Ik, de topic starter, wil even kwijt dat ik twee jaar geleden toch de stap heb genomen om naar Marokko te gaan en ik kan jullie vertellen dat ik nog steeds 100% achter mijn keuze sta! Dit kan ik de meeste mensen echt aanraden.
Waarom nog gestressed leven in NL terwijl je hier lekker je vrijheid hebt om te leven hoe je zelf wilt!
Alle nodige voorzieningen zijn hier alhamdoulilah ook allemaal aanwezig.
Ook de kinderen hebben hun draai goed gevonden op school.
Dus mensen die twijfelen om de stap daadwerkelijk te nemen, stippel je plan goed uit en ga ervoor zou ik zeggen!
groetjeeeeeeees vanuit het heerlijke prachtige zonnige Marokko
wij denken er ook over om naar Marokko te emigreren…mijn kindjes zijn nu 8 en 6 jaar en het enige wat mij een beetje tegenhoudt is de taal…we zouden ze naar een prive school sturen, maar zullen ze eerst wat moeten klaarstomen om het Frans en Arabisch wat te beheersen…heb je raad, pm me graag.
Ik ben Pauline en ik woon in Londen waar ik de opleiding International Journalism doe. Ik ben nu bezig met mijn afstudeerproject, een korte televisiedocumentaire. Mijn documentaire gaat over Nederlandse Marokkanen die willen verhuizen naar Marokko. Mijn interesse voor de Marokkaanse cultuur is jaren geleden ontstaan. Ik ben zelf opgegroeid in een islamitisch land, heb in een Marokkaans restaurant gewerkt en ben in april eindelijk zelf naar Marokko geweest (Marrakech, Taghazout). Die interesse wil ik nu graag gebruiken om een mooie documentaire te maken over Nederlandse Marokkanen die erover denken om terug te gaan naar Marokko, serieuze plannen hebben om dit te doen of wellicht hier gewoon een mening over hebben.
Zou een van jullie wellicht interesse hebben om mij hier meer over te vertellen? Ik ben namelijk erg benieuwd hoe het gaat! Je mag mij altijd een privebericht sturen.
Mijn man en ik willen ook heel graag met onze 4 kids van 10, 8, 3 en 2 jaar, verhuizen naar Marokko naar Nador. Het enige obstakel is dat ik mij zorgen maak over het onderwijs in Nador. Mijn vraag is, heeft er iemand ervaring met de priveschool in Nador en kan iemand mij er meer over vertellen? Zou het heel erg fijn vinden.
Wat fijn om te horen dat jouw emigratie goed is bevallen en dat jouw kids ook hun draai hebben gevonden.
Mijn man en ik hebben ook het besluit genomen om samen met onze 4 kinderen te verhuizen naar Marokko naar Tanger. Mag ik je vragen in welke stad jij woont? Ik zou namelijk heel graag willen weten welke privescholen aan te raden zijn.
Wat leuk dat je nog een reactie plaatst oum romaysa, heb je eerste reactie twee jaar geleden gelezen en hmdlh dat je tog de stap hebt genomen. Ik had jog een tijdje contact met, onder een andere nick maar was het wacht woord kwijt.
Ik hoop inshallah vokgende zomer met mijn gezin in marrakech te wonen!
ben nieuw hier op het forum, ben hier terechtgekomen na enig zoekwerk op internet. Ik ben Belg (autochtoon), en woon in Nederland. Ik zou graag binnen 2 jaar, als ik met pensioen ga, naar Marokko emigreren. Ik hou van dat land, ben er reeds een keer of acht geweest, en zou me daar graag definitief vestigen, ben zowel Belgie als Nederland beu. Ik heb echter, door eerdere tegenslagen, geen groot kapitaal kunnen opzij zetten.
Mijn vraag is of er iemand weet of je als buitenlander, een sociaal appartement kan kopen in Marokko? Ik vrees dat ik niet in de mogelijkheid ben om een gewoon appartement of huis te kopen. Ik weet dat ze in Marokko bouwprojecten hebben voor appartementen aan 25000 dirham, maar die vallen dus onder de noemer : sociaal appartement of "appartement economique’'.
Kan er iemand mij hier mee helpen of eventueel een tip geven? Alvast mijn dank bij voorbaat.
Wij willen in sha Allaah gaan wonen
In de stad Nador of Tanger. Mijn voorkeur gaat naar Tanger maar in Nador hebben we al een huis en kunnen we gelijk een zaak beginnen. In Tanger moeten we helemaal opnieuw beginnen dus eerst huisje huren en opzoek naar een baan. Daarintegen is Tanger natuurlijk wel een grote stad met meer keuze in privescholen enz en dat vind ik heel belangrijk. Kortom nog veel om uit te zoeken
Salaamoe alajkoem zuster,
Bij deze wil ik u aanmoedigen om de eventuele stap toch te zetten. .Ben zelf een moeder van vier en heb onlangs de stap genomen om te emigreren vanuit België naar Marokko. …al van 2009 overweegde wij die stap maar angst heeft ons wens in de weg gestaan. Maar el hamdoelilah met behulp van allah swt hebben wij eindelijk de stap genomen. Het is nog heel vroeg om te oordelen maar onze intentie is goed, dus waarom zou het mislopen. Betreft school bewust geen internationaal school maar een zeer degelijke privé school…wetende dat de niveau van marokko toch wel zeer hoog is, zeker tov Nederland. Ik woon zelf heel dicht bij Drissia, en vanaf de 15 de september beginnen ze school te lopen. Ik hoop met vrucht insch allah. Heb mijn familie volledig achtergelaten dus buite mijn gezin en allah heb ik hier ook niemand. … moest er iemand zijn om ideeën te wisselen of bijpraten, dan sta ik er ook volledig voor open
M3a salama
Ps: alles verloopt volgens de intenties, gair insch allah
Hey
Wilde je even op de hoogte brengen ivm de aankoop van sociale appartementen. …indien je niet over een roerend goed bezit in marokko kan je zulke appartementen aankopen voor 25000 euro. Soms zijn er zelfs kortingen tot 2000 euro
Succes
Ma sha Allaah, wat goed dat jullie de stap daadwerkelijk hebben genomen. Moge Allah jullie keuze vergemakkelijken…
Wij hebben inmiddels een aanbevolen priveschool gevonden in Nador maar vind het nogal een grote stap eerlijk gezegd. Mijn hoofd zit vol met vragen en twijfels vooral wat de kinderen betreft. Ben bang dat de kids niet kunnen aarden op hun nieuwe school en dat ze veel aanpassings problemen zullen hebben, gheer in sha Allah. Ik weet dat ik op Allah moet vertrouwen en dat, als onze intentie goed is, Allah ons zal lijden in dit proces in sha Allah…
Hebben jullie je ook meteen uitgeschreven uit Nederland of kijken jullie het eerst een jaar aan. ( je hoeft niet te antwoorden)
Salaamoe alajkoem oum Rayan,
Kom zelf van België, geboren en getogen dus kan je je al voorstellen wat een grote stap wij zetten. .en neen wij hebben ons nog ni uit geschreven. …inderdaad eerst een jaartje proberen en dan alles wettelijk in orde brengen. …nador of tanger maakt niet uit. …hangt allemaal van jezelf of je de kids op een islamitische manier wilt opvoede of willen we de stijl van ginder toepassen. Er zalook niemand achter je beslissing staan (hoeft ook niet) jij en je man moeten er vrede met hebben. En nadien volgt de redt automatisch. De kids passen zich heel snel aan. Het zijn wij die de verandering precies niet aankunnen. Heb een dochter van bijna tien en de jongste is 2… dus ik moest wel de knoop nu doorhakken. .
Moeheem wil je verder kletse is het misschien beter privé. …heb ook watsupp enzo…dus bekijk het maar
Wauw best veel mense die er voor kiezen om in marokko tekomen wonen, zo ik ook en ik vind t super spannend!! Ik ken de taal niet en mn kinderen ook helemaal niet, mijn enigste zorg op dit moment is dan ook hoe gaan ze dat doen op school straks, wat als ze t niet kunne ofiets? Heeft iemand hier ervaring in mn kindjes zijn nog jong 6 en 5
Asalaam ik wil graag emigreren naar nador mijn oudste kind doet havo 3 krijgt frans en engels mijn jongste doet gymnasium 1e jaar krijgt ook engels en frans naar welke school
Kan ik ze beter sturen en waar ? Met spoed antwoorden.