Wie woont er in Tetouan?

Salaam Allemaal,

Na 2 jaar regelen gaan we eindelijk wonen in marokko. :dag:
Samen met mijn man en 2 dochterjes (6 en 2 jaar) gaan we aan een nieuw avontuur beginnen.

We hebben ons hier al uitgeschreven. In Marokko hebben wij gelukkig ook al een mooi woning. Daarnaast staat ons dochtertje ook al ingeschreven op een privéschool. Kortom, we hebben er super veel zin in!!

We kennen al een paar mensen die in Nederland hebben gewoond. Deze mensen hebben geen jonge kinderen meer, dus dat is natuurlijk wel balen.

Ik zoek contact met gezinnen die wonen in Tetouan of omgeving. Het zou hartstikke leuk zijn als deze ook jonge kinderen hebben. Misschien is het een idee om onze ervaringen te delen en elkaar adviezen en tips te geven op elke vlak. Dit zou mooi zijn, want ons kinderen hebben dan ook een maatje met wie ze de Nederlandse taal kunnen koesteren, zodat zij die niet verleren.

Ik hoop gauw reacties te ontvangen!!

Groetjes,

Ahlam

aleikoem salaam Ahlam,

ik woon sinds 3 en half jaar ook in Tetouan. heb een dochter van 13 en een dochter van 11 dus niet echt jong meer in vergelijking met jouw kinderen.

waar ga je wonen in Tetouan?

salaam,

Jacqueline/Salima

salaam ahlam

Hoi

Ik ben moeder van 2 kinderen 2 jaar en 5 jaar en ben ook van plan inchala een keer mischien dit jaar al naar marokko te gaan maar dan in oujda ik weet nu niet meer even waar tetouan ligt maar ik vind het al leuk als ik wat vragen aan je mag stellen invb de school enz ,

Groetjes

inge/sarah

salaam Salima,

Bedankt voor je berichtje.Ik ga wonen in Safir.
Ben je al gesetteld?Hoe gaat het met de kinderen op school?En op weke school zitten ze?
Sorry voor al deze vragen, maar ik ben benieuwd naar jou ervaringen.

Ik vertrek half juni, dus voor ons is het aftellen begonnen.En de stress slaat ook al behoorlijk toe, want wat een geregel allemaal (hier en in Marokko).

Salaam,

Ahlam

Salaam Sarah,

Tetouan ligt in het Noorden, meteen als je de Spaanse(Sebta) grens over bent. En wat spannend dat jij ook deze stap gaat zetten insallah. Je mag me alles vragen. En hopelijk kan ik ze beantwoorden.

Salaam,

Ahlam

aleikoem salaam Ahlam,

ja wij zijn wel gesetteld, in zoverre we hebben nog geen eigen huis we huren nog. zou op dit moment ook niet weten waar ik zou willen wonen. mijn man woont ook nog niet hier die pendelt om de maand heen en weer.
ja met de kinderen gaat het goed. toen we hier kwamen kenden ze alleen het alfabet en nu spreken ze aardig wat talen. zitten nog wel op de basisschool maar dat is gewoon beter geweest om het van onder af aan te leren. de oudste heeft vorig jaar wel een jaar overgeslagen dus die is nu een klas hoger dan de jongste. de school waar zij opzitten heet azzomoroda, als ik het goed schrijf hoor. het is een priveschool en we betalen 400 dh per kind per maand en aan het begin van het schooljaar betaal je 500 dh voor verzekering en moet je voor ongeveer tussen de 800 en 1000 dh schoolspullen, boeken, etc kopen.

als je nog meer wilt weten vraag gerust, je mag me ook pm als je dat liever wilt.

waar ligt safir nu in de buurt t komt me zo bekend voor.

salaam,

Salima

Salaam salima,

Ook onze dochter staat al ingeschreven op een priveschool. en op deze school vragen ze 700 dh per maand en daar komen de bijlessen, verzekering, schoolspullen etc nog bij (best pittig). Ik hoop dat ze het leuk gaat vinden en dat ze snel vrienden maakt.
Ze begint in juli met privelessen, zodat ze een beetje houvast heeft en niet schrikt de eerste schooldag.

Ken je Hotel Safir?En waar woon jij? En ja, ik zou graag je pm willen. Gewoon om te weten hoe je eerste jaar eruit zag.

Groetjes,

Ahlam

aleikoem salaam,

Safir komt me zo bekend voor maar kan het even niet plaatsen. waar is het in de buurt? wij wonen bij moskee Badr.
mij emailadres is jacqueline.akhal@gmail.com

salaam,

Salima

Salaam Salima,

Ik heb je gemaild. Ik hoop gauw van je te horen.

Liefs,

Ahlam:kus:

Salaam Ahlam,

Ik woon sinds januari 2009 in Tetouan.
Ik heb 4 dochtertjes van 6,4,2 en 0.
Als je nog iets wil weten laat maar weten
Inshaallah hebben jullie een goede reis.

Liefs Patricia

Salaam Zainab,

Hoe bevalt het leven je in Tetouan tot nu toe? Al je draai gevonden?
Ik ben aan het aftellen. Nog 2 weken en dan vertrek ik. Ik heb er zin.
Alleen moe van al het geregel.

Ik ben gewoon benieuwd naar jou ervaringen.

liefs,

Ahlam

Salaam Aleikoem Ahlam,

o fijn dat het bijna zover is inshaallah

ja mijn 1e jaar hoe was het.
ik heb het in het begin heel moeilijk gehad, veel heimwee enzo.
maar nu heb ik mijn draai wel gevonden
en de meiden hebben het ook heel erg naar hun zin hier
ik moet nog wel aan bepaalde dingen erg wennen hier zo en dan bedoel dat sommige dingen heel lang duren voordat het geregeld is
maar ja
ik moet ook wel zeggen dat het mij heel veel heeft geholpen dat ik al heel snel en nederlandse zuster hier heb leren kennen waar het ook mee klikt
die heeft mij ook wegwijs gemaakt

en naar welke school gaan jou kinderen?

liefs patricia

salaam aleikoem,

Ik kan me voorstellen, dat het wennen is.
De mensen in Marokko werken in hun eigen tempo. Ik denk dat het voor mij ook even wennen is. Ik zal daar ook mijn eigen leven moeten opzetten.
Ik verheug me er wel op.

Je zult het wel druk hebben met 4 meiden. Ik heb 2 meiden eentje van 6 jaar en de andere is 2 jaar. Onze dochter staat ingeschreven op Amis des siences. Op haar ga ik me het komend jaar concenteren. Als zij haar draai heeft gevonden, dan ben ik gelukkig.

Ik heb gehoord dat het heel warm is in Marokko. Geniet ervan.

Liefs,
Ahlam

Waleikoem Salaam,

ja druk is het wel met 4 meiden maar ja wel gezellig
en inderdaad wat jij zegt het is belangrijk dat de kinderen hun draai vinden
en dan ben je als ouder idd gelukkig

en het is hier iedere dag warmer aan het worden
wel lekker maar voor mij hoeft het ook niet veel warmer dan nu te worden hahah

nou inshaallah een goede reis

liefs patricia

salaam Zaineb,

Je hebt gelijk, te warm is ook niet lekker.
Naar welke school gaan jou meiden? En hoe vinden zij het?

Nog een fijne avond.

Liefs,
Ahlam

Salaam Aleikoem Ahlam,

Mijn kinderen gaan naar Oum El Kora
dit is ook een prive school hier heeft mijn man ook op gezeten
dus die had zoiets van hier gaan mijn kids ook naar toe
Ze worden iedere dag opgehaald met de bus
Nu vinden ze het heel leuk maar het 1e jaar was drama
Zainab mijn oudste was in nederland nooit naar school geweest dus dat was echt huilen
Ik deed haar jas aan en zij trok hem gelijk weer uit, Sara had er gelukkig geen problemen mee
En nu gaat het hartstikke goed, ze spreken goed arabisch hamdudilah

Inshaallah is jouw dochter ook snel gewend

En jij ook een fijne avond gehad?
En is alles al klaar voor jullie reis?

liefs patricia

Salaam Aleikoem,

Gelukkig zijn ze nu gewend aan school. Anders ga je ook elke dag met een rot gevoel naar huis. Ik ben daar wel bang voor. Mijn oudste dochter gaat nu met veel plezier naar school en heeft haar vriendjes. De mentaliteit in Marokko is toch iets harder ook bij kinderen. Als zij straks vrienden heeft gemaakt, zal school snel wennen.
Mijn man heeft ook in Marokko op school gezetten en daar gestudeerd.

Mijn avond was saai. Mijn man zit al in Marokko en ik was zo moe dat ik nergens zin had. Vandaag schijnt de zon en dat geeft al energie.
Ik moet nog veel doen. Ik ga me nu uitschrijven. En dat vind ik toch een officieel moment. Moet meteen een internationaal rijbewijs halen (voor de zekerheid). Medische dossiers ophalen. Dus erg druk.

Liefs Ahlam.

Salaam Aleikoem Ahlam,

inshaallah is je dochter snel gewend op school en maakt ze snel nieuwe vriendjes
en je hebt gelijk de mentaliteit in marokko is anders dan in nederland
mijn voordeel was dat de meiden nog niet naar school gingen dus ze
wisten niet beter hier

en is gelukt met het uitschrijven en je rijbewijs?
wanneer vertrek je inshaallah?

liefs patricia

Hoi,

Wij (mijn man en ik en mijn zoon 11jr en dochter van 5jr) zijn ook van plan om naar tetouan te verhuizen. Hoe is het dagelijks leven in marokko?? Ik ben al heel vaak naar marokko op vakantie gegaan maar wonen is natuurlijk toch anders.
Graag wat meer inzicht in het dagelijks leven. Kan je het vergelijken met het leven in Nederland???/

nee het leven is totaal anders. vind het zelf veel relaxer dan in nl. moet wel zeggen woon er nu 4 jaar maar de mentaliteit van de mensen hier gaat me een beetje tegenstaan. wil ook weinig met de mensen van hier te maken hebben moet ik zeggen.
zijn je man en jij nl of marokkaans?

groetjes,

Jacqueline/Salima