuk vinden om met nederlandstalige dames eens af te spreken om iets leuks te doen/te ontspannen.
Een filmpje meepikken, gaan eten, winkelen, Istanbul verkennen.

Ik heb nog een 9-tal maanden, ik ben supernerveus omdat ik toch een tijdje zal wegzijn, maar aangezien ik al een x-aantal keer naar Istanbul ben gegaan, ben ik toch ook wel een beetje gerustgesteld.

Groetjes
Rukiye

salaam aleıkum dames

ık moest ff wat weten en kwam toevallıg hıer weer es terecht.
het ıs al bıjna een jaar geleden dat ık hıer mıjn eerst berıchtje heb geplaatst. Ik ben dan ook nıemand mınder dan I.L alleen ın een turks jasje. ık wılde graag mn I.L account houden maar ze sturen me mn vergeten ww nıet op…

Allereerst: wat grappıg dat er zoveel mensen hebben gereageerd. ık had het nıet verwacht… uıteraard ben ık hıer dan ook al bıjna een jaar nıet geweest maar toch.

Alhamdoe lıllah hıer gaat het goed. InshaAllah ın junı woon ık hıer dan al weer een jaar en alhamdoe lıllah bevalt het me nog goed.
In het begın was het echt bıkkelen maar ık denk dat dat voor ıedereen wel geld. de meeste zullen nıet veel meer weten dan het basıs turks werken ıs nıet echt een optıe en nıemand dıe je kent. de eerste weken heb ık me dus ook prıma vermaakt en heb ık alles opgezocht wat ık nodıg had… een supermarkt een eczane en later ook een kasap.
na 1.5 maand ben ık ıngestort van ellende en heb ık het vlıegtuıg terug gepakt… nıet voor altıjd maar ık moest gewoon terug. Dat opgesloten ın een huıs zıtten ıs nıets voor mıj… en nog steeds ben ık er nıet al te blıj mee.
natuurlıjk heb ık rondgewandeld en natuurlıjk moskeeen bezocht… maar voordat ık gıng emıgreren was ık hıer al 5x geweest en de blauwe moskee ıs mooı maar om elke dag de bınnenkant te gaan bekıjken ho maar. Ik heb ın het begın dus ook stapels boeken veslonden en dat doe ık… als ık weer op vısıte ben geweest ın NL nog steeds. me loves jıll mansel :smiley:
na een paar maanden was het hoogseızen over en zıjn mıjn man en ık van het centrum naar vlakbıj Atatürk aırport verhuısd.
ın het begın was het echt vet lekker. een andere omgevıng mınder drukte mınder mensen en een mega bazaar. helaas dus ook de schoonfamılıe om de hoek…
Mıjn man moet nu 90 mınuten heen en weer reızen n ık heb het hıer ook wel gehad dus mıjn man en ık gaan ınshaAllah komende maandag kıjken naar een app… ın jawel het centrum. Ik kan dan weer wat vaker mn man zıen… we zıen elkaar nu 3.5 uur per dag… en kan ık weer rond gaan wandelen. momenteel kan ık alleen lınks of rechts en dus ook alleen maar rechtdoor :S

met de taal ben ık nog nıet heel veel verder. het wıl gewoon nıet:
a. ık heb geen zın
b. er ıs geen motıvatıe
c. er ıs geen dıcıplıne
d. ık red me prıma!

mıjn man en ık spreken engels en ık kan netjes boodschappen doen… vragen hoe het met ıemand gaat etc… ık kan me redden ın kasap de eczane en ach de schoonfamılıe zıe ık strax ınshaAllah toch bıjna nıet meer. Zıjn ouders wonen ın het zuıd oosten van Turkıje en dıe zıen we dus ook maar 1x pr jaar… en mıts ık geen koerdısch praat maakt het ook nıet uıt of ık wel of geen turks kan…
daarnaast kan ık wel redelıjk wat verstaan of denk ık soms gewoon dat ık dan kan :stuck_out_tongue: alleen het terug spreken gaat moeılıjk.

ık mıs het nog steeds om nıet te werken of ıets om handen te hebben. Helaas zıt het dıeren asıel te ver weg anders had ık me daar aangemeld als vrıjwıllıgster… me loves katten :smiley:

zoals jullıe lezen gaat het alhamdoe lıllah dus goed.
ık ben ook erg benıeuwd wat jullıe bezıg houd en hoe jullıe het heben ervaren de eerste maanden en hoe jullıe het nu ervaren…

laat wat van je horen!

salaam aleıkum
lıefs

Hi Natascha,

Woon je inmiddels al in Levent? Sorry voor mijn late reactie maar ik was vanochtend mijn oude mail aan het verwijderen en toen zag ik dat je me destijds nog een bericht had gestuurd. Verder doe ik niets met wereldwijzer dus vandaar dat ik je bericht ben tegen gekomen.
Ik kom regelmatig in Kanyon dus een bak koffie drinken is prima. Ben je nog opzoek naar vrijwilligerswerk? Ik kan je wel in contact brengen met een organisatie die regelmatig mensen zoeken. Wat deed je in Nederland voor een werk? Ben ik ben zelf een Multi Level Marketing bedrijf aan het opstarten in Turkije. Het bedrijf bestaat al in Nederland (WIN) en met een aantal mensen gaan we het nu starten in Turkije. Dit is mijn website MyWinWebpage.com is for sale | HugeDomains

Groetjes Barbara

Hi Lelay,

Ik las je bericht en dacht “misschien kan ik je wel aan een baan helpen” in Istanbul.
Wat is je achtergrond en opleiding? Ik zoek voor een Nederlands bedrijf in Istanbul nog mensen die Nederlands spreken minimaal MBO en werkervaring hebben.
Mocht je belangstelling hebben dan laat maar weten.

Groeten Barbara

Hi Barbara,

Leuk wat van je te horen. Ik woon inmiddels in Kanyon/Levent en het bevalt prima.
Qua werk ben ik mij nog aan het orienteren. Ik heb je website bekeken, interessant. Een aantal produkten ken ik wel.
In Ned. was ik vestigingsmanager in de uitzendbranche op het gebied gezondheidszorg.
Ik heb de opleiding Sociaal pedagogische hulpverlening gedaan.
Lijkt me leuk om een keer een bakkie te doen. Zat ga ik 2 wkn naar Thailand ik ben 27 maart weer terug.

groetjes Natascha

Hoi Meiden,

İk woon sinds 9 maanden in İstanbul (europese kant).
İk ben hiernaar toe geemigreerd vanuit Amsterdam.
İk ben een turkse nederlander :slight_smile:
Ben dus terug gegaan naar mijn geboorteland.
Nou je zou denken het zijn mijn land genoten het is mijn land ik zou er snel aan wennen. Maar mooi niet hoor. De Nederlandse turken zijn echt heel anders dan de Turkse turken.
İk vind het land prachtig en werk al intussen.
Als ik niet zo werken zou ik het niet langer uithouden.
Maar toch ben ik verliefd op istanbul.
Als er meiden zijn die in contact willen komen.
Mogen jullie altijd reageren.

Groetjes

Hallo allemaal,

Ik zie dat de eerste reactie al bijna 1 jaar terug is geplaatst. Wat leuk om te zien dat er zo veel Nederlanders moslima zijn geworden! En wat leuk dat jullie in Istanbul zijn gaan wonen!
Ik ben in juli getrouwd en woon sindsdien in Istanbul (europese kant). Ik ben ook zoals Havali dat zegt een Turkse Nederlander :). Ik en Havali werken samen in 1 bedrijf, ik heb haar dus hier in Istanbul gekent.
Het is super hier in Istanbul, je moet alleen wel mensen om je heen hebben (al is het er maar 1, ik heb gelukkig mijn man) die je helpt met het regelen van het 1 en ander. In Turkije leven is namelijk heel anders dan leven in Nederland, vooral als je gewent bent om in Nederland alles zelfstandig te doen en heen en weer te gaan reizen met je eigen auto.
Istanbul is nogal druk kwa verkeer, als je met het openbaar vervoer rijst dan zal je hier zo nu en dan wel gek van worden. Maar als het eenmaal 's avonds is en je hebt tijd om lekker heen en weer te gaan dan begint het leven! Vooral als het zomer is!! Je hebt zoooooo veeeellll te doen hier!!
Nou dames ik zeg er wel bij dat werken nogal belangrijk is, zo heb je nog een sociaal leven en heb je in elk geval nog inkomen. Stel je voor dat je steeds geld zal moeten krijgen van je man :S, ik denk dat je dat niet lang zal volhouden. Dus waar je ook maar woont laat zien dat je op je eigen benen kan staan ;), vooral om zelf een goed gevoel hierbij te hebben.
Als jullie vragen en/of opmerkingen hebben dan kunnen jullie altijd reageren…

Veel succes en plezier!!

Groetjes…

Hoi Barbara,

Wat voor werk is het? Is het callcenter werk? Graag wat meer informatie hierover.

Groetjes, Zeynep

Hallo, steeds vaker en langer ben ik als nederlandse vrouw in istanbul, ik wil graag vrijblijvend contact met nederlandse dames die ook in istanbul verblijven (ortakoy) dank je !

Hoi Carolina,

Het is alweer een hele tijd geleden dat je, je laatste mail hebt verstuurd, maar ik waag erop :)…
In je eerdere mail heb je aangegeven dat je man in een Turks/Nederlands bedrijf werkt?
Zou ik mogen weten welk bedrijf dat is?

Hoop van je te horen!

Groetjes

Hi,
Hij werkt voor Akzo nobel in Istanbul.
Hoezo wil je dat weten?
groetjes

Hoi Carolina,

Ik wil namelijk ook in Turkije werken/wonen, een baan is dan een must.
Een nederlandsbedrijf heeft wel mijn voorkeur, maar helaas heb ik geen verstand van auto’s :)…

Bedankt voor je reactie!

Groetjes

Hallo allen,
Het is leuk als je dan toch in Turkye woont om je te ontfermen over de zwerfhonden en katten. In Turkye zijn stichtingen actief!!!Ik ben afgelopen zomer in Bitez op vakantie geweest en kwam daar een uitgeputte vermagerde hond tegen die ik 2 weken lang water en voedsel bracht. Aangezien deze hond dagelijks op dezelfde plek lag heb ik bij thuiskomst gecooceld naar mensen die zich bezig hielden met straathonden in Turkye en een oproep geplaats. Nooit verwacht hierop een reactie te krijgen zijn Engelsen dames aldaar de hond gaan zoeken en gevonden. Na een foto wisseling en drie maanden de Rabis af gewacht te hebben en een goede verzorging te hebben gehad van een Engelse dame komt zij a.s. vrijdag met Nederlanders mee naar nederland. Het is niet te geloven maar waar dat er zulke lieve mensen bestaan. Mijn ongeduld is de afgelopen periode op prijs gesteld en het vertrouwen in de medemens versterkt. Helaas kon ik door mijn werk zelf niet teruggaan, gelukkig had ik foto s en geld voor de financien, dierenarts, verblijf etc. Na een lange wacht krijg ik a.s. vrijdag eindelijk mijn hond uit Turkye waar ik vanaf dag 1 verliefd op ben.
Word vervolgd!!!

super leuk en goed ! maar het heeft niet echt wat met dit topic onderwerp te maken…

Hallo,
Iid, heeft niks te maken met dit onderwerp. Ik wou aandacht hiervoor en als je daar dan woont is het leuk om aandacht te besteden aan die arme stakkers op straat.
Hatelijke groet, Angeline

Hı,
ık wılde je vragen of je nog steeds in istanul woont en hoe het gaat? aangezien je berıcht ıs van 2010 xxxxx femke

Zijn er nog meer vrouwen die zich net als ik doodvervelen in istanbul vanwege contactgebrek???xxxx

Hey leyla woon hier sinds twee maanden en het is erg wennen voor mij. Verveel me. Ben dagelijks alleen thuis, wil graag erop uit! xxxxx

Hoi Carolina,

Alweer een tijdje geleden dat je hebt gepost, maar wat toevallig! In september 2011, ga ik op stage naar Istanbul met mijn man. We doen allebei dezelfde opleiding, ik wil stage gaan lopen op een school, en hij gaat stage lopen bij Akzo nobel in Istanbul… Is dat toevallig die in Gebze?

Groetjes Dilek uit (nu nog) Nederland…

Hallo allemaal,ik woon sinds 5 weken in istanbul laatste 2 jaar hebben mijn man en ik in dubai gewoond voor zijn werk hij is namelijk privekapitein…ik ben nog best jong namelijk 23
Jaar,ik hunker naar nederlandse contacten…ik woon in istinye…ik wil ook erop uit trekken en leuke gezellige meide dingen doen,ik ben zelf gewoon puur hollands en ook niet bekeerd.
Ik kom al 7 jaar in istanbul…dus kan me wel goed verplaatsen…alleen ja verveel me een beetje :slight_smile: dus iemand plss contact me :)…mijn persoonlijke email is dcamphens@hotmail.com

Groetjeesss denise