ik vertrek naar tetouane

salaam iedereen,

Nog een paar weekjes en dan vertrek ik ook inshallah met mijn gezinnetje uit deze koude kikkerland up to marokko. Het wordt nu wel een beetje eng nu het allemaal zo dichtbij komt. maar we weten waarvoor we het doen. soms denk ik ga dit nu echt gebeuren alles gebeurt nu zo in een rap tempo, en de verhuisdozen die overal liggen bevestigen het. zelf gaan we naar tetouane, en wat ik hier gelezen heb zijn hier al een tal van nederlandstalige dames in deze regio, graag zou ik in contact komen met deze dames. jullie mogen mij altijd pm hoop op reacties, ik haat het om alleen te zijn, wil graag weten hoe jullie de emigratie hebben meegemaakt hebben en etc. wie weet een begin van een nieuwe vriendschap

salaam wa haleikoum:dag:

Salaam Zazat,

Ben ook van plan om met mijn gezin naar Tanger te emigreren. Heb jij jonge kinderen die daar naar school moeten? Heb je een goede school gevonden in Tetuoanne? Ik ben van plan om met de zomervakantie te gaan zodat de kinderen gelijk daar naar school kunnen.

Groetjes,

Salaam,

Ik wens je om te beginnen veel succes want het is een hele onderneming.
Zelf heb ik 2 kids van 5 en 4 maar die vallen in marokko nog onder het kleuteronderwijs wat niet verplicht is naar mijn weten. verplichte schooljaar is vanaf 6 jaar. veel ouders sturen hun kinderen naar de moskee en voor ouders die zich het kunnen veroorloven sturen hun kids naar een ecole maternelle. je hebt keuze uit heel veel privescholen in tetouane o.a ook spaanse scholen. naar mijn informatie kan je de kinderen op een basisschool pas vanaf mei inschrijven en midden september begint het schooljaar. ik weet nog niet welke school de kinderen gaan maar we kennen mensen die ons eentje kunnen aanbevelen. ook worden thuis nog bijgeschoold door een prive lerares. En hier moet je het door geven aan de leerplichtambtenaar anders zit je straks in de problemen. een woning hebben we ook er valt genoeg te huren in tetouane maar goedkoop is het niet. maar dit hangt natuurlijk ook waar je wilt wonen natuurlijk.

ik hoop dat ik je kon helpen

Bedankt, zit je al in marokko? Zo ja, bevalt het? Ik wil het zo graag maar mijn familie denkt er zo scepties over. Maar ik ga het doorzetten want ik wil het zo graag en volgens mij wennen de kinderen heel snel aan de nieuwe situatie. Hoe heb je met de verzekering geregeld? Bedankt voor jou reactie. Gr Fathia

1 like

salaam fatiha,

Dat waren mijn ouders ook hoor maar dat is uit pure angst, je moet uiteindelijk je eigen toekomst maken voor jouw en je kids net hoe onze ouders het deden toen wij klein waren. Voor mijn vader is het een soort van droom die uitkomt ooit terug gaan.
ik ben nog steeds verzekerd nog (tijdelijk) want ik kom terug om te bevallen maar daarna schrijf ik me officieel uit en dan stappen we misschien over naar Agis zorgverzekeraar want zei doen de zorg in marokko. ik vertrek over 2 weekjes.:vak01:
Ik hou je wel op de hoogte

groetjes zeineb

Hoi Zeineb, dat had ik echt even nodig, jou woorden geven mij kracht om door te zetten. Ik heb er kriebels van in mijn buik, een soort verliefdheid gevoel, mijn plan om te verhuizen naar Marokko om daar een nieuw leven op te bouwen. Geen stress meer, gezeur van de regeringspartij in Nederland niet meer aan te horen. Heerlijk! Ik wens je een goede bevalling toe, het lijkt me leuk om contact te houden. Mocht je nog tips hebben voor mij, heel graag. Gr. Fathia

Assalam alaykoum Fathia,

Leuk dat je ook in Marokko gaat wonen met je gezinnetje!
Inshallah vetrek ik 1 januari naar Marokko om me met mn gezin te vestigen in Marrakech.
Ik las dat je het leuk lijkt om met andere Nederlandse dames in contact te komen. Ik zelf ben lid van het forum ‘‘Thuis in Marokko’’, dit is een speciaal forum voor Nederlandse en Belgische dames die in Marokko wonen. Het is een erg leuke site en er wonen veel dames in het noorden van Marokko waaronder Tetouan. Als je het leuk vind om lid te worden kan je eventjes een mailtje sturen naar de forumbeheerder, kijk maar eventjes :slight_smile:
Alvast een goede reis toegewenst!

Groetjes,

Britt

Hoi Britt, bedankt voor jou reaktie en tip. Ik ben op die site geweest maar ik kon me niet registreren, er was een stop of zo vanuit die forum. Ik heb een mailtje gestuurd dus even afwachten. Woon jij ook in Marokko? Zo ja hoe lang? Gr. Fathia

Assalam alaykoum Fathia,

Klopt om je te registreren op het forum moet je eventjes een mailtje sturen naar
het mailadres wat aangegeven wordt. Inshaallah komt het goed en krijg je weer een
berichtje terug. Ik vetrek 1 januari naar Marokko toe om er officieel te gaan wonen samen met
mijn man en kindje in Marrakech. Wanneer vetrekken jullie richting Tetouan/

groetjes,

Britt

Salam Britt, wat geweldig Marrakech, ben daar vorig jaar met kerstvakantie geweest. Wij hebben daar genoten, de mensen, klimaat de rust. Wij gaan insha Allah met de zomervakantie, ik werk nog tot juli 2012. En dan blijven we daar meteen, de kids kunnen dan naar school na de vakantie, wij gaan in Tanger wonen, ik kom daar oorspronkelijk vandaan. Ik vind het alleen moeilijk met de zorgverzekering die kan ik niet aanhouden omdat je uitgeschreven moet worden. Weet jij daar meer over? Gr. Fathia

Salaam fatiha,

je moet inderdaad een mailtje sturen naar de beheerder. Maar je mag je pas registreren als je in Marokko woont. Voor vragen en advies mag je haar altijd mailen. Het is een vriendelijke vrouw. Over een weekje is het zover. Men schoonmoeder meskina loopt de hele tijd de kids te knuffelen. En mijn schoonzussen stoppen ze vol met snoep. Ik kijk het maar door de vingers. Want dat is hun manier om nog extra van de kids te genieten. Ik laat gewoon alles over me heen komen. Que sera, sera. Met het verhuizen heb ik het wel gehad. Een goede tip. Begin ermee op tijd wat je nu en half jaar niet gebruikt doe je maar in dozen. Wat die zorgverzekeraars betreft fatiha. Je hebt ook interationale verzekeringsmaatschapijen zoals Axa die zitten ook in Marokko. De zorg in Nederland is duur en wordt duurder. Ook met declaraties is het vaak lastig. Een goede vriend van mijn man zit in dat vak en hij ging het voor ons uitzoeken. Ik hou je op de hoogte.
Groetkes van zeineb

Hoi Zeineb, wat spannend nog 1 weekje, ik ben benieuwd, heb gehoord dat de eerste zes maanden het moeilijkste zijn en dan is de heimwee over, hou me aub op de hoogte van je bevindingen en ook over de verzekering. Ik wens jou en jou gezin een goede reis toe. Gr. Fathia

Salam Zeineb,

Ik vroeg me af hoe het met jullie gaat in Marokko?
Zijn jullie al een beetje gesetteld?

Gr fathia

Salaam fatihz,

Ik Ben ondertussen al zen paar weekjes hier tôt nu toe bevalt Het prima. En ook nog geen heimwee gehad. Maar dat zal nog ongetwijfeld komen. Valt Wel er op dat hier veel gemigreerde marokkaanse nederlanders zijn.
Maandag beginnen de kids op school dat wordt spannend. Ze worden met de bus opgehaald. Eerste dag brengen we ze zelf. Hoe ver zit jij met je plannen.???

Gr zeineb

Hoi Zeineb, wat leuk dat je zo snel reageert. Ja volgens mij voelt het nu alsof je nog op vakantie bent, zodra de kids op school zitten en het dagelijkse ritme begint, dan ga je het pas merken. Ik heb deze week eerst een gesprek met mijn baas om het een en ander te regelen en we willen deze maand ons huis te koop zetten met een beetje geluk om het binnen een jaar te verkopen insha Allah. Met de zomervakantie gaan we insha Allah emigreren. Heb je een goede school kunnen vinden? Gr. Fathia

Hoi zeineb

wij willen ook verhuizen naar marokko (teteaune) althans mijn man.ik zelf vindt het heel eng.ik heb drie kinderen 9, 2 en 1 jaar.ik zou jouw ervaring, hoe het bevalt,de kids en school ,verzekering en wat je allemaal verder moet regelen willen weten? graag zou ik een reactie van je willen.
alvast bedankt gr.nihal

wa alaikom salaam

er bestaat een NL forum. vrouwen uit NL die naar Marokko zijn geemigreerd delen hun verhaal. je kunt je vrijblijvend aanmelden door een email te versturen. hopelijk leer je een NL zuster kennen die bij jouw in de buurt woont in Tetouane. ikzelf vertrek Insha Allah binnenkort ook naar Tetouane.je mag me best een pm sturen.

wasalamo alaikom

Hoi ik ben sanaa
Ik heb gelezen dat je terug naar Tetouan bent gegaan
Dat willen wij ook heel graag,maar wat mij tot nu toe tegen houd is.
Ik heb twee kinderen een van 11 en een van 7 jaar.
Ik kan geen betaalbare prive school vinden in Tetouan. En ik kan ook geen
Ziektekosten verzekering vinden die Marokko dekt.
Ik zou ook graag willen weten hoe het nou gaat met jou kinderen
Kunnen ze aarden in Marokko .of missen ze Nederland heel erg .

Met vriendelijke groet sanaa

Hoi Zeineb
Ik ben het sanaa
Ik heb je mail ontvangen bedankt .
Hoe zit het met school tijden van hoe laat tot hoe laat moet de kids naar school.

Gr. Sanaa:wereld::wereld:

Salaam alaikoum,

Ik ben ook van plan met mijn 3 kinderen en man naar marrakech te emigreren ben
nieuwsgierig hoe het je bevalt daar ben zelf bang dat ik niet kan wennen maar komt goed
inschaALLAH ik weet waar voor ik het doe en het lijkt mij allemaal wel spannend
dus als je wil reageren graag.