Nederlanders gezocht die in Marokko (Casablanca) wonen

Hallo allemaal,

Inmiddels ben ik 19 jaar. Ik ga nog 1 jaar studeren in Nederland. Daarna wil ik graag studeren in Marokko ( Tanger ). Ik weet niet hoe ik nu verder moet… Heeft iemand suggesties?

Esmaa

hi Faiza ,

wat fijn dat je zo goed op dreef bent met informatie over marokko!
ja sportclubs ed. kan je meereken voor de kinderbijslag!
de meiden die nu bij topshore werken zijn ook erg leuk! dus ik kan je al vertellen dat je leuke collega s zal krijgen!
zijn je kinderen er ook een beetje klaar voor?
zo ie zo trouwens al je kinderen bijzonder onderwijs krijgen doorbijv taal achterstand hebjevolgens mij recht op bubbele kinderbijslag.

groetjes anne-margo

Hi Anne Margo,

Ik ben inderdaad op dreef, het is nu of nooit. Ken jij de meiden die werken bij topshore services? Weet je of ze het naar hun zin hebben? Ik ga er nog wel kijken voor de zomer en hoop dat het leuk is daar en het werk ook natuurlijk.Ik weet hoe het hier gaat op de callcenters,maar hoe het daar gaat weet ik natuurlijk niet. De verdiensten zijn niet slecht en daar moet je makkelijk van rond kunnen komen zonder gekke dingen te doen. Ik wil wel graag een app kopen in Tanger,want anders is het bedrag niet voldoende om van te leven namelijk.

Ik hoop dat ik de uiteindelijke stap durf te nemen,ook voor de kinderen. Het is doodeng, zelfs mijn vader van 70 verklaart me voor gek.Maar ik wil het en ga het ook gewoon doen. Wie niet waagt wie niet wint. Ik moet vanaf deze maand allerlei dingen gaan opzeggen, zoals kinderopvang e.d. Ik ben vooral afgegaan op jouw positieve ervaring met de school, als die maar goed is.Mijn kinderen die passen zich wel aan,dat komt helemaal goed.

Ik hoop gauw weer van je te horen, zodat ik ook gemotiveerd blijf.

Gr Faiza

Dag allemaal,

Mijn man en ik hebben plannen om naar Marokko te verhuizen en te kijken of het ons daar bevalt. Ik ben zelf Marokkaanse, maar in NL opgegroeid en ken Marokko vrij goed, maar zou graag advies willen van mensen die er al langer wonen. Over praktische zaken in Marokko, maar ook of het verstandig is om me hier in NL/BE definitief uit te laten schrijven, gezien de commentaren van sommigen op dit forum.

Ik ben op dit moment 7 maanden zwanger en hoop een paar maanden na de geboorte van ons kindje richting Marokko te gaan. We willen in de buurt van Meknes of Rabat gaan wonen.
Graag hoor ik van jullie.

Melika

Beste mensen:
Het verbaasd me om te zien hoeveel Nederlanders in Marokko zijn of willen nog gaan. Marokko is ook een Multi culturele samenleving aan het wordenJ). Het is erg leuk en vooral dat mensen het erg naar hun zin daar hebben.
Wij zijn ook van plan om naar Marokko te gaan verhuizen. We willen een eigen zaak daar beginnen, maar ik durf die stap nog niet te nemen. Het idee dat de zaak niet zal lopen, vindik eng en vooral dat we daar geen enkel inkomen hebben.
Ik heb diploma’s ( HBO en universitaire) en wil graag een baan daar vinden om de kosten in het begin te dekken als het niet goed met de zaak zal gaan. Heeft iemand tips voor mij? We gaan in Rabat/Sale’ wonen.
We hebben ook twee kinderen van 3,5 en 5 jaar. Weet iemand of er goede particuliere scholen in Rabat zijn. Ze spreken nauwelijks Arabisch. Ik zelf spreek Arabisch, Nederlands, Frans en Engels.
Alvast bedankt

hoi selina jouw kinderen zijn nog jong ze zullen geen probleem vinden om het onderwijs te volgen.prive scholen zijn hier genoeg je moet uitgaan van 1000dh per maand ( veel meer kosten buitenlandse scholen hier , mission francais of american school )probeer via het NIMAR een baan te vinden, dat is hier wat moelijker.Ik ben zelf ook nog op zoek ( al 2 jaar)en de salaris is hier ook heel wat weiniger.

Beste mensen,

Wie kan mij helpen.
ik heb 3 kinderen, een van 10 jaar, een van 14 jaar, en een van 18 jaar. die wil ik graag alledrie in Marokko laten studeren, in Tanger. Wie kent er scholen die geschikt zijn voor leerlingen van 10, 14 en 18 jaar?
het is een heel dringend verzoek, want ik wil ze graag het volgend schooljaar al laten studeren. hopelijk kent u een school, en neemt u met mij contact op aub.

alvast bedankt.

met vriendelijke groet,
Hamid.

hoi,
hier in tanger zijn verschillende scholen oa de school van bank chaabi (populaire), hier zitten veel buitenlandse kinderen op, dan heb je nog een engelse school, een american school, en ik dacht ook nog een franse.
Ik hoop dat je een beetje wijzer bent geworden
groetjes

hallo ladys. ben nadia woonde te casablanca. ik zou graag in contact komen met vrouwen om een babbeltje te doen. die in casablanca wonen. ik hoop vlug wat van jullie te horen. groetjes nadje…

Wat Maon al zei: er zijn hier veel verschillende scholen.
echtr voor ieder wat wils…
engels frans arababisch…
de amerikaanse school moet je wel een inkomen hebben van… heel veel want je betaald zo 40.000 euro in een jaar voor die school, .
bank chaabie is een aanrader, je hebr er klassen speciaal voor buitenlandse kinderen…
:wereld:
succes

Welke stom idioot gaat er nu in marokko wonen, die mensen sporen daar niet. En de marokanen die hier in Nederland wonen helemaal niet.

jeetje,wat voor een ervaring heb jij wel niet meegemaakt ?! wiezo moeten mensen niet in marokko gaan wonen ?

hoi zen7
Ik woon al jaren in agadir,Het is egt een mooie moderne stad je kan er alles doen.
Ik heb zelf ook twee dochtertjes die naar privé school gaan.
Er wonen oon veel nederlanders hier.Ik weet zeker dat je het naar je zin zult krijgen.

groeten

Hallo iedereen!

Ik ben zo blij dat ik dit forum gevonden heb.
Ik ben Aurore, ook wel Aïsha en woon momenteel nog in België.
Mijn toekomstige man, 21 juni trouwen we, woont in Rabat en ik zou na ons huwelijk zo snel mogelijk daar willen gaan wonen.
Ik ben drietalig, frans en engels en ben nu ook arabisch aan het leren.

Ik heb al vele sollicitatiebrieven gestuurd, maar het lijkt mij niet zo evident om daar werk te vinden als buitenlandse en dat is echt wel een vereiste als ik naar daar ga wonen.
Nu heb ik mijn cv doorgestuurd naar Topshores, waar ik hier info over zag … hopelijk krijg ik daar wel reactie van!
Kan iemand mij anders helpen?

Ik moet mijn huur hier opzeggen 1 juli, 3 maanden vooropzeg, anders zit ik weer voor 3 jaar gebonden aan het huurcontract. Dus de eigenlijke verhuis zou moeten rond zijn tegen oktober.

Heel spannend allemaal, maar alle raad en hulp is welkom!

Hopelijk krijg ik vele reacties!!! :slight_smile:

Groetjes,
Aurore

hi aurore,

Leuk dat je ook naar Marokko komt!@
hoe meer ziel hoe meer vreugd!

Maar weet je wel dat Topshora in Tanger zit en niet in Rabat?!
Mochtje vragen hebben verder kan je altijdmailen!

groetjs Anne-Margo of terwijl Aisha

Hey, ja ik weet het hoor! :slight_smile:

Maar geeft niks, belangrijkste is dat we in Marokko kunnen blijven en na verloop van tijd zien we dan wel. Een baan is alleszins een vereiste!
Ik heb vandaag mijn cv doorgestuurd naar daar, ben nu benieuwd of ik reactie ga krijgen en Incha Allah positieve reactie! :slight_smile:

Alle tips zijn welkom … alvast bedankt :-))

hallo aurore, misschien komen we elkaar nog wel eens tegen in casablanca. daar woon ik nu momenteel. je zult wel aan het aftellen zijn voor je trouwdag,mabrouk…groetjes nadia…welkom in marokko

Dank je wel Nadia … is allemaal wel spannend … ik hoop echt wel dat ik snel nieuws krijg wat werk betreft, incha Allah komt alles goed!

Hi Aurore,

EN en heb je al wat gehoord…
gewoon blijven mailen naar ze… ha hah a zodat ze denken diemoeten we maar even snel antwoorden.
Tanger is leuk om te wonen maar wel duur, maar ja eerlijk is eerlijk ik heb geen vergelijking met andere steden verder als Tanger ben ik nooit gekomen ha ha ha.:wereld:
hou ons op de hoogte!

Groetjes Anne-MArgo

hoi met nesh uit rabat, als eerste mabrouk en mijn beste wensen , ten tweede kan ik je een baan bezorgen bij een nederlands taalig callcenter die binnenkort hier in rabat ten slag zal gaan; stuur je cv naar me door dan zorg ik wel voor de rest. Veel geluk !