Nederlanders gezocht die in Marokko (Casablanca) wonen

hallo allemaaal,

Ik ben opzoek naar iemand die me kan helpen, om een goed doel instelling te helpen in Marocco. wel in Casablanca, graag meer info…

Hoi Farida,
de site is under construction mijn broer is een beetje traag met bouwen. stuur anders een mailtje naar het adres wat op de stite staat, dan gaat hij er hopelijk wat sneller aan werken :wink:

heb inmiddels de indruk dat er echt veel Nederlanders

en Nederlandstalige Marokkanen hier zijn die behoefte hebben aan contact met elkaar. Gezellig :slight_smile:

voor stage en studeren is er het Nederlands Instituut in Rabat:
http://www.ru.nl/nimar/

hoi ik ben moeder van vier kinderen, ik loop al een tijdje met de gedachten om naar marokko te emigreren ik den k dat ik eindelijk binnenkort de stap ga zetten. dus wil ik graar van anderen horen die dit ook willen gaan doen of al gedaan hebben.

Hallo,

Wij willen ook in marokko gaan wonen maar dan in Tanger. Ik wil daar iets oprichten. We hebben een dochter van 1 jaar en dat is dus het enige probleem. We blijven daar gewoon Nederlands tegen haar praten maar ik weet dus niet hoe het met de scholen daar zit. Stel dat ze heel goed gaat studeren en ze wil daarna terug naar Nederland dan kan ze niks met die diploma´s.
Hebben ze daar nederlandse scholen?
Hoe zit het met inëntingen ed?
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Voor de mensen die daar al wonen, hoe bevalt het? en hebben jullie spijt ofniet?

Groetjes minosa

hallo,

Goh ik vind nu pas bij toeval dit forum.Ik woon sinds mei vorig jaar met mijn gezin in marokko.(kenitra)Ik moet zeggen het bevalt me erg goed hier.eerder heb ik twee jaar in marokko gewoond maar heb het toen niet vol gehouden maar toen woonde ik in een andere plaats.Wel zou het me ook heel erg leuk lijken om contact te hebben met andere nederlandse vrouwen,dat mis ik wel.Volgens mij zijn er wel best veel maar ja om ze te vinden dat is nogal moeilijk.in elk geval jullie mogen me alles vragen of gewoon gezellig kletsen hoor

[INDENT]He hallo allemaal,
Ik ben sinds juni 2006 naar Oujda (marokko) verhuisd, en vind het tot nu toe heel fijn, er zijn natuurlijk wel dingen die ik ontzettend mis in nederland, maar in het algemeen heb ik een goeie keus gemaakt. Ik ben gehuwd en heb 2 kinderen een zoon van 4 en een een zoon van 1. Mijn man heeft hier een kleding winkel, en ik wil graag nederlandse les geven. Ik ben daar nog mee bezig, want ik heb momenteel nog niets gevonden waar ik over tevreden kan zijn. Ik wil namenlijk voor een school werken want ik kan nu niet zelf een school openen omdat ik daar nu niet genoeg geld voor heb. Ik hoop in de toekomst dat ik dat wel kan. verder wil ik zeggen tegen iedereen die naar marokko wil gaan, eerst alles op een rijtje te zetten voor dat je de stap neemt. het staat niet 1, 2, 3, voor de deur. Je moet er wel goed over navragen. en verder wens ik iedereen veel succes.

groetjes Saida :morocco:

Dag alllemaal,
Ik ben erg blij met deze site. Ben opzoek naar werk in casablanca (callcenter werk) heb ik ong 2 jr gedaan in nederland. callcenter waar ze nederlands spreken spreek verder ook engels, wil frans gaan leren spreek verder marokkaans. (maar niet echt arabisch).

Can somebody help me?

Greetings,

Samira

ik wil daar een database gaan aanleggen van Nederlandstaligen in Marokko. dus zit je daar, dan kun je mij een pb sturen
ikzelf ben vrouw, 26 jaar, wonend in Casa

hoi minosa
ikwoon al 6jaar in tanger
en het bevalt me hier prima,het was wel effen wennen zonder mijn familie,maar met de jaren heen wen je der wel aan.
ik heb 2 dochters van 4 en 3
de oudste zit op een engelse school dat hebben we bewust gekozen,zoals je al zei als ze later toch in nederland wil studeren is dat toch wel beter dan frans,en ik spreek ook alleen maar nederlands tegen mijn kinderen en dat gaat goed.nederlandse scholen hebben ze niet,en wat betreft inengtingen dat is precies het zelfde,alleen beginnen hun bij de 1e maand en dan veder.en of ik spijt heb nee,absoluut niet.

groetjes

Salam, ik ben mega blij met deze topic, was ik echt naar op zoek…
ik zou graag willen weten van de mensen die hier wat geplaatst hebben, of zij antwoorden hebben op hun vragen, want ik lees wel veel vragen maar helaas weinig antwoorden, ik hoop gauw wat te horen.

Ik heb ook een vraag:

Waar kun je (oprechte, evt professionele) informatie verkrijgen als je
absoluut naar Marokko emigreren wilt, maar je bijv niet weet hoe, wat, wanneer (is het gunstigst), want ieder persoon heeft een verschillende situatie, daarom zou ik graag willen weten of er een soortgelijke informtaiebron bestaat?
Merci d avance

sorry als mijn reactie even op zich laat wachten maar ik heb het megadruk. Ik ben zelf geemigreerd. Stuur mij een pb

Lezer, u kunt op deze unieke manier een kunstwerk krijgen – portret van uzelf, geliefde, kind, kleinkind … - in ruil voor het gebruik van bijvoorbeeld uw tweede huis in Marokko!

Ik zal meer uitleg geven: Ik ben kunstschilder en ga met mijn gezin in onze camper naar Marokko voor een paar maanden in winter 2007/2008.
Ik wil graag blijven schilderen, maar met z’n 5-en in de camper is wat krap… Zie daar het project Paintaway! Het is opgezet als culturele ruil: Ik schilder een portret in ruil voor een verblijf/ruimte om te kunnen werken.
Graag zou ik in contact komen met kunstliefhebbers in Marokko, om daar op verschillende plekken mensen te portretteren, of om portretten hier in Nederland te schilderen, en dit te ruilen voor een verblijf in Marokko (bijvoorbeeld in tweede huis, vakantiewoning, bij familie,…).

Dag allemaal

ik zou willen weten hoe ik het beste op zoek kan gaan naar werk in Marokko, via internet kom ik niet echt ver.

Heeft iemand websites of andere tips?

Ik heb HBO communicatie gestudeerd en ervaring in pr, schriftelijke media als ook administratie:biggrin:

Dag Faatje,
Weet niet of je nog steeds in Rabat woont, maar ik ben op zoek naar Nederlandse vrouwen van Marokkaanse afkomst, die in Marokko een bedrijf zijn begonnen. Ik werk als freelance journalist vanuit Rabat en wil graag over dit onderwerp een verhaal schrijven.
Hoop snel van je te horen,
Vriendelijke groet,
Nadine

hoi allemaal, is er iemand die toevallig geremigreerd is naar meknes en heeft diegene dan ook kinderen op een particuliere school met name kinderen vanaf 10 jaar.wil je me dan a.u.b mailen hierover. groetjes far

Stuur mij een pb

hi ik ben een nederlandse die in marokko woont ( tanger)
ben op zoek naar andere die daar ook ( willen) wonen.

anne-margo

Kan iemand mij adviseren over een basisschool in Rabat of Kenitra? Mijn (Marokkaanse) man, onze kinderen en ik wonen nu nog in Nederland, maar we willen binnenkort naar een van die plaatsen vertrekken om er een paar jaar te wonen. Onze kinderen (9, 5 en 3) spreken alleen Nederlands en ik zou ze het liefst op een (internationale) school hebben waar Engels of Frans wordt gesproken. Ik weet dat in Rabat een (hele dure) Amerikaanse school is, maar zijn er nog andere mogelijkheden? Heeft iemand tips voor een goede school?

Hey ik ben een jongen man uit België. Ik ga volgend jaar voor de FUS Rabat spelen. Dit is een Basketbal ploeg in eerste divisie. Maar mits ik tijd genoeg heb zou ik graag nog een jaartje willen studeren. om me bezig te houden. ik zie dat er veel Nederlanders in Marokko gaan wonen en studeren dat verbaasd me wel. ik dacht dat ik één van de enige ben die dit zou doen. Want in België ken ik niemand die dit heeft gedaan of zal doen. Ook hoop ik via deze forum mensen te leren kennen die in Rabat wonen.