Hulp nodig bij het kiezen van een internationale school in Marokko!

Hoi, ik ben Samira en ga begin september 2011 emigreren naar Marokko (om precies te zijn naar Tangier) en heb 4 kinderen van 10, 7, 4 en 2 jaar. Ben nu vanuit Nederland scholen aan het zoeken voor mijn kinderen. Ik heb twee internationale scholen gevonden in Tangier “The American School of Tangier” en “British International School Tangier”. Na het doorlezen van hun websites kan ik niet concluderen hoeveel de jaarlijkse kosten ongeveer zullen zijn. Kan iemand mij hiermee helpen?! Ik zou ook graag ervaringen willen horen van ouders die kinderen op een internatiole school hebben. Tips zijn altijd welkom!

Alvast bedankt!

Groetjes,
Samira

hoi,

Hier precies hetzelfde ook sept 2011 en ook tanger.

ga je ook met je man en kinderen tegelijk of gaan jullie eerst…
heb je al een school gevonden, ik zoek ook nog een internationale school.

gr,
yasmientje

Hoi yasmientje,

Ik heb je een prive bericht gestuurd. Als je nog meer vragen hebt kan je mij altijd mailen! :smiley:

Veel succes met alles!

1 like

Hallo, wij vertrekken ook met de kindjes naar Tanger. Ze zijn nog erg klein, maar omdat ik nog nooit in Marrokko ben geweest weet ik niet hoe het onderwijssysteem daar werkt. Heb jij misschien tips of advies? Heel erg bedankt!

Hallo samira,

ik heb een prive bericht gestuurd, maar weet niet of je deze hebt ontvangen.
:redface: zie het bericht namelijk niet meer terug in mijn verzonden items.

Hallo

wij hopen ook in de zomer van 2011 weg te kunnen

nu vroeg ik me af weet iemand op welke leeftijd kinderen naar school gaan in marokko, internationale school of gewoon?

groetjes mama2006

Hallo,

Wij willen ook graag emigreren, maar weten in godsnaam niet waar we aan moeten beginnen.

Tips???

Hallo, ik ben Jasmien en 13 jaar.
Ik en me ouders denken erover om naar marokko te emigrenen.
In el jadida ergens.

Scholen? (internationaal)

Hallo iedereen, wij hebben ook beslist om naar Marokko te verhuizen inshAllah. Naar Tanger. Is er iemand die wat meer info kan geven over de scholen daar? Bedankt!

hoi samira
ik probeer ook in casablanca een school te vinden voor mn kinderen van 4,10,14 jaar maar ze worden nergens aangenomen omdat ze geen frans en geen engels spreken worden ze niet op europese of in ternationale scholen aangenomen als je oudere kinderen heb dan word het heel moeilijk om ze ergens aan te melden heeft iemand wel een mogelijkheid of informatie hoe je kinderen in marokko naar school kan sturen ik ben met spoed aan het zoeken ik hoor nog alle informatie is welkom ik ben benieuwd of jou kinderen dan wel worden aangenomen.

Hoi,

Ik woon sinds september al in Marokko en mijn kinderen zijn wel aangenomen op de Britse internationale school. Ik heb ze (een jaar voordat ik naar Marokko verhuisde) in Nederland in een internationale school gezet, zodat de achterstand kleiner is. Begin dit schooljaar hebben ze capaciteitentoets gemaakt, op hun nieuwe school, om hun niveau in te schatten. Hmdl gaat het tot nu toe goed met ze op school.

De enige tip die ik je kan geven is dat je bijles moet nemen voor ze. Kinderen leren heel snel de taal. Als je nog in Nederland woont dan zou ik ze tijdelijk op een internationale school zettten.

Ik hoop dat ik je vraag heb beantwoord.

Veel succes met alles!

Gr,
Samira

1 like

O dank je wel je weet niet hoe dankbaar ik je ben ik wist niet meer waar ik het zoeken moest ik had onze droom opgegeven en dat er geen mogelijkheid was harstikke bedankt en bevalt het in marokko of valt het tegen. groetjes

Hi Nawale
ik woon in Tanger. Wat zijn je vragen precies

salam dames,

wat leuk dit forum!
ik woon ook al bijna anderhalf jaar met mijn gezin in tanger
ik heb inmiddels genoeg ervaring met de meeste internationale scholen voor kinderen hier in tanger. ik ben ze allemaal langs geweest en kids proef gedraaid
inmiddels zitten ze op een goede school hamdoe allah.
als jullie iets willen weten p.m me maar.

verder is het heel spannend leerzaam en super interessante periode momenteel hier in tanger, het is een super stad maar je moet echt enorm allert zijn en zeker op je hoede met name in het maken van contacten dit is enorm vermoeiend
mij lijkt het erg leuk om in contact te komen met andere dames die ook net als mij verhuist zijn naar tanger.
je hebt hier echt alles ,maar een goede vriendschap aan gaan is enorm moeilijk
al moet ik zeggen dat ik ook niet echt snel contact maak , maar toch ik ben een bepaalde manier van vriendschap omgang gewend ( waarschijnlijk toch een beetje verkaast) en hier in marok zijn de relaties allemaal erg oppervlakkig , jammer.

maar gair inscha-allah !

als iemand nog vragen heeft p.m me maar.

gr saifa:dag:

Hoi Saifa, ik ben van plan om van de zomer 2012 naar Tanger te emigreren. Ik heb 2 kinderen, een van 6 en een van 3. Op welke school heb jou kinderen gezet? Ik heb ook van een school gehoord van bank Chaabi, daar word ook Nederlands gegeven? Weet jij daar iets over? Hoop van je te horen.
Gr. Fathia

Selaam saifa,
ik woon ongeveer drie maanden in tanger.
Gelukkig vinden mijn kinderen het hier super leuk, maar ik begin mij wel te vervelen, omdat ik net als jij heel moeilijk ben met contacten maken. Mag ik vragen wat jouw dag indeling is, in marokko, als jouw kinderen op school zijn?

groetjes,
Samira

Zijn er ook mensen op het forum die ervaring hebben met emigreren naar Fes? Welke school is het meest geschikt? Hoe bevalt het daar? Wat moet je allemaal regelen/doen om je zaakjes goed op orde te hebben?

Ik hoop dat er mensen zijn die mij informatie kunnen geven. Ik overweeg om te gaan emigreren. Ik heb 2 dochters. 1 van 2,5 jaar en 1 van 11 maanden.

Hoi Samira, op welke school heb jij jou kinderen gezet? Ik wil in januari naar Tanger gaan om wat scholen te bekijken. Welk school raad jij mij aan? Voor mij is het belangrijk dat ik mijn kinderen op een goede school zet zodat ik me daar geen zorgen on hoef te maken. Emigreren is een groote stap. Ik hoop dat je mij kunt helpen. Gr. Fathia

Hoi Fathia,
Ik was ook (voordat ik verhuisde) voor twee weken met mijn man naar Marokko geweest. Had toen genoeg tijd om rond te kijken. Ik had toentertijd twee internationale scholen bezocht. The American School was 6000euro per kind per jaar (dat vond ik te prijzig en zeker als je drie kinderen hebt). The British School of Tangier is 2000euro per kind per jaar. The British School of Tangier is pas twee jaar open en zag er goed uit. De directeur heeft gezegd dat je met de diploma die je daar behaald gelijk is aan een havo/vwo diploma. De diploma is ook geldig als je in het buitenland wil gaan studeren. Dat vind ik wel erg belangrijk, want misschien willen mijn kinderen op latere leeftijd terug of ergens anders in de wereld settelen. Ik heb ze bij The British School ingeschreven. Voor de jongste kind heb ik een Engelse Disneycrèche gevonden.

Grt,
Samira

Hoi Samira, zitten jou kinderen op de AMS britisch school? Zijn de tests moeilijk? Ik kan mijn kinderen niet nu op de int-school hier zetten. Dat is te kort dag. Denk je dat het lukt als ik ze op privé les Engels zet? Selecteren ze streng op die school? Ik weet wel dat het moeilijker word om toegelaten te worden naar mate ze 10 11 jaar zijn. Zijn jou kinderen gewend nu aan hun nieuwe leven? Was het in het begin ook moeilijk voor ze? Gr. Fathia