Verhuizen naar Marokko, meer mensen die dat willen?

Beste lezers van dit forum,

Ik ben een pas afgstudeerde 24 jarige leerkracht basisonderwijs en ben pas geleden op studiereis geweest naar Marokko. Daarvoor had ik het land al een keer bezocht, maar deze keer heeft het me nog meer aangesproken.
Ik ben verliefd geworden op het land :wub:
Nu zit ik er aan te denken om voor minimaal een halfjaar naar Marokko te gaan als het bevalt wil ik me misschien wel permanent verstigen. In eerste instantie wil ik best werken bij een callcentre maar later zou ik een baan willen vinden binnen het onderwijs. Ik wil ook Arabisch leren.
Misschien zijn er meer meiden van mijn leeftijd die dit intressant vinden.
Het land trekt mij sterk aan, ik ben zelf bekeerd tot de Islam en dat heeft denk ik ook invloed gehad op deze sterke aantrekkeingkracht en liefde voor dit land. Ik richt mij vooral op de grote steden, Rabat is een voorkeursstad omdat Marrakech beetje te heet is naar mijn idee.

Ik hoop op reacties …alles is welkom ! Maar wellicht zijn er meiden die dit ook willen, maar het alleen niet aandurven…tips etc zijn ook van harte welkom.

Groeten Dina

Hallo Dina84,

Leuk en spannend! Ik ben ook op zoek, maar dan als verpleegkundige :wink: en kan je een paar van mijn ervaringen doorgeven:
Hier onder vind je een website: hier adverteert een “agadir2008” een duitssprekende vrouw, dat ze al jaren in Agadir woont en plezier heeft advies te geven. In eerste instantie voor vacantie, maar je kunt haar misschien ook over aldaagse problemen of themas aanschrijven? Ik heb dit vorige week gedaan, tot nu toe helaas nog geen antwoord, daarom, het is maar 1 van de ideen hoe je zoiets kunt aangaan. Ook bij het “googlen” kun je nederlandssprekende Mensen in Marokko vinden, mensen die niet op dit forum aangesloten zijn, maar bijvoorbeeld bedrijven hebben, getrouwd zijn met een marokaanse partner en hun nederlands een beetje bijwillen houden.
Je spreekt goed frans? Dat zou ik ook aanraden.
http://www.travel-friends.com

Leerkrachten voor engels en Computerlessen worden ook trouwens door vrijwilligersorganisaties gezocht, misschien kun je er zo inkomen, tot je genoeg arabisch kent. Voor marokaans-arabisch heb ik in het internet een zelfstudiecasette gezien…om vast te beginnen.
Nu, ik wens je veel plezier en succes, in’shalla zien we elkaar nog weleens in Rabat!

Groetjes, Rosainsel

.

ik wil ook naar marokko en graag met mensen in contact komen die dit ook willen ofzelfs al gedaan hebben.

mail mij aub op najoua-filali_dwiri@hotmail.com

yes ik ga ook in mei 2009 naar marokko fez voor goed ik kan niet wachten

salaam,
ik overweeg ook om met mijn man en drie kindjes voorgoed naar marokko te verhuizen.
Ik moet mij gewoon nog een beetje informeren over de formaliteiten.
Vindt het heel interressant om nog mensen te leren kennen , die de zelfde droom koesteren

Salaam Dames,

Insha Allah zal ik en mijn 3 maanden oude zoontje verhuizen naar Casablanca om bij mijn man te zijn, ongeveer medio Augustus, september.:vak01: Heb er echt enorm veel zin in, mar ik ben benieuwd of er nog meer mama´s zijn die deze stap hebben ondernomen en hoe zij het met name hebben gedaan met de vaccinaties die babies moeten hebben. In NL geven zij uiteraard meer vaccinaties prikjes, maar hoe doet men dat in Marokko?

Kan iemand mij info geven?

Groetjes-beslema
:dag:

Hai,
Zelf woon ik sinds feb jl in Marokko met mijn man en zoontje. Die was 5 mnd toen hij hier naar toe kwam. Vaccinatieprogramma in Marokko verschilt weinig met die van NL. Je kan het beste naar een kinderarts gaan met je kind en daar informatie halen over het vaccinatieprogramma. Zelf hanteer ik het groeiboekje met de maanden dat je je naar het CB in NL zou gaan. Bv 7 mnd en 11 mnd etc ga ik hier in MA naar de kinderarts.

Succes en als je tips nodig hebt dan hoor ik het wel.

salaam casablancaroos,
je woont in casa , waar ergens als ik vragen mag , ik vertrek volgende week inchaallah ook naar casablanca waar mijn schoonouders wonen, de bedoeling is een vakantie, waar ik ook een beetje onderzoek wil doen , over het leven in casablanca, ik heb drie kindjes dus , ik heb zoveel vragen over scholen enz , wij zjn belgen ik weet niet of het andere wetten zijn dan in nederland. Misschien kunnen we misschien eens afspreken als het mogelijk is, zoniet dan mag je me altijd toevoegen op msn.

Hey.

Ik woon nog niet in Casablanca, maar dat is wel de bedoeling over een maandjes.
En natuurlijk ken ik Ain Diab:vak02:!! We zijn nu nog bezig om een appartement te zoeken in Casa en dat loopt wel lekker, alhoewel alles duur is.
Maar ik kan je zeker wel wat tips geven enzo.
Ik ga je toevoegen op msn. Voor hoelang ga je op vakantie?

We houden contact!!!

Beslema:dag:

salaaam casablancaroos,

Ik ga voor een drietal weken incha allah dus elkaar ontmoeten zal voor later zijn bi idni lah.
We keep in toutch via msn , das afgesproken.
VRIENDELIJKE GROETEN

He hallo

Eindelijk is het dan zover om voorgoed naar marokko te gaan,alles is al geregeld en nu nog mijn auto proberen te verkopen en dan vertrek ik deze mnd nog
Ik zelf ga naar agadir,ik lees dat veel mensen naar Casa gaan,zijn er ook mensen die naar Agadir voorgoed terug gaan of in de buurt van Agadir? Lijkt me leuk om die teleren kennen.

Allemaal veel succes in Marokko!

Groetjes

salam glamourous,

leuk voor je dat alles geregeld is , ik wens je veel sucses en geluk incha allah.
Mvg

Wordt een beetje jalous heb vorig jaar 6 maanden in Marokko verbleven veel in Taroudant en de zomermaanden in Agadir.
Ben van plan een camping op te richten juist voor het Atlasgebergte
Ben bezig met een speciaal concept dat toeristen graag vanzelf afzakken naar die leuke plek>>>
Ik hoop na de ramadan aan dit project te werken
Groetjes Rach

Hey !
Heeft er iemand tips over Fes …
Waar je daar eventueel terecht zou kunnen als je daar voor een jaartje zou willen werken (eerst kijken hoe het daar is etc.)

Stuur gerust een bericht alle info is welkom
Alvast bedankt !

Groetjes Soukaina,

Hoi Hoi’

Wat leuk om te horen dat er ook mensen de kant van Agadir op komen.
Ben er al e het bevalt me uitstekend zou het leuk vinden om met meer mensen die hier naar toe zijn gekomen in contact te komen.
wie weet tot ziens in Agadir

Halloo Dina,

Heb zelf ook de stap gezet en ben nu in Agadir en het bevalt me goed,vind het leuke om te horen dat er ook andere mensen die stap willen gaan zetten.
Moscht je naar Agadir willen komen je bent van harte welkom ook voor ervaringen en info uit te wisselen.
Groeten

Helaba leuk allemaal zo enthousiaste mensen te horen over Marokko.
Ben vorig jaar voor 6 maanden daar geweest. De zomer Agadir de andere periode Taroudant Atlasgebergte en nog kleine tripjes naar Marrakech en Cassa. Heb gisteren eens gekeken voor een ticket, en ja Ryanair had weer een goedkoop ticketje voor 50€ land ik in Marrakech de 18de Augustus.
Dan trek ik via Agadir naar Taroudant. Het weekend blijf ik wel in Agadir.
stuur gerust je nr door dan bel ik jullie wel eens op.
Groetjes Rach [EMAIL=“bahasplace@hotmail.com”]bahasplace@hotmail.com

1 like

Hallo allemaal,

Ik wil ook heel graag een jaar gaan wonen en werken in Agadir.
Alleen het vinden van een baan in Agadir is nog al lastig vanuit Nederland.
Ik spreek namelijk ook geen woord Frans, wel Nederlands, Engels en Duits een beetje.

Heeft er iemand tips of ideeën voor me?

Alvast heel erg bedankt!

HĂ© ik ben vorigjaar begonnen aan fietsverhuur.
Misschien kunnen we wel iets regelen heb 20 fietsen in de streek van Taroudant. Ook heb ik contacten van reisorganisaties in Agadir, weet niet wat je intresses zijn maar kunnen dit best eens bekijken.
Groetjes Rach :dag: