Nederlanders gezocht die in Marokko (Casablanca) wonen

B) Hallo ik zou graag contact willen met Nederlanders die in Marokko wonen omgeving Casablanca.
Wij willen in 2006 daar gaan wonen.
We hebben een eigen stichting voor gehandicapten en willen er meer tijd in steken. daarom gaan we naar marokko doe.

Ik heb Marokkaanse familie zat maar zal het ook leuk vinden om Nederlanders te ontmoeten die daar wonen of gaan wonnen.
Ik kom al 16 jaar in Marokko (prachtig land) ben al 20 jaar getrouwd met een Marokaan heb 2 prachtige kids van 15 en 17
We nemen ook veel Nederlanders mee naar marokko om het land te leren kennen en tot nu toe vond iedereen het leuk.

doeiii xxxjes casablanca kan ook via (jijzermans@hotmail.com)

Hallo, wij willen ook volgende jaar 2006 in Marokko ( casablanca) gaan wonnen. na 15 jaar en mijn man meer dan 30 jaar in Nederland willen we graag met onze dochtertje van 4 jaar terug naar Marokko; Wij zijn nu bezig met uitzoeken hoe en wat en ook opzoek naar een intenatinaaleschool in marokko voor onze dochter…
als u wil graag terug mailen dan kunnen we er over discussuren en ik wil graag tips en advies.
Fatima

Hallo

Wij gaan 2 augustus naar marokko tot 12 augustus om ook te kijken of wij ons misschien kunnen vestigen in marokko.
Wij willen gaan wonen in de omgeving van casablanca.
Wij gaan met vrienden van ons die een dochter hebben van 11 en wij van 8 jaar.
Internationale scholen heb je wel in casablanca maar zijn erg duur,ongeveer 10.000 euro per jaar per kind.
Er zijn wel privé scholen en daar hebben wij deze vakantie ook gesprekken mee.
Mijn vriendin is marokaans en haar neef is directeur op een privé school in casablanca.
Het jammere vind ik alleen dat geen één school een aantal uurtjes per week nederlands geven.
Dus dan is de wereldschool weer een opcie om de nederlandse taal in marokko bij te houden voor onze kinderen.

graag zou ik ook in contact willen komen met nederlanders die in marokko wonen om het één en ander te vragen.

groetjes natasja

Hallo,

Ten eerste fijne vakantie/dagen in Marokko!!!
Graag zou ik van u willen horen hoe de gesprekken waren met de prive scholen …
Groetjes, Fatima

hoi allemaal

ik zit al een tijdje te denken aan emigreren naar marokko.
heel graag zou ik aan een project mee willen doen.
ik ben alleen nog student, en ben bang dat ik later spijt ga krijgen. want als ik ga betekent het dat ik moet stoppen met school, maar ik wil dit zooooo graag!!
kunnen jullie mij vertellen hoe alles in zn werk gaat als je wil emigreren??
zijn er nog meer marokkaanse/nederlandse jongeren die ook in marokko willen gaan wonen? wat zijn jullie ervaringen en wat vinden jullie dat ik moet doen??
hoe komen jullie aan inkomsten als je alleen vrijwillegers werk gaat doen? kan je studie en wonen in marokko met vrijwillegers werk combineren???
het zijn veel vragen maar ben superblij dat ik eindelijk alles kwijt kan :smiley:

groetjes amina

wij denken er over naar marokko te verhuizen in de buurt van essaouira
tot nu toe verblijven wij in de winter meestal 2mnd in casablanca
mij lijkt het ook leuk daar eens wat nedelands te spreken
groetjes rian

Hallo allemaal,

Ik ben een Marokkaanse/ Nederlandse, geboren en getogen in NL. Na mijn architectuur studie ben ik in Marrakech een architectenbureau begonnen. Ik was benieuwd of er ook Nederlands sprekenden wonen hier in/ in de buurt van Marrakech.

Hallo, zijn er goede makelaarspagina’s zoals funda.nl ook voor marokko.
Ik ben meer op zoek naar een huis buiten en geen riad in de stad.

Bedankt alvast , Sjoekje

Hoi, mijn vrouw en ik willen ook graag verhuizen naar marokko.
Zij wil daar Nederlandse les gaan geven (als er ĂĽberhaupt vraag naar is) en ik ga me bezig houden met automatisering.

Wie kan ons enige tips geven? Is het verstandig om zo’n stap te zetten?

Groetjezzz

Hoi Cyberizzy

Of het een verstandige stap is om te zetten is een beetje raar om zo maar te vragen aan iemand. Hangt af of je een verstandig plan hebt! Dat er vraag is naar Nederlandse lessen is volgens mij wel duidelijk als je het bovenstaande leest. Nederlandse gezinnen die hierheen komen en de kinderen de Nederlandse taal willen leren. Ik heb zelf nog geen kinderen maar ik vind het zelf ook erg belangrijk dat mijn kinderen de Nederlandse taal kunnen spreken en schrijven als ik. Maar zulke scholen zijn er heel weinig, in elk geval niet in Marrakech. Er zijn ook veel autochtone marokkanen die graag nederlandse lessen willen volgen omdat ze bijvoorbeeld een studie willen volgen in NL, of om daar te gaan werken, of om een andere reden…

De automatisering lijkt mij ook een interessant plan. Maar praat er met een deskundige over, maak een goed plan. Ik zou kontakt opnemen met intent, die kunnen je advies geven, ze helpen je bij het maken van een plan etc. Zie http://www.ondernemenoverdegrens.nl/

Heel veel succes,
faatje

Hallo
IK ben een nederlandse vrouw en al ruim 30 jaar getrouwd met een marokkaanse man.
Wij wonen sinds 2,5 jaar in marrakech en zijn bezig een maison d`hotes op te zetten.
We hebben 2 kinderen die in nederland wonen, dus ik kan jullie niet adviseren over scholen hier .
Heb het hier prima naar de zin , maar zou toch wat meer contact met nederlanders hier willen hebben.

**eey, ik zou graag wilen weten of het een beetje te doen is met de marokaanse taal te leren en daar te gaan wonen . want ik ben zelf niet marokaans. en of het beter is om eerst eens een half jaar of een jaar stage te lopen. zou iemand me hier me kunnen helpen? **
**tips en verhalen over hoe et is gegaan altijd welkom **
**xxx renan **

eey ey ik wou eff zeggen dat marokko echt een supper land is en dat ik er echt heeeeel graag wil gaan wonen!! mijn ouders vinden het onzin want ze seggen …: jij bent niet marokaans dus wat moet jij daar? ik vindt dat ook al ben je het niet je kunt alles leren. en het spreekt me daar veel meer aan dan het leve hier. ik zou graag willen weten waar de beste plek is om te gaan wonen wat ik zelf als voorkeur heb is marrakech.ik wil zelf namelijk achitect worden. of iets met kunst gaan doen. ik hou van tekenen en schilderen. ik heb wel vrienden in marokko. maar ik heb weinig contact met ze. maar echt als er iemand is die mij kan helpen!! alles is welkom.wat ik ook graag zou willen doen voor dat ik definitief beslis dat ik daar heen zou gaan. is stage lopen daar.ik heb alleen een grooooot probleem. ik heb geen frans in mijn paket en spreek geen arabisch.ik heb wel 2 jaar frans gehad. is dat genoeg en leer je de taal snel?
toen we daar op vakantie ware heb ik het best snel opgepakt ik sprak het redelijk. en spreke ook veel marokaane engels of duits want dat spreek ik wel supper. naja ik hoop heel graag antwoord te krijge op al dese vrage :smiley:
ik wil nog een ding zegge marokko is echt supper :smiley:

xxx renan

Laat aub eens weten hoe het bevalt om te wonen in Marokko. Ben ik wel benieuwd naar.

Groeten,
Pat

Dag forumbezoekers en Marokko-geinteresseerden!

Op dit moment wordt gewerkt aan een website voor Nederlandstaligen in Marokko. Doel van deze site is met elkaar in contact te komen en informatie te verschaffen over hoe het leven hier is. Het gaat dan niet alleen om het geven van praktische info voor als je hier wilt gaan wonen of al woont, maar ook het schetsen van een sfeerimpresse voor mensen in Nederland.

Op dit moment is de site under construction, maar als-ie in de lucht is, zal ik het hier onmiddellijk laten weten :slight_smile:

Hoi,

Ik ben een meisje van 17, studente maar ben er nu al zeker van dat ik later in marokko wil gaan wonen/werken.
Het liefst voor een Nederlandsbedrijf in Marokko (Casablanca/Rabat). Ik zat ook te denken aan de Nederlandse Ambassade ou het consulaat maar ik hoorde dat dat moeilijk zou worden om daar te komen. Nou wou ik vragen of hier mischien mensen zijn die hier in Nederland hun diploma’s hebben gehaalt en daarna in Marokko voor een Nederlands bedrijf zijn gaan werken?

Gaat mischien wat sneller!

Groetjes!!!

Hallo, ik ga over een maand of 2 met mijn vriend wonen in Essaouira. Ook ik zou graag in contact komen met andere Nederlanders. Ik heb er veel zin in, maar het enige waar ik tegenop zie is dat hij continue op pad is (hij is marokkaans/ Belgisch) en dat ik niks te doen heb omdat ik daar (nog) niemand ken!

Ik ben net nieuw hier en weet niet zo goed hoe ik persoonlijk met mensen in contact kan komen, maar als iemand het leuk vindt om ene keer af te spreken in Marokko straks, stuur me dan een mailtje!

Groetjes!

Hi,

Wilde je nog nog meegeven dat je niet alles moet geloven vooral de prijzen van taxies en winkels.

Groetjes,

farida

Beste medewerkers van de nieuwe komende site,

Graag zou ik willen weten of jullie al zover zijn dit ivm ,met mijn verblijf in Casablanca.

Met vriendelijke groet,

Farida