Wie kan mij helpen? Ik wil graag emigreren naar Marokko met mn 4 kids!

Asalaam alykoum wa Rahmatou ALLAHi wa Baraketouh

Via deze weg zou ik graag willen weten of er mensen zijn die al geëmigreerd zijn naar marokko of dit nog van plan zijn!
Ik wil bv weten hoe het zit met allerlei voorzieningen zoals basisscholen, werk, huisvesting etc etc.

Zelf ben ik dus op zoek naar een woning in bv Tanger (lekker dicht bij “de weg naar europa”). Mijn plan was dus om eerst alleen met mijn kinderen daar te gaan wonen en dat mijn man nog tijdelijk in Nederland zou blijven wonen zodat hij hier kan blijven werken en sparen.

Nu zou ik graag informatie over scholen willen krijgen, bv hoe laat daar de scholen beginnen en hoe laat ze eindigen. En ook wat voor soort scholen je hebt in bv Tanger. Kun je bv part-time gaan werken in een callcentre daar?
Tja kinderopvang zodat ik part-time zou kunnen werken, zou ik denk ik niet goed aandurven in een land wat ik nog niet zo heel goed ken.

Graag wil ik ook weten of iemand weet hoe ik aan een appartement zou kunnen komen om te huren, of als deze niet al te duur is, om te kopen.

Heel veel vraagjes merk ik wel, maar ik zou het zeer waarderen als iemand mij hiermee kan helpen! Ik vind het ook heel leuk om ervaringen te horen van anderen die geëmigreerd zijn of dit van plan zijn!

barakALLAHoe fiekoum

ma3a salaama

oum romaysah

Ik wil ook inchAllah terug.
Ik zou als ik jou was wel eerst veel info. verwerven. Vooral omdat er ook kinderen bij betrokken zijn.
Een huis kopen in Tanger is wel duur… Hangt er eigenlijk ook af waar je gelegen bent. Als je dicht in de buurt van de airport zit. Dan heb je nog wel goedkope huizen, dat is een project… Maar wel klein hoor.
Wil je echt centraal gelegen zijn. DAN ben je al gauw boven de 80.000duizend kwijt. Als je iets voor die pijs vind.

Van waar kom jij zelf uit Marokko? Als ik vragen mag…

Ja ik wil ook graag eerst veel info verkrijgen voordat ik ook daadwerkelijk zal gaan!
Maar het is zo moeilijk om juiste info te krijgen over marokko! Ghair insha ALLAH.

Ik kom zelf niet uit marokko mijn man wel, hij komt gewoon uit de rif, maar met alles respect daar zie ik mezelf nog niet zo snel gaan wonen en settelen.
Het mazight krijg ik toch nooit helemaal onder de knie haha.

Ik wil echt alles weten van te voren qua school, opvang, werk etc.

Waar kom jij vandaan uit marokko?

Salaam Aylikoum,

De info is er wel. Alleen je moet de juiste mensen vinden die ook gemigreerd zijn naar Marokko.

Haha ik begrijp wat je bedoelt. De rif lijkt me geen stad om naar terug te emigreren. Ik zou dan eerder voor een grote moderne stad kiezen. Waar ze internationale scholen hebbben, waar je ook eerder een baan kunt vinden bij een Nederlandstalige bedrijf etc…

Wat is jou reden dat je terug wilt? Ben je vaak in Marokko geweest…

Ik zelf kom uit Tetouan… Dat is ook waar ik terug wil inchAllah. Ik wil echt binnen nu en 2 jaar trg. Maar ghiar inchAllah.

Als je nog iets wilt weten Vraag maar raak dan :thumbsup:

:kus: XX:dag:

Ik woon al langer dan een jaar in Marokko/Tanger. Als je vragen hebt kan je me PM.

Heey meid,

Hoe bevalt het jou daar. En wat was jou reden om te gaan.
Werk je zelf?

Ben zelf ook nu ruim 1,5 jaar geleden geemigreerd naar Marokko vanuit Nederland. Het is mijn beste besluit ever! Tuurlijk is Marokko geen Nederland en zijn er een aantal dingen waar je hier niet op kan terugvallen. En zijn de mensen totaal anders dan in NL. Maar ik denk dat als je speelt met de gedachte om je hier te vestigen je dat ook in ogenschouw neemt.

Afgelopen 1,5 jaar is echt heerlijk geweest dit is het echte leven. Ik heb een eigen bedrijf in Casa en het loopt hardstikke goed elhamdoullileh!
Ik wordt niet meer minderwaardig aangekeken en behandeld als een 2e rangs burger. Ik wordt nooit meer aangesproken met van ja jullie Marokkanen dit jullie Marokkanen dat. Het is hier hele jaar lkkr zonnig weer je bevindt je onder je eigen landgenoten. Het leven is hardstikke goedkoop in vergelijking met Nederland. Als je gaat tanken krijg je geen hartstilstand van de hoge brandstofprijzen. Ik krijg serieus waar maar 3 brieven door mijn brievenbus, eentje van Redal ( water en electriciteit ), een van mijn bank (bankafschrift) en een van telefoon en internet. Verder geen gezeik geen eindeloze papieren brieven van allerlei instanties waarvan je het bestaan niet weet waar je opeens een factuur van moet betalen.

Dat was ik echt spuugzat in Nederland, een van de vele voorbeelden je betaald ook voor waterschapsbelasting in NL. Wat is dat nou voor B.S.? Ik had een keertje opgebeld waarom moet ik nou in hemelsnaam waterschapsbelasting betalen. Is mijn inkomstenbelasting die ik betaal niet genoeg (elke maand ruim € 900 ) dan? Nee meneer waterschapsbelasting is specifiek bedoeld voor het beheren van alle wateren, sloten, grachten rivieren en dijken en weet ik allemaal wat? Weet je wat jongens bekijk het eens lekker zoek maar een andere loonslaaf. I’m outta here! In Nederland worden de burgers zo langzamerhand gebruikt als melkkoeien. Wat krijg je ervoor terug als hoogopgeleide Marokkaan? Scheve blikken op straat, opmerkingen over je afkomst en hele jaar op 3 weken na bagger weer met kou en regen. Denken jullie nou echt dat Nederland de enige plek is op aarde? Nederland is echt niet bepaald het paradijs hoor kan ik jullie vertellen! Daar was ik al van overtuigd maar daar ben ik nu in het echte leven achter gekomen! Dit is pas het echte leven, heerlijk eten vers groente, fruit en vis, supermooie stranden met blauwe zeeën tot wel 3.000 km kustlijn atlantisch en middenlandse zee! Aardige gastvrije en behulpzame mensen, dat ze soms bemoeierig zijn en dat mensen niet netjes op hun beurt wachten neem ik voor lief. Aan het eind van de maand sta ik nietmeer automatisch rood omdat het leven zo vreselijk duur is maar hou ik makkelijk geld over terwijl ik mss wel 5 keer zo vaak uit eten ga dan in NL. Zelfs in de winter is het hier rond de 20 graden lkkr zonnetje op zijn koudst wordt het hier 16 graden maar ook dan schijnt heerlijk de zon.

Volgens mij hoef ik hier niets aan toe te voegen mijn standpunt is wel duidelijk en zal ik je nog wat zeggen, ik zie heel veel Nederlanders die hier ook zijn komen wonen. Zowel Nederlandse Marokkanen maar ook autochtone Nederlanders. Weet je hoe de Marokkanen denken en zo denk ik ook Marokko is groot genoeg hoor iedereen is welkom. En als je een schotel op je dak plaatst om Nederlandse t.v. te kunnen ontvangen zullen wij daar niet over zeuren. Eigen kledingdracht wordt hier ook geaccepteerd, je wordt niet gedwongen om hier een hoofddoek of een burka te dragen. Ik kan zo nog wel even doorgaan maar ook hier denk dat het verhaal wel duidelijk is.

Vriendelijke groet,

Wereldreiziger4

1 like

salam alaikoem

ik woon inmiddels al bijna 1.5 jaar met mijn kids in marokko als je vragen hebt p.m me maar

gr :wereld:

Ik onderschrijf de post van Wereldreiziger4 volledig. Ik irriteer mij ook steeds meer aan dit land. Inderdaad is het qua geloofsvrijheid steeds minder. Moslims moeten telkens verklaren dat zij geen terroristen zijn, ze moeten haast smeken om een baan en elementaire levensrechten zozeer dat een volwaardig leven in de maatschappij onmogelijk lijkt te worden. Hetgeen waarvoor Nederland bekend stond (tollerantie) is ingeruild voor bekrompenheid en kortzichtigheid Een land zoals GB gaat heel anders om met deze zaken en ziet de islam niet als bedreiging. Moslims die geen handen geven of gesluierd door het leven willen gaan hebben gewoon kans op een normale baan en nemen volwaardig deel aan de maatschappij daar. Iedereen houdt een beetje rekening met de ander ook al delen ze andere opvatting, maar kunnen desondanks gewoon relaxed met elkaar omgaan. Je zou zeggen dat je leert van dekolononisatie, maar die superieure plantagementaliteit is een beetje blijven hangen geloof ik.

Wat betreft de economie hoef je hier ook niet te blijven. Je wordt helemaal uitgemolken hier in met dat verharde kapitalistische VVD kabinet. Komt erop neet dat je gewoon een legbatterij bent van de staat. Daarbij wordt je helemaal geconditioneerd hoe te leven en te denken zodat het moeilijk is om ooit uit dit materialistische systeem los te komen. Hypotheek, leaseauto, studieschulden, noem het maar op. Aan het einde een moeizame dag voor een belachelijk loontje wordt je weer gehypnotiseerd door die tv zodat je zelf niet na hoeft te denken over dit leven, want dat doet zij wel voor je door je een american dream voor te schotelen waar maar 3% van de bevolking kans op maakt, weet je wel, die volksvertegenwoordiging die onze belangen claimt te behartigen en zorg, pensioen, kinderopvang en studiefinancering af wilt schaffen of op wilt bezuinigen om door te concureren met andere landen tegen een lagere kostprijs zelf net meer centen in hun eigen zak te kunnen houden. Nee, lekker de lage en middeninkomens leeg trekken ipv juist te investeren in de economie en onafhankelijk te denken als land.

Daarom, om een lang verhaal kort te maken, is het leven in een land zoals Marokko ook veel beter, ook al is het in vele opzichten een stuk primitiever in de zin van voorzieningen. Je moet daarom wel je zaakjes daar op orde hebben, zodoende kun je daar als koning leven. Desondanks heb ik liever een eenvoudig leven dan een leven met elke dag hoofdpijn van allerlei bureaucratische instanties de je het leven zuur maken. Weten wat je eet, mensen die een oogje in het zeil houden wat betreft je kinderen zonder dat daar de nodige overheidsbemoeienis van een politiestaat aan te pas hoeft te komen omdat burgers daarvoor te schijterig zijn, mensen die je nooit de deur wijzen als je ze nodig hebt, elke dag zon, heerlijk. En dit, ook al zie je corruptie en soms excessief goddeloos aso gedrag in Marokko, toch zijn de mensen puurder en zien het beledigen van anderen of onbeschaamd te zeggen waar je last van heb tegen de ander niet als groot goed. Dit complexe materialistische individualistische leven van onderdrukking maakt mensen ziek. Vrijheid kansen en geciviliseerd noemen ze dat. De vraag is ofdat we ooit de mogelijkheid kunnen creeeren om voorgoed uit zo’n land te vertrekken omdat we vastgebonden zijn.

1 like

assalam 3alaikoum oumromaysah

ik woon zelf al 7 jaar in marrokko.
in het begin zal je het zeker moeilijk hebben met de kinderen om dat ze natuurlijk er aan moeten wennen maar marokko is goei land ik woon zelf in tanger "drissia "
ik heb broertje en zussje die gaan gewoon naar school.
kinderen krijgen en les rooster maakt nie uit welk klas ze zijn nu pas 2maanden begonen
je kan in het begin gewoon en huis huren voor dat je zelf en huis gaat kopen .
betreft werk ik werk zelf in en callenter en ja je kan part-time werken en dat kun je zelf met de directie afspreken maar mijn tip voor je is laat eerst je man hier alles voor jou en je kinderen regelen en dan pas over gaan .
als je nog vragen heb kan je het altijd vragen .

groetjes majda

@ Wereldreiziger4

Mijn man en ik zijn ook van plan om naar Marokko te verhuizen. Jouw verhaal, jouw gevoel over Nederland dat hebben wij ook maar dan over België maar die landen zijn wel te vergelijken. Iedereen zegt dat het moeilijk zal zijn om in Marokko te leven als je hier in Europa opgegroeid bent maar we gaan het toch proberen Inch’Allah en ik hoop dat het voor ons ook lukt zoals het voor jou gelukt is. We beseffen wel dat daar ook dingen zijn die ons megahard zullen irriteren en dat we onze ingesteldheid zullen moeten aanpassen maar ik kan het leven hier gewoon niet meer aan, het geeft me geen vreugde meer! Zoals je zegt, al die onzinnige rekeningen elke maand en het grijze weer plus het feit dat je moeite doet om mee te draaien in de maatschappij en dan wordt je nog scheef bekeken omdat je een allochtoon en (in hun ogen nog erger) Moslim bent.

@ Mike 2

‘‘Dit complexe materialistische individualistische leven van onderdrukking maakt mensen ziek. Vrijheid kansen en geciviliseerd noemen ze dat.’’

Klopt volledig! Mensen zijn zo gestresseerd door het haastige leven dat ze hier leiden!

1 like

De mensen die naar Marokko zijn verhuisd, hebben jullie zich meteen uitgeschreven hier?

Mag ik vragen watvoor bedrijf je daar bent begonnen?

Hallo allen
Ik zou ook graag in Marokko willen wonen en werken, ik heb een groot deel van mijn leven in NL in de gehandicaptezorg gewerkt en zou graag ook in Marokko in de zorg willen werken, met name in de stad Agadir, of iets opzetten voor gehandicapte mensen. is er iemand die deze gedachte met mij deelt?
salaam
Aicha

Ik wil ook heel graag terug naar Marokko, alleen mijn probleem is dat ik eerst iemand moet hebben die dat ook wilt!

Here I am a teker3esht.

hoi, ik speel ook met de gedachten om naar marokko te verhuizen maar ben bang voor mijn kinderen ik heb een van twee jaar en een van acht. en ook ben ik bang voor daar een job te vinden doe ook heel graag sociaal werk, zoals jij, en of het wel zal mee vallen, want het is toch een héél grote stap. en wij zijn ook van agadir:zon02: groetjes LATI

salaam

ben nu ook met een jaar maar marooko verhuisd met mijn kinderen. Ik woon in Temara en mijn kids die hebben zich wel snel aangepast en hebben het naar hun zin op school. Ik zelf doe nog niks we hebben wel een huis kunnen kopen. Ik ken ook nog niemand hier zijn er mensen die hier in Temara zijn komen wonen.

salaam maryam

Salaamoe alaikom,

Ik ben inshaAllah van plan om in de zomer te emigreren met mijn drie kinderen naar Rabat. Is er iemand die reeds is geëmigreerd naar Rabat en die mij informatie kan geven over de scholen daar etc. Ik zou het ook leuk vinden om dat contact te onderhouden als ik daar woon.

hallo oem3

ga je alleen met je kids of met je man?