Marokko is echt een heel mooi land er valt hier genoeg te doen en zo lang jou kinderen hier bezig zijn met school en activiteiten vervelen ze zich niet.
Als je vragen hebt hoor ik het graag.
groetjes,
samira:MOROCCO:
Hoi Samira, mijn mailadres is sami-15@live.nl mocht je prive-berichten hebben. Wat leuk dat jou kinderen het naar hun zin hebben want dat is voor mij zo belangrijk, ik ga het insha allah ook proberen om mijn kids op de AMS te zetten. Ik heb de prijslijst ontvangen, naarmate ze ouder worden, zijn de prijzen ook hoger klopt dat? Maar goed ik vind goed onderwijs de belangrijkste voorwaarde om te emigreren. Ik heb er echt zin in. O ja hoe heb je het met de school hier gedaan en de ziektekostenverzekering? Gr Fathia
Ook hier serieuze plannen voor marokko en insaâallah ook naar Tanger. En ook wij zoeken een goede school voor onze kids (6 jaar en bijna 3) Ik hoorde dat er twee americanâs scholen zijn. Eentje is heel duur en de andere redelijk duur. Kunnen de dames mij wat meer over de scholen vertellen. Bijvoorbeeld naar welke school je kind gaat en wat de schoolkosten zijn. Hebben ze busjes die je kinderen ophalen of moet je ze zelf brengen. Wat de begintijden zijn op de school.
Ik lees overal in jullie stukjes dat jullie scholen makkelijk vinden voor jullie kinderen in marokko specifiek alleen maar in tanger maar ik probeer in casablanca of omgeving een school voor mn kinderen te vinden maar ze doen overal moeilijk vanwege de talen mn kinderen beheersen geen frans en geen engels vind maar school overal wordt de deur dichtgeslagen ik vind het leuk voor jullie dat jullie wel jullie droom kunnen voortzetten maar wij zijn nog steeds op zoek naar een school mn kinderen zijn 4, 10, 14 jaar. Waarom worden kinderen makkelijk aangenomen in tanger dan in casablanca of omgeving ik hoop dat iemand mij een goeie tip kan geven dan alleen maar over scholen in tanger. Ik zoek echt met spoed naar scholen voor mn kinderen in casablanca of omgeving.>>>
Dag mensen,
ik ben van plan om naar Tanga met mijn gezin te verhuizen.
zou jullie mij meer kunnen vertellen over internationale scholen en de kosten.
ik heb met hun contact genomen maar helaas ze reageren niet.
ik ben benuwt naar jullie verhaal en ervaringen.
hier nog een emigrant hahahh:dag::wereld:
wij willen ook binnenkort naar tanger verhuizen! ben druk bezig met info bij elkaar te verzamelen. misschien kunnen we wat betekenen voor elkaar via deze weg!
wie weet tot ziens in Tanger!!
groetjes:zon02:
wij emigeren inschallah ook binnenkort richting Tanger samen met mijn 2kinderen, de oudste is bijna 5jaar. op welke leeftijd beginnen ze op school? ik wil graag met zusters in contact komen ik ken niemand in tanger en beheers de arabische taal ook niet het wordt een moelijke process moge Allah het voor ons vergemakelijken .
wauw wat mooi om te horen hoe geweldig jullie kids t vinden daar op school. Voor mij is dat best een zorgpunt, dacht steeds dat ze t mischien niet naar hun zin zullen hebben. Ik hoop inshaalah begin 2013 te kunnen emigreren naar marokko. Ik ben ook nog steeds op zoek naar een goede schoolâŠdus eventuele tips zijn welkom!
gr
hoi hoi Mijn naam is Aaliyah, ik ben een Nederlandse bekeerde en zou heel graag in Marokko willen wonen. Ik eventueel bij mensen in de buurt van Meknes gaan wonen, maar heb hier 3 kinderen van 7, 6 en 1. I weet niet welke internationale scholen daar in de buurt zitten en mijn mogelijkheden. zou iemand mij alsjeblieft willen helpen, om alles bij elkaar te zoeken. Is daar ook school als wij zomervakantie hebben in Nederland?
hoi salam samira, zou je mij ook de informatie van deze internationale scholen willen sturen per email, want als Nederlandse vrouw met 3 kinderen zonder marokkaanse man kom je niet heel ver.
Ik dank je heeeleeeel erg.
Ik weet niet of je nog active bent met de forum, maar ik wil ook met mijn gezin van Canada naar meknes gaan. Zijn Julie nog gegaan, hoe bevalt het daar?
Voor de dames die nog informatie zoeken over scholen in Marokko kijk ook eens op dutch people in morocco/ Nederlanders in Marokko. Daar hebben zich een hoop van ons verzameld en krijg je volgens mij iets sneller informatie waar je naar op zoek bent.
Ook wij zijn op zoek naar meer info over een internationale school in Tanger.
De info hier lijkt wat oud? Iemand nog wat up to date info want via google is er niet veel te vinden.