Ik ben nederlands en mijn man marokkaans. We gaan zeker wel 2 keer per jaar naar tetouan en ik moet zeggen ik vind het altijd heerlijk maar ik heb ook altijd wel zo iets dat ik me na een aantal weken ga ergeren aan kleine dingetjes (humor, mentaliteit e.d.). Ik denk dat er heel veel voordelen zijn maar ook heel veel nadelen en die ben ik nu goed tegen elkaar aan het afwegen.
Werk jij ook als ik vragen mag?? En heb jij veel contact met de mensen daar?
nee ik werk hier niet. heb 20 jaar in nl gewerkt. ben nu thuis voor de kinderen. mijn man die komt om de maand hier naartoe dus dat is ook wel lekker. nee heb weinig contact met de mensen hier, wil ik ook graag zo houden.
Leuk om te zien dat er meerdere āNLersā in marokko wonen.
Als er zusters zijn die mij zouden willen voorzien van informatie hierover, bv over scholen en andere dingen, zou ik jullie graag willen vragen om mij toe te voegen op msn!
Ik wil ook graag naar marokko emigreren met mijn kinderen, maar ik zou niet weten waar ik moet beginnen!
Insha ALLAH voegen jullie mij toe!!
Alvast bedankt!
Ik ga binnekort ook emigreren naar marokko en heb een zoontje van 8 jaar. Wat is jullie ervaring met kinderen die daar naar school gaan en de taal nog niet zo goed beheersen?? hoe is het leven daar??? Ik zou graag heel veel willen weten.
ik vertrek zelf ook over een paar weekjes met mijn gezinnetje. heb een zoon van 5j en een dochter van 4j. het is inderdaad en hele geregel. ook nog straks in marokko. Wij gaan ook naar tetouane vraag me niet waar want ik weet het ook niet mijn zwager gaat voor ons een woning regelen. Het is wel fijn om te weten dat er genoeg nederlandstalige dames wonen in tetouane, mijn arabische is totaal niet wat het moet zijn. doordat feit ben ik een beetje bang dat ik alleen kom te staan omdat ik me nog niet zo goed kan uitdrukken. een voorbeeld hebben van iemand dit allemaal al heeft meegemaakt heeft werkt eerlijk gezegd ook gerustellend. ook voor de kids vind ik het leuk dat ze nog fijn met andere kindjes nederlands kunnen blijven praten.
Zag bij toeval deze site en weet dat dit onderwerp al vanaf 2010 geschreven staat, maar hoop toch enige reactie te krijgen. Ben sinds april 2011 geƫmigreerd naar Marokko Tetouan. Heb 2 kindjes van 3 en 1 jaar en ben 24 weken zwanger van ons derde kindje. Spreek helaas geen Marokkaans en merk dat dit een grote belemmering is op mijn zelfstandigheid. Buiten dat om zie ik er daarom ook als een berg tegen op om hier te gaan bevallen, geheel door de taal! En wie kan mij helpen aan een goede school hier in Tetouan? Kortom HELP mij mijn heimwee te overwinnen. Ben desperate op zoek naar Nederlandse sprekende dames met het liefst kleine kindjes
Groetjes Mariska
helaas heb ik geen kleine kinderen meer maar wil wel met je afspreken hoor. woon al 5 jaar in tetouan maar het arabisch heb ik toch ook niet echt onder de knie.
Hey Jaqueline en Sana,
Bedankt voor jullie reacties! Het stroom was uitgevallen hahah vaak komend probleem hier?!
Sana ik kan je bericht nergens vinden, misschien doe ik iets niet goed want ben op deze site pas gisteren beland en moet hierin ook nog ff mijn weg vinden, net als Tetouan haha
Hey mariska .
Ik woon er nog niet.in de zomer komen we en blijven er meteen.de kinderen moeten eerst het school jaar afmaken.ik kom te wonen in remilet achter de bruiloft zaal van de twee poppen.langs de hoofdweg .gr Sana
In welke buurt is dat.ik heb en jongen van 11 en meisje van 7.
Ik ben nu van alles aan het regelen.het lijkt mijn erg leuk om daar te gaan wonen.ik kom bij de bruiloft zaal achter te wonen langs de grote weg bij baret die zaal met die twee grote poppen het aladin achtig gebouw. Groetjes saana.
Ja dat is in opkomst nog, maar marchan zit om de hoek de rest moet je naar toe rijden maar ik heb het zo gebouwd het huis dat ik alles daar heb zwembad grote tuin ik vermaak me thuis.hoe gaat het met jou kinderen zijn ze helemaal ingeburgerd.zitten ze op een sport ?mijn zoon wil daar zo graag op voetballen maar ik ken daar geen voetbal club. Groetjes