Dag allemaal,
Ik wil ook graag werken in casablanca in een callcenter, waar ze nederlands spreken ik spreek verder engels, en wil inscha allah arabisch en frans gaan leren.
kan iemand me helpen?
Gr,
Samira
Dag allemaal,
Ik wil ook graag werken in casablanca in een callcenter, waar ze nederlands spreken ik spreek verder engels, en wil inscha allah arabisch en frans gaan leren.
kan iemand me helpen?
Gr,
Samira
waar is iedereen, kan iemand me helpen?
?Zoveel bekeken maar niemand?
Beste Samira,
Neem contact met ANAPEC op.
Direction générale50, rue caporal driss chbakou, Ain bordjaCasablanca022/60-07-01
Met vriendelijke groet,
Dank je wel voor je reactie.
Dag Simasimba,
Kan jij iets meer vertelen over ANAPEC?
Groeten,
Samira…
Hoi,
Kom net zelf uit casablanca, heb daar sinds april gewerkts. ben pas terug, wat wil je weten?. Was namelijk na mijn afstuderen naar marokko vertrokken en ben van plan om weer te gaan. Dit keer voor een lange tijd, zeer lange tijd. MAil me maar
Groetjes
Beste Mensen,
Heb een HBO achtergrond, werkte daar bij hr connect. had het gevonden op google. Ben zelf 24 jaar oud. ben van plan om weer terug te gaan heb een internationaal bedrijf gevonden die ook werkzaam is in marokko. had het aangegeven bij mijn sollicitatie. ensalah lukt het wil graag terug naar casablanca. Mocht iemand vragen hebben dan hoor ik het wel.
5000 DH? Ooooh heilige Mozes dat is ongeveer 450 Euro, en dit nog naar boven afgerond!Hoe kan iemand met dat bedrag toekomen als hij er een woning moet bijnemen?
Hoi,
ook ik wil daar werken en in ieder geval een jaartje wonen. Wie heeft suggesties voor Rabat?
Samir76,
Heb je meer info voor me? Lijkt me geweldig. Ik begrijp wel wat je uitlegt over die 5000 DH, alleen ik heb nog helemaal niets daar qua appartement en zo. Dus dan lijkt het me wel een duur grapje te worden. Of niet?
groet,
Reggea
Misschien weet iemand voor mij waar ik info kan krijgen over het huren van een kamer of appartementje, zo goedkoop mogelijk…maar wel leefbaar natuurlijk.
Of…heeft er iemand (zoals velen in Nederland) een appartement in Casa waar ik op kan passen tegen een vergoeding? Ik houd me aanbevolen. Ik wil namelijk graag werken en wonen in Marokko, maar heb nog geen verblijf.
groet,
Reggea
Hoi! Op het moment woon ik zelf in Casablanca (ben niet Marokkaans van oorsprong). Op zich zou het daardoor een stuk duurder kunnen zijn hier, de prijzen zijn met name flexibel voor niet marokkanen. Goed, ik heb mazzel, woon met een paar studenten uit latijns-amerika in een appartement en betaal 1100 dhm per maand. En dan nog krijg ik te horen dat ik wordt opgelicht. Toch denk ik dat een appartement hier zo’n 2000-4000 dhm kost. En meubels e.d. kosten hier ook nog behoorlijk veel, niet zoals in NL dat je even naat t Goed kunt.
5000 kun je verder prima van rondkomen, een gemiddeld salaris denk ik ligt op 3500, maar dat is wel erg weinig als je op jezelf woont.
Succes!
Als je op zoek bent naar werk/woning, of iets anders kun je altijd op de website van www.maroc****annonces.com/ kijken of op www.menara.ma. Is overwegend franstalig, maar die taal is hier ook vrij noodzakelijk. Binnen bedrijven wordt weinig marokkaans en engels gesproken, veel frans.
Besef je overigens dat een contract hier niet zoveel waard is als in NL, ontslag betekent meestal ontslag per direct. Maar een nieuwe baan is vaak zo weer gevonden.
He wat leuk dat je hebt gereageerd.![]()
Dank. Wat doe je precies in Marokko als ik vragen mag: studeer je, werk je…geniet je van een sabbatical. En hoe ben je zo komen te wonen met een paar studenten? Via een organisatie? Vertel vertel.
en dank alvast natuurlijk,
Reggea
Ik ben student, dus ben voor mijn stage naar Marokko gekomen, via AIESEC, een studentenorganisatie voor studenten aan de universiteiten in de hele wereld.
Die hebben mij ook in contact gebracht met mijn huisgenoten, erg leuk!
Moet zeggen dat ik wel een aardige cultuurshock had, vooral op kantoor! Het gaat er in (veel) bedrijven een stuk anders aan toe dan in Nederland/Europa.
Maar ja, ik raad je dus aan om op eerder genoemde website te kijken. En mocht je dan nog niks kunnen vinden, dan kan ik je misschien nog wel aan een e-mail adres helpen van iemand met een heel groot netwerk, die kan dus aangeven dat je bijvoorbeeld een appartement zoekt met/zonder meubels en met/zonder huisgenoot. Laat dat tegen die tijd maar weten!
Wat bedoel jij met een stuk anders? trager? Chaotisch?..![]()