Help mij om uit Nederland weg te gaan!!

Hallo land genoten

Ik word gek hier in nederland. ik wil zo snel mogelijk naar marokko om daar te leven. Je kan hier niet normaal leven.
Wie kan mij helpen??/
en wie heeft ervaring met in marokko te leven vanuit nederland?

Ik h

[

ik denk er net zo over, ben ook bezig om te verkassen hier. Ben bekeerde moslima alhamdoelilah en ben opzoek naar een baan in de onderwijs in marokko dubai of whatever. Niet hier !!!

Hoi,

Nou als het aan mij lag en aan mijn man dan waren we er al. Maar ja zo’n stap zet je met kinderen en al je familie hier niet zo makkelijk. Als je de taal spreekt dan kom je al een heel eind.En verder moet je kijken wat je kunt en wat je studie richting hier in n.l was.
Ik heb zelf heb een aantal marokaanse kenissen die in marokko zijn gaan wonen en die hebben een baan gevonden als reis leider/ster. Bij deze bedrijven krijg je n.l betaald naar de maatstaven van n.l of belgie of duitsland. Dat is natuurlijk een stuk beter dan het salaris wat je in marokko ontvangt bij marokaasne bedrijven. Verder weet ik niet of er nog van zulk soort bedrijven bestaan maar dan in een andere richting. Toevallig weet ik dit omdat hij daar in zit. En ik kan je zeggen dat hij goed verdient.
misschien heb je er wat aan en hoop ik insallah dat je gauw naar marokko kunt.

gr patricia( yasmina)

dank je wel yasmina
Nou er zijn wel veel bedrijven waarbij je alleen nederlands hoeft te spreken.
callcenter banen en goed betaald. dus als je wil weten waar geef me een seintje.

hey siham hoe veel betalen ze dan per maand in euros he
en waar liggen die bedrijven in marokko welke steden
gr
smahan

is er ook een nederlandse callcenter waar ze alleen nederlands spreken in fez dat jullie weten

Salaamoen 3alaikom allen,

Met de dag komen er steeds meer mensen bij die graag Nederland willen verlaten.
Ik perssonlijk woon nu al bijna twee jaar in Tanger / Marokko.

In Tanger zijn er callcenters operatief met Nederlands talige projecten en de lonen liggen behoorlijk hoog conform de marokkaanse maatstaven, de ene betaalt 5.000 Dh en de andere tegen de 10.000 dh per maand. Dus je komt er goed mee rond, zeker als je al huisvesting hebt.

[EMAIL=“kontactel_services@live.com”]kontactel_services@live.com is het mail adres, zou zeggen: doe ze een mail.

Groetjes uit zonnige Marokko,
Voorbijganger

salaam aleikum Siham,
Ik kan me echt heel erg ged voorstellen dat je het helemaal hebt ghad in Nederland.
Mijn naam is Karin/Kariema,ben 50 jaar en sinds een jaar woonachtig in Marokko. Ik woon hier samen met mijn bijna 11 jarige dochter Aziza. Mijn man woont nog in Nederland,die wil hier niet wonen.
Ik woon in het noorden van het land,vlak onder al Hoceima,en ik heb het hier reuze naar mijn zin. Mijn schoonfamilie woont bij ons in de buurt,en daar kan ik altijd op terugvallen ,maar we redden ons prima hier. Ik heb wel een voordeel,ik heb een wao uitkering,en die mag je meenemen naar marokko. Ik hoop dat je snel de kans krijgt om ook weg te aan uit het bekrompen,dure,onrechtvaardige koude nederland!!!
Veel succes he!!!:zon02:

eeuhh, ieder heeft zijn/haar reden om naar Marokko te verhuizen, maar eerlijk is eerlijk: bekrompenheid en onrechtvaardigheid vind je overal…ook in marokko.

hey fati70 wat meer duidelijkheid als je uit ervaring spreekt
aub
gr

een stom voorbeeld: als vrouw weet je ook wel dat je niet op straat kunt lopen zonder opdringerige mannen die je de pas snijden… Persoonlijk vind ik Marokko een mooi land met een aangenaam klimaat, ik hou wel van de nonchalante sfeer en daar liggen mijn roots wat ook wel een warme band met het land creërt. Maar voor de rest zou ik niet direct zeggen dat je daar beter zal behandeld worden dan hier. Wat ik wel geleerd heb: als je veel geduld hebt in Marokko, zal je volop genieten van alles (zelfs van het hier naar daar lopen voor een papierke in orde brengen).

daar ben ik mee eens en GEDULD wint als laatste !!
en over dat bekende houding over mannen in maroc die gewoontes
zit bij sommige gewoon in bloed wat ik hier me zeggen wil is dat je dat
soort gedrag hier in nl ook wel vaak ziet .
is niet als een belediging voor mannen bedoeld !
gr
smahan

salaam aleikum Fati,
Natuurlijk is het hier niet het paradijs,maar in Nederland kun je ook niet als vrouw meer veilig over straat hoor. Zelfs als man kun je daar tegenwoordig een mes in je lijf krijgen toch!!!
Maar je kunt hier wel leven zoals je zelf wil,in Nederland word je echt geleefd,met al die wetten en regeltjes die ze in den Haag verzinnen.
En het leven in Nederland is echt belachelijk duur toch,door het belastingstelsel.
En natuurlijk het mooie weer hier en de mooie natuur spelen ook een rol. Al vond ik het van de winter wel heel erg koud hoor.
Dan zijn de mensen hier in Marokko veel meer gastvrij dan in Nederland vind ik dan he.
En hier heb je geen gezeik over moslims,je kan hier zonder nawijzen gewoon eruit zien hoe je wilt.
Er is wel een groot nadeel hier in Marokko,en dat zijn de scholen.
Er word hier om het minst of geringste met een houten latje op de handen of voeten geslagen bij de kinderen. echt bizar hoor.Word tijd dat daar verandering in komt.
Maar verder,echt ik zou voor geen enkele prijs terug willen naar Nederland hoor. Marokko zit voor altijd in mijn hart.:zon02:

salaam mensen,

ik ben het met je eens over een ding fati70, is dat je heel veel geduld in marokko moet hebben, maar dat is hier af en toe ook hoor.
en imzourentje, ik ben het ook met jouw eens met het weer en omstandigheden in marokko, maar met de scholen niet, dat van het slaan is er allang niet meer, ik weet niet welke scholen jullie in de buurt hebben, maar die in de buurt van waar ik kom uit casa doen dat niet meer.
ik heb het zelf gehoord van nichtjes en neefjes die daar op school zitten.
alles veranderd in marokko hoor, over een tijdje zal marokko beter zijn dan europa hoor.
alleen de mensen daar zijn gewoon gewend om de wet niet te volgen maar geef gewoon geld en je word snel geholpen en dat is echt iets wat in marokko moet veranderd worden.

hoi siham
ik heb vernomen dat je heel graag uit nederland we wil ik heb zelf ook het koude nederland verlaten en met suc6
ik heb gewerkt voor familie maar daar ga ik mee stopen
er is vol op werk voor mensen die nes, eng, duits,span,frans, spreken en ik ben zelf ook met en project bezig.
mocht je intrese hebben stuur me en mail.
met je ervaring in ned
agadier@hotmail.com
hoor van u.

ps:andere geintreseerden ook welkom :vak02:

Marokko is prima om te wonen, maar je moet wel je Europese standaard bijschroeven. Sorry, maar we zijn nou eenmaal gewend om makkelijk allerlei spullen te kunnen kopen en als je hier leeft met een lager salaris is het ook niet altijd makkelijk. Luxe artikelen zijn ook hier luxe artikelen.
Daarnaast worden zeer praktiserende heren en dames die hier met niqaab ed komen wonen flink door de politie in de gaten gehouden, want ook hier zijn ze niet gek op terrorisme en dat associeert men er nou eenmaal mee. De koning wil graag de baas blijven namelijk.
Verder kun je hier redelijk je eigen leven leiden, hoofddoek of niet, westers of niet. Het nageroep en nagestaar is soms niet van de lucht, maar daar schijnt Tanger erger in te zijn dan andere steden waar ze meer gewend zijn aan inwonende Europese mensen. Hier kan ik niet normaal op Playa van Marsa naar Malabata lopen zonder dat ik zo’n 20 opmerkingen heb gehad, als het er niet meer zijn.
Hemel ook het werken in een callcenter niet op. Het is niet leuk om mensen energie of wat dan ook aan te moeten smeren. Als je in Nederland een leuke opleiding hebt gehad dan moet je hier echt genoegen nemen met minder (veelal callcenter verkoopwerk) en een dikke huid hebben.
Volgens mij komt slaan nog zeker wel voor op scholen hier. Ik hoor dat toch regelmatig van mijn familie en vrienden.
Marokko is echt een leuk land om in te wonen, maar Nederland ook. Geloof me maar, mensenrechten in Nederland zijn een stuk beter en ook corruptie komt daar weinig (tot niet merkbaar) voor. Hemel het niet op want je komt van een koude kermis thuis! Het is geen vakantie waar je na een leuk verblijf van 5 weken weer naar huis gaat. Dit is dan je huis.
Jullie ouders hebben het ws zeer moeilijk gehad te wennen in Nederland, andersom zullen jullie dat ook hebben. Je bent ook hier nl een buitenlander.
Ik ben trouwens 100% hollandse, getrouwd met een Marokkaan die hier wilde blijven. Voor als je nieuwsgierig bent.

Groetjes!

P.s. Hoi Fati! :slight_smile:

ja daarom vind jij het moeilijk om daar te wonen,
een echte marokkaan die voelt zich echt thuis in zijn eigen land.
en jij bent geen marokkaand dus je voelt je niet thuis. jij voelt je net als ons ouders die naar nederland voor het eerst zijn gekomen.

Dag Siham,
Hoe lang leef je al in Marokko? Hoe ervaar je het leven in Marokko?

Hoi Tangagirl,
Inderdaad, Marokko is een leuk vakantieland en er definitief naar verhuizen vraagt veel aanpassingen als je je ganse leven in België of Nederland hebt doorgebracht (of je nou marokkaanse roots hebt of niet). Ik zou zelfs morgen naar Tanger verhuizen al besef ik heel goed dat ik het met minder luxe en bewegingsvrijheid zou moeten doen, maar eerlijk gezegd…moest ik de Belgische nationaliteit niet hebben zou ik er niet over denken om die stap te nemen.

ik woon nog niet helemaal in marokko, maar ben er mee bezig.
ik ken veel mensen die vanuit hier daar zijn gaan wonen en het prima bevalt.
ik heb wel vorig jaar meer dan een half jaar daar gezeten en moest gewoon huilen omdat ik terug moest naar dit rot kikkerland.
ik ben nu zwanger en hoop zodra ik bevallen ben mijn spullen kan gaan pakken en weg wezen.
ik woon wel in casablanca, en tanger is wel heel anders dan casa.
mijn ouders komen uit tanger en heb daar altijd gewoond, maar mijn man komt uit casa.
dat verschilt echt veel.