Nederlanders gezocht die in Marokko (Casablanca) wonen

Hey, bedankt voor jullie reacties en de felicitaties!

Ann-Margo, Rabat is niet duur hoor … echt niet. Tanger ben ik nooit geweest, maar is denk ik iets meer toeristisch … als ik er ga wonen moeten we anders eens afspreken, op vakantie bij elkaar in Marokko :-))
Ben jij getrouwd?

Ik heb deze morgen contact gehad met een nederlandstalig callcenter dat in Rabat start en het ziet er wel positief uit! :slight_smile:

Ik hou jullie alvast op de hoogte!
Nesh, werk jij daar ook?

Hallo mensen,

Ik ben 31 jaar en ik woon al ruim 15 jaar in NL,mijn enige droom is dat ik een keer terug keer naar Marokko om daar te wonen.
In Marokko wonen is ook in Marokko werken TOCH?

WIE KAN MIJN VOLGENDE VRAAG BEANTWOORDEN?

• Is er een mogelijkheid om daar te werken en je kinderen hier op school te laten gaan? (dus ik daar en me vrouw en kinderen hier tot dat ik daar wat vastigheid vind)

• Ik heb daar een huisje (omg Casablanca) met werkruimte, Wat adviseren jullie mij om daar mee op te beginnen als eigen bedrijfje?

Alvast bedankt.

Gr.
MO

hallo allemaal,

wij willen Insha Allah ook in marokko gaan wonen,het liefst in Marrakech,ik ben op zoek naar mensen die dat ook willen,de bedoeling is om een stuk grond te kopen en dan zelf wat te bouwen,als je met meerdere mensen koopt zal het veel makkelijker en snellen gaan.

P.S,de reden dat wij willen emigreren naar marokko heeft vooral met te maken met het feit dat wij ons daar als moslims meer thuis voelen als hier.

salaam

Salaam alaikom,

mijn man en ik willen graag in tanger werken en wonen, mijn schoonvader heeft een huis in tanger dus daar kunnen we wonen. Mijn man is data business analist en ik ben hier werkconsulent, maar ik wil graag in tanger les geven, ned of engels of beide. Heeft iemand adressen van scholen in tanger. Ook wil ik weten of iemand bedrijven kent via fam of vrienden waar mn man kan solliciteren of wilt iemand samen met ons een bedrijfje beginnen. Ik hoor graag van jullie.
salaam

in casablanca is oa ook een ned, callcentr je kan altijd contact op nemen met topshore…
en goede scholen zijn hier ook zeker te vinden

inMarokko zalje je als moslim natuurlijk beter voelen…
ik woon hier nu zo n twee jaar en het is echt een aanrader!

Hallo allemaal,

Wat een heerlijk forum is dit, leuk om herkenbare dromen en interesses te lezen…

Zelf ben ik al vanaf jongs af aan gek op dit land en ik ga er in september ook (eindelijk) op vakantie met een vriendin die daar familie heeft. (Leer ook al tijdje wat marokkaans)

Nou ben ik zelf startend (interieur-)styliste, en het lijkt mij geweldig om freelance werk in Marokko te doen. Het inrichten van Riads e.d.
Zelf heb ik een diploma zelfstandig ondernemer, kunstacademie lifestylie& Interior gedaan en werk momenteel in de branche.

Mijn vraag is:
Hebben jullie misschien informatie/ tips voor mij, zijn er mensen in Marrakech of omgeving die dit werk ook doen?
Eigenlijk zou ik ook heel erg graag een paar maanden willen werken in Marokko, misschien een styliste/architecte assisteren.

Alvast héél erg bedankt voor de informatie en de moeite! Shokran bza3f…

Groetjes, Salam, Catharina :dag:

Als je Nederlanders in Marokko zoekt om contact mee te hebben, kijk dan eens in de groep “Nederlanders in Marokko

Salem elikom iedereen,

Wat super zo een forum! Het verbaast me dat er zoveel Nederlanders in Marokko zijn gaan wonen en dat er ook nog heleboel daar willen gaan wonen. Zoals ieder op deze forum ben ik ook van plan om naar Marokko te gaan, ik ben 22 jaar en Ik ben van marokkaans afkomst maar ben in Nederland geboren. Elke jaar ga ik samen met mijn moeder naar marokko, wij wonen in Guilmim. Niet echt een bekende stadje maar het is wel fijn daar. Ik heb daar het meeste familie wonen. Ook ga ik elke jaar naar Agadir ( waar ik ook familie heb wonen ), Marrakech en naar Casablanca ( Daar heb ik kennissen wonen ) Dat zijn ook mijn favoriete steden, natuurlijk wil ik meer van marokko zien want tbark allah is marokko een prachtige land … Ik wil heel graag inschaallah over 2 a 3 jaar in marokko gaan wonen. Ik studeer aan het Hogeschool Rotterdam en volg het opleiding Maatschappelijk werk en Dienstverlening. Mijn droom is ook altijd geweest om ooit in Marokko te gaan wonen en werken, ik wil vooral iets betekenen voor het maatschappij en daar iets doen als een Maatschappelijkwerkster. Voornamelijk bezig zijn met kinderen en vrouwen en iets voor hen betekenen inschaallah.

Het liefst wil ik in Casablanca werken en wonen, mijn moeder wilt natuurlijk het liefst in Guilmim want daar is ze opgegroeid en alles.

Denken jullie dat ik in casablanca als vrouw alleen kan wonen? Of is het mogelijk om bij iemand te huren?

Ik ben vanaf nu al aan het voorbereiden, zodat als ik mijn diploma behaald heb meteen weg kan gaan. Als iemand tips, informatie of advies heeft, laat het me al te graag weten aub.

Ik heb zoveel mogelijk informatie opgezocht via het net, maar kan haast geen stichting of organisatie vinden die zich bezig houdt met humanitaire projecten of iets. Kan iemand mij misschien informatie geven of doorverwijzen?

Stuur mij een pb

Ma3a salama

hallo faiza,

En ben je nog steeds enthousiast? Ik ben gewoon benieuwd omdat wij ook met plannen rondlopen. Hoor het graag van je?
gr Namira

lieve Faiza!

ja vertel eens ben je nog steeds zo enthouiast!
Wij kijken wel uit naar je terug komst hoor!!!:wereld:

ma salama Aisha

Hahahahahahaha ja hoor nog steeds enthousiast,MAAAAAAAAAAAAAAAR ik moet wel zeggen dat het in werkelijkheid pittiger is dan ik ik had gedacht. Het financiële plaatje is daar de reden van,als je in Marokko wilt leven zul je toch voor een buffer moeten zorgen voor het geval dat er onverwachts geen inkomen is. In mijn geval is het bedrijf waar ik voor wilde werken failliet gegaan, terwijl de kinderen er al op school zaten en ik mijn hele hebben en houden had geregeld. Ik ben dus weer tijdelijk (5 weken) in Nederland, en ga er binnenkort weer naartoe, en als het goed is heb ik er een baan…
Zoniet dan zit er voor mij niks anders op dan mijn plannen te wijzigen. Mijn kinderen komen in ieder geval niet meer terug naar nederland ze hebben het goed daar en pikken het heel snel op.
Inshallah komt het toch nog goed, want zonder inkomen is het echt pittig in Marokko voor ons europeanen van marokkaanse afkomst.

jaaa dat vindt ik ook wel erg tegenvallen.
het leven is niet makkelijk hier dan.
maar het is wel de moeite om er alles aan te doen om hier te zijnen te blijven!
mijn kinderen zijn hier nu ook zo gewend en ja ik hou niet zo van het woord maar ze zijn wel echt ingeburgerd!

maar insAllah dat je nu een blijvertje bent Faiza :slight_smile:

liefs Aisha

hi aurore ik zie nu pas dit berichtje van jou? ik krijg niet altid alles door als er iets is geplaats op het forum helaas.
aurore zit jij ondertussen in marokko? ( Rabat)

en hoe bevalt het jou?

gr Anne-Margo

lieve lieve mensen…ik ga binnenkort emigreren en ben zo bang voor zo n grote stap. ik ga bij mn man wonen en heb verder niemand in casa behalve zijn familie.

ik ben nu op zoek naar werk, en sociale contacten. het liefst mensen die Ned. spreken.
wie o wie wil contact met mij om hierover te kunnen praten.

stuur mij dan een pb

dag allemaal,

ik ga op korte termijn wonen in casablanca. mijn man zit er nog en ik wil eerst werk regelen en het een en ander hier opzeggen en dan nog voor de zomer daar gaan wonen.

dit is voor mij een hele grote stap en wil daarom graag in contact komen met mensen die in casa wonen en ook nederlands spreken.

wil jij met mij je ervaring delen en wellicht contact houden zodat we in casa ook af en toe kunnen afspreken, stuur mij dan een pb

hallo fessia, ben nadia en woon sinds juli2007 in casablanca. zou heel graag met je in contact komen want eerlijk gezegd mis ik dat wil nederlandse vriendinnen waar je eens lekker mee kunt babbelen. Stuur mij een pb

hoi fessia en heb je besloten tog te gaan wonen in marokko
gr smahan

**Salam Iedereen,

Ik ben van plan om dit jaar nog naar Casablanca te verhuizen om daar samen met mijn man en ons kindje te gaan wonen.
Zou graag van mensen die in Casa wonen willen weten hoeveel zij ongeveer per maand kwijt zijn aan boodschappen en elektriciteit en water, nu de prijzen ook daar omhoog zijn gegaan. Het liefst zou ik van iemand willen horen die dezelfde gezin´s samenstelling heeft als ik, dus een huishouden van 2 volwassenen en 1 baby.

Hoeveel heb je zeker nodig per maand( in Dirham´s) om rond te komen?

Ook zou ik graag in contact willen komen met Nederlanders die in Casa en omgeving wonen.
Lijkt mij leuk om alvast met mensen die daar wonen in contact mee te komen, zodat ik niet alleen ben:frown:.

Alvast bedankt en tot gauw!!!:dag:**

[quote=“eva schuurman, post:7, topic:7894”]

ik lees dat jullie plannen hebben om te vestigen in Marokko. Ik ben op zoek naar mensen die op het punt staan om definitief naar het buitenland te gaan voor het Tros Programma ‘ik vertrek’. Ik ben dus benieuwd of je de grote stap al gemaakt hebt of dat je midden in het proces zit en de verhuisdatum al in zicht hebt. Ons programma volgt Nederlanders die een B&B, een winkel of iets dergelijks in den vreemde gaan beginnen. Tot nu toe heeft ons programma heel veel kijkers en positieve reacties opgeleverd voor de deelnemers. Als je het misschien leuk vindt om mee te werken, dus als je meer wilt weten over het programma mail dan snel!

Ik ben heel erg benieuwd naar je verhaal en hoop snel van je te horen.

vriendelijke groeten,

Eva Schuurman

leuk… heb je adres opgeschreven eva,
zodra ik klaar ben en gezeteld ben zal ik je het doorgeven!! en misschien een leuk programma dat we kunnen gaan maken !!! ben wel een lachebek,en een doorzetter,en denk dat we er iets leuks van gaan bakken!!! hou wel van speciale dingen!!!

groet frank

NB zal je nog een email sturen van de week