Wonen in Tanger

hallo allemaal

ik en mijn gezin zullen binnen een jaar in Tanger gaan wonen.

Mijn man zal daar een klein onderneming beginnen en als alles op gang komt dan zullen wij volgen(ik en mijn 3kindjes). De ene kant vind ik het spannend en aan de andre kant heb ik toch angst. Zelf ben ik in Tanger geboren maar ik ben sinds mijn 3de levensjaar in Nederland.

als het zover is dan hoop ik een baan te vinden waar ik mijn Nederland kan blijven gebruiken
(als u een tip hebt graag)

Bent u ook ge emigreert naar marokko,Tanger, en heb u ook zo iets mee gemaakt, dan lijkt me leuk om uw verhaal te horen

Ook lijkt het me leuk om in kontakt te komen met meiden en Nederlanderse gezinnen die zich ook in Tanger gaan vestigen of zijn daar al wonnend.

alvast bedankt nezha

Hallo Nezha,

ik woon nu sinds 1.5 jaar in tanger, het bevalt mij goed.

ik ben gewoon met de gedachte gegaan van als het niets is dan ga ik gewoon terug naar nederland.
Sinds een weekje heb ik een baan gevonden in een call center,dit is een nederlands call center, dus ik kan lekker mijn nederlands blijven gebruiken. www.topshore.nl neem eens een kijkje op hun pagina. www.aredon.nl gaan binnenkort open in tanger ook een call center.

lijkt me leuk om als je je hier gaat vestigen om in contact te komen…

groetjes manon

Hoi Manon,
Heb ik jouw in Feb niet gezien bij Topshore. Ik heb daar toen een rondleiding gehad.
Bevalt het daar nog?

Groetjes!!

Hoi ja dat geloof ik wel ja hahaha
het bevalt hier nog steeds, wanneer kom je deze richting op

groetjes manon

Hoi Manon,
Als het allemaal mee zit in Juni. Ik zit nog te wachten op mijn contract. Hoe is bij jouw gegaan. Ben je eerst naar Maroc gegaan en toen getekend? Ik ben nu bezig met alles op te geven hier in NL en hopelijk kan ik daarna snel weg.

Zitten jullie nog op dat kantoortje, of zijn jullie verhuist?

Groetjes!!

Hoii

Ik ben gewoon eerst naar marokko gekomen, woon er nu al 1.5 jaar, en mijn contract moet ik nog tekenen, zal deze maand wel gebeuren.

Nee we zijn nog niet verhuist, zitten nog steeds op ons kamertje haha lekker rustig

tot snel
groetjes manon

Hallo

topshore is toch een call center/ mag ik een van jullie vragen waar die ligt en hoeveel hun betalen,ik kan nl beginnen bij een callcenter in Tanger genaamd arendon.En graag zou ik willen wten wat het ongeveer kost om daar een appartement te huren.

Alvast bedankt

Ik weet dat ze ongeveer hetzelfde betalen. Topshore ligt wel een stuk verder weg. Arendon zal zich in het centrum plaatsen, wat natuurlijk ideaal is. Ik weet niks over prijzen van appartementen, omdat wij daar een huis hebben.
Groetjes!!

Hoi

Ok bedankt voor de informatie!

Ga jij bij Topshore werken? Ik kan nl ook in Casa gaan werken en ik weet niet wat ik nu moet doen omdat ze zeggen dat Tanger veel duurder is dan Casa.Kan jij mij iets meer vertellen over Topshore? Want de salarissen zijn geen vetpot.

Gr

Dag allemaal,

Ik heb jullie verhalen, vragen en opmerkingen gelezen en wil daar graag op reageren. Ik ben momenteel in Tanger voor een aantal dagen om te kijken of ik wat betaalbaars kan vinden en om te kijken voor een school voor de kinderen. Ik moet zeggen dat als je buiten het centrum gaat huren dat het redelijk betaalbaar is, reken op 2800 dh per maand, dan kan het alleen maar meevallen. In het centrum is het echt duur, vanaf 4500 dh en dan komt er nog electriciteit, internet etc bij. Wat betreft boodschappen, als je gewoon leeft door bijvoorbeeld gewoon thuis te koken dan moet je het met het salaris kunnen redden. Je kan het niet vergelijken met de zomervakantie, want dan kom je met een bedrag op vakantie en hoef je niet op de prijs te letten. Als je een huis hebt hier, moet je helemaal kunnen leven van het loon wat je krijgt. Moet je huren dan kun je nog steeds rond komen van 5000 dh. Ik moet jullie eerlijk zeggen in Nederland houd ik dat bedrag echt niet over om het vrij te besteden met alle rekeningen die ik daar moet betalen. Je kunt het net zo duur maken als je het wilt.

Ga eens zitten en budgeteren wat je denkt nodig te hebben en dan kom je vanzelf tot de conclusie of je het redt met het salaris. Een optie is ook om met meedere mensen te huren en dan ieder je eigen kamer, als je een driekamerappartement huurt met z’n tweeen dan ben je per persoon 2225 kwijt en zit je in het centrum, zit je buiten de stad dan ben je minder kwijt pp. Dus voor iedereen is het anders, omdat iedereen anders leeft. Ik kan er zeker van rondkomen, zelfs als ik moet huren (wat ik ook ga doen in het begin), alleen ga ik niet huren in het centrum maar erbuiten voor maximaal 2500 dh en van de rest kan ik leven. Als ik in nederland kan rondkomen met 200 euro boodschappen per maand dan moet het ook in Marokko kunnen. En als we in de toekomst een netwerk hebben in Tanger kunnen we elkaar adviseren hoe we het het beste kunnen aanpakken.

Nou ik hoop dat ik jullie wat info heb kunnen geven, mocht je vragen hebben , ga gerust je gang. Ik kijk er namelijk heel positief tegen aan.

GR

hallo dames hoe is het daar in marokko?

Hai,
Graag meer info en ervaring over het werken bij een NLtalige CC.Ben zelf op zoek en woon sinds kort in Tanger.

hallo faiza 74
ik heb je verhaal gelezen en ben benieuwd of je het nog steeds bevalt met je kinderen daar in marokko ? zitten ze al op school en vinden ze het daar leuk
en heb jij al werk gevonden bij de callcentre in tanger dat had je ook er bij gezet ?? sorry als ik te veel vraag maar denk ooit ook die stap te nemen snap je !! hoe veel betalen ze daar in dhs?? en bevalt je het werk wel daar goed zoals collegas en zo ? en kan je met die bedrag dat je per maand ontvangt wel leven ??? trouwens hoe veel huur betaal jij daar in tanger en waar in tanger centrum of dorp ??graag je reactie hier op en wie weet ontmoet ik je ook wel in het echt zal ik leuk vinden want wij hebben plannen .
gr.
smahan
:zon02:

Hallo, Alleamaal

Ik ben op zoek naar wat informatie , bertreft de scholen in Tanger.Heb al een bezoek gehad op een internationale school gehad in Tanger.Ben benieuwd of iemand mij er wat meer over kan vertellen…
Nou, heb ik me ook laten vertellen over een engelse school bij dar a salam???
Het is al bijna sep , nieuwe start, zou iemand mij meer informatie kunnen vertellen…Graag.Thanks

hallo,dames ik woon nu 2 jaar in tanger,samen met gezinnetje,heb 2 zoontjes die hier op een internationale engelse school zitten,school bevalt goed,wat ik graag wil weten?is of iemand weet, of hier tanger een goede doelen project loopt ,vanuit nederland of een ander europeesland,ik zou me graag willen inzetten als vrijwilliger voor een goed project in mijn vrijetijd,ik zou het graag willen horen als iemand iets weet…mocht iemand vragen hebben over tanger,voor zover mijn kennis is zal ik die beantwoorden…doei doei

Hallo allemaal ik wil binnen nu en 5 maanden me gaan vestigen in tanger. Mijn man is nu druk bezig met het regelen . Maar kunnen jullie mij nog advies geven waar ik allemaal op moet letten.

Bijvoorbeeld wat zijn de kosten voor de engelse school, de amerikkaanse is al nogal pittig.En hoe hebben jullie het gedaan met verzekeringen.

En hebben jullie hier alles opgezegd…etc.

alvast bedankt

woon je inmiddels al in tanger.ben zelf van nederlandse afkomst met een marokaanse man getrouwd en 1 keer in marokko geweest en wil in de toekomst daar ook wonen ben benieuwd hoe het jou daar vergaat?

Hallo,
Ben vorig jaar iets eerder met de zomervakantie vertrokken, en met inderdaad de bedoeling om me daar te settelen, maar helaas wilde me oudste dochter toen niet mee…We zijn nu bijna een jaar verder en ik ga de stap nu defenitief zetten.Ben trouwens wel alvast aan het orienteren, dus mocht iemand een au-pair weten of oppas (die nederlands spreekt)Het gaat om medina Tanger.
Gegroet, Sania

Hoi,late reactie,ga begin juli naar marokko en ik weet weet niet hoe de toekomst eruit zal zien,ben au-pair geweest in verschillende landen maar ben nu wel 39 met 4 kinderen maar als ik me daar zou vestigen klinkt het zeker interressant.Mischien als ik daar ben kunnen we een keertje afspreken maar ik kan niet toezeggen dat ik als oppas kan komen werken bij jou want heb nog een lange weg te gaan voordat ik die stap kan nemen,huis hier in nederland,school daar zoeken voor de kinderen maar ben wel benieuwd hoe het je daar vergaat ,dus als het je leuk lijkt om daar een keer af te spreken laat het me weten ook als ik iets vor je mee kan brengen uit nederland.gr.angelique

Hoi, Hoi

Ik ben momenteel nog in nederland om het een en ander af te ronden, maar zodra ik daar ben spReken we zeker af, dan laat ik je het via deze weg weten .
Dank vooor je mail,
Gegroet, Sania