Wie wonen er in Tanger?

Hai,
Ik woon net een paar mnd in Tanger. Ben erg benieuwd hoeveel er uit NL hier ook wonen en werken etc. Dus laat je maar horen. Wie ben je en wat doe? En wat valt er allemaal te doen in Tanger? Ik zit nog in de ontdekkingsfase.:zon02:

Hoi Smahan,

Ik kom binnenkort in Tanger wonen en werken

Hi Ali en Smahan,

Ik woon al in Tanger, wat zijn jullie plannen hiero?

Laat het me weten ok.

heey smahan,ik woon in tanger al 2 jaar,mijn man en ik hebben hier een eigen bedrijf in real estate,ik heb 2 kids,die hier op school zitten.over je ontdekkingsfase,na 2 jaar wonen ben ik nog steeds aan het ontdekken,als je vragen hebt? wil ik ze graag beantwoorden.

Hai Paradisa,
Beetje bij beetje vind ik mijn plekje hier al. Ik woon met mijn man en kind in Tanger. Op wat voor school zitten je kinderen?

Wat leuk dat jullie een real estate bedrijf hebben. Verhuren jullie ook tijdelijke woningen?

Neem eens een kijkje op www.bayti.nl of kom bij ons langs aan de Derkinderentsraat 118!

he dames

ik ben ikram en woon sinds 2008 in tanger. ben hier heen getrouwd.
mijn man komt hier vandaan we runnen samen een transport bedrijf.
inmiddels heb ik een zoontje van 2 maanden.
ik zou heel graag in contakt willen komen met meiden en vrouwen die hier wonen en werken.
ondanks dat ik mijn draai hier heb gevonden mis ik toch de gezellige middagen met mijn vriendinnen en gewoon nl kunnen praten.

Hi Ikram,
Hoe bevalt het leven in Tanger je?
Grt, Smahan

Hoi allemaal,

Ik woon ook in Tanger sinds 2006, een heel leuke stadje! na 18 uur altijd druk! en tijdens het weekend helemaal!

De bijzonderheden van Tanger : " Cap spartel " , " Grotte van Hercules ", De kust van Tanger, de markt “Casabarata” :smiley: , Café " Hafa " Richting Marchan en het centrum van Rue Mexique, de pizza’s plekje noem ik dat!!

Tanger wordt idd de tweede economische hoofdstad van Marokko, ze maken daar een van de grootste havens Tanger port med en heb je veel investeerders uit Spanje, Italia,Turkije, Usa…enz, ze zijn goed mee beizig:) hoop dat de andere steden van Marokko ook ontwikkeld worden.

Als je een huis wilt kopen, en rust wilt, doe dat in omgeving Cap spartel!! 14 km van Tanger vandaan! of tussen “Lakser Sghir en Tetouan”

Marokko is een apparte land!! I love :morocco:

Hey… Ik had een vraagje… ik ben van plan om in de toekomst in tanger te gaan wonen… ik ben zelf van marokkaanse afkomst en ik ga trouwen met iemand die in marokko woont… ik zelf studeer nog rechten dus ik wil na me studie daar naartoe gaan… Ik vraag me af of ik iets kan doen in marokko met mijn studie(ik spreek geen frans)… en dan bedoel ik niet fulltime in een callcentre werken… en ook vraag ik me af hoe het is om nu in een ander land te wonen dan je gewend bent…
Ik hoop snel van jullie te horen…

Groetjes,
Youssra

Hoi Ikram,

Ik lees dat jij in Tanger woont en ook moeder bent. Ik wil gaan emigreren naar Tanger vanuit nederland. Heb je enig info over wat ik kan verwachten en ook hoe het is geregeld met kinderopvang en school kinderen, heb zoontje van bijna 3. Alle info die je hebt is welkom hier.

hoop van je te horen

Groet Warda

Hoi,

Ik lees dat je zelf 2 schoolgaande kinderen hebt en 2 jaar daar woont. Hoe is het jou en de kinderen bevallen daar? Ik zou graag zoveel mogelijk info willen hierover omdat ik wil emigreren naar Tanger. Heb zelf een zoon van bijna 3 en wil wel goede keuze voor ons maken. Spreek zelf alleen berbers, nederlands en engels is dit voldoende helaas/jammer genoeg geen arabisch.

En wat heel belangrijk is hoe kom ik aan een appartement voor huur daar en wat zijn de gemiddelde huurprijzen in Tanger? Heb je enig info dan hoor ik dit heel graag van je terug,

Vriendelijke groet
Warda

salaam warda.

als eert wil ik zeggen, denk heel goed na voor je die stap gaat maken.
zelf heb ik er nu na 2 jaar nog steeds een beetje moeite mee, maar denk dat dat door de situatie komt. ( geen famillie hier alleen mans kant)
mijn zoontje is pas 3 maanden dus die blijft nog eventjes bij mij haha maar der zijn hier genoeg goeie scholen en kinderopvang.

tanger is een dure stad mijn uitgaves zijn hier hetzelfde als in nl.
en over huur gesproken licht eraan waar je wilt als je beetje in de stad wilt bij de boulevard dan betaal je rond de 4000 dh tot 5000 dh.

ik hoor nog van je.

hallo smahan

ja het bevalt wel aleen begin me beetje te vervelen eerlijk gezegd
je gaat toch de kliene dingen missen van nl die je eerst maar niks vond.
bv als je je even verveelde in nl kon een wandeling naar de kinderboerderij bij wijze van een wonder doen even niemand om je heen en gewoon genieten van je wandeling, hier lukt het niet. als het al leeg is op staat moet je oppassen dat ze je niet beroven hahha.

maar vertel eens hoe oud ben jij en waar hou jij je zoal mee bezig de hele dag.
hoe vaak ga jij nog naar nl.
ik zou het wel leuk vinden om wat meer te horen.

groetjes ikram

Hoi Ikram,

Dank voor je reactie. Ik begrijp dat het kwa kosten niet zoveel uitmaakt als Nederland en ook duur is. Ik had het eerlijk gezegt wel goedkoper ingeschat. En 4000 dh tot 5000 dh staat denk ik voor 400 of 500 euro? Ik vraag me af of je rond kan komen op een leuke manier met 600 euro netto? En is de kinderopvang/school daar echt goed geregeld net als hier? Of toch anders.

Wel knap hoor dat je zelf de keus hebt gemaakt om naar Marokko terug te keren, maar ik begrijp uit je verhaal dat je soms best wel heimwee hebt of iets mist van hier. Dit is volgens mij wel vrij normaal, het is toch een soort gewenning of zo. Hoe vaak heb ik niet gelezen dat Nederlanders die naar Canada/Australie zijn gemigrerend om die ene libelle verzoeken naar familie om te lezen. En leuk joh een babytje van 3 maanden echt nog een kersverse mama.

Groet Warda,

hallo warda

wat leuk dat je hebt gereageerd.
maar zoals ik al zei tanger is een dure stad. ikzelf heb een eigen woning dus hoef geen huur te betalen en ik kom maandelijks rond d 1000 euro uit voor alles( dan heb ik het ook over uitstapjes en melk voor de kleine)
met 600 euro netto kom je denk ik niet ver als je ook nog kleintjes hebt.
de scholen hier zijn al pittig als je een beetje normale school wilt kom je rond de 180 euro uit per kind dus reken maar uit.

maar wat zijn je plannen hier, heeft je man hier al werk of moeten jullie dat nog gaan zoeken.
heb je hier famillie wonen want dat scheelt heel erg veel.
vertel me eens wat over jezelf als je wilt.

groetjes:dag:

Hoi ik kom in oktober in Tanger wonen en hopelijk ook werken.
Ik heet Inge en ben 40 jaar.
Ik hoop wat terug te horen.
Doei,Inge

Hoi Ik heet Inge , ben 40 en verhuis in oktober naar Tanger,.
het lijkt me erg fijn
om ook daar Nederlandse mensen te kennen,
ik hoop wat van je horen,
groetjes Inge

Hoi ik heet Inge ,ben 40 en verhuis in oktober naar Tanger,
ik zou het erg leuk vinden om ook daar Nederlandse mensen te zien ,ook om evt,wat raad te kunnen ontvangen ,maar vooral voor vriendschap.
Groetjes Inge

hallo ingevanm
ik lees dat je in oktober in marokko gaat wonen, en werken mag ik je vragen wat voor je werk je daar gaat doen,.ik vraag dit omdat ik ook met het idee loop om over een jaar of 2 in marokko te gaan wonen en werken,

wil je mij aub antwoorden op mijn prive mail. [EMAIL=“fouzialaaouina@hotmail.com”]fouzialaaouina@hotmail.com